در حال بارگذاری ...
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری خبر داد:

واریز یک‌میلیارد ریال حق بیمه هنرمندان استان از صندوق اعتباری هنر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از واریز بالغ بر یک میلیارد ریال حق بیمه تأمین اجتماعی فروردین‌ماه هنرمندان استان از طرف صندوق اعتباری هنر خبر داد.

ابراهیم شریفی در گفت‌وگو با تئاتر چهارمحال و بختیاری، از واریز حق بیمه تأمین اجتماعی فروردین‌ماه هنرمندان استان که عضو صندوق اعتباری هنر هستند، خبر داد و گفت: تاکنون حق بیمه تأمین اجتماعی فروردین ماه سال جاری 600 نفر از هنرمندان استان توسط صندوق اعتباری هنر به سازمان تأمین اجتماعی و شماره شبای درج شده در پروفایل هنرمند واریز شده است.

وی ادامه داد: در راستای همیاری، همدلی و پشتیبانی از هنرمندان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی برای ترمیم و جبران خسارت‌های ناشی از شیوع و گسترش ویروس کرونا، صندوق اعتباری هنر هماهنگی‌های لازم را با سازمان تأمین اجتماعی  برقرار نمود که سهم حق بیمه سه ماهه اول سال 1399 اعضای خود را پرداخت کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این امر شامل هنرمندانی شد که تا پایان اسفند ماه 1398 دارای قرارداد بیمه فعال بوده‌اند، لذا صندوق اعتباری هنر در گام اول حق بیمه و سرانه درمان فروردین ماه سال جاری 220 نفر از هنرمندان استان چهارمحال و بختیاری که هیچ اقدامی برای اخذ فیش انجام نداده بودند بالغ بر 400 میلیون ریال را به حساب سازمان تأمین اجتماعی واریز کرد.

شریفی توضیح داد: در گام دوم، حق بیمه فروردین‌ماه سال جاری 380 نفر از هنرمندان این استان که فیش پرداخت از سازمان تأمین اجتماعی دریافت کردند و بعد از اطلاع‌رسانی‌های آن صندوق اقدام به پرداخت مستقیم کردند از سوی صندوق بالغ بر 710 میلیون ریال به حساب آن افراد واریز شد و مبلغ سرانه درمان این گروه نیز متعاقباً به حساب آنان واریز می‌شود.

وی با اشاره به واریز حق بیمه اردیبهشت‌ و خردادماه سال جاری هنرمندان بیان کرد: پیرو هم آوایی و موافقت انجام شده صندوق اعتباری هنر با سازمان تأمین اجتماعی، دفترچه درمان هنرمندان تا پایان مردادماه 1399 دارای اعتبار است و بر اساس زمان‌بندی حق بیمه اردیبهشت و خرداد آن دسته از هنرمندانی که فیش پرداخت حق بیمه این دوماه را دریافت نکرده‌اند به حساب سازمان تأمین اجتماعی واریز خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: صندوق اعتباری هنر حامی و پشتیبان هنرمندان است که با توجه به اقداماتش در پرداخت سهم حق  بیمه فروردین ماه سال جاری، سوابق پرداختی اعضاء از طریق سامانه سوابق سازمان تأمین اجتماعی قابل پیگیری است.




نظرات کاربران