در حال بارگذاری ...
دبیر پنجمین دوره خبر داد:

جشنواره استانی تئاتر خیابانی لردگان نیمه اول آبان برگزار می‌شود

سید اکبر دانیالی دبیر پنجمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی لردگان گفت: جسنواره تئاتر خیابانی ۱۲ و ۱۳ آبان در لردگان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از چهارمحال و بختیاری، دانیالی گفت: پیش از این قرار بر این بود که جشنواره 28 و 29 مهر برگزار شود ولی به دلیل درخواست گروه های شرکت کننده برای تمرین بیشتر تصمیم بر این گرفته شد زمان برگزاری جشنواره را  به تعویق بیاندازیم.

دانیالی اظهار داشت:فراخوان پنجمین جشنوارة استانی تئاتر خیابانی لردگان باهدف کشف وکمک به شکوفائی استعدادها و استفاده بهینه از ظرفیت تئاتری درگونة نمایش خیابانی،ارتقاء شاخص‌های فرهنگی،شناسایی آداب ورسوم و سنن منطقه‌ای و استانی در قالب نمایش خیابانی،مقابله با آسیب‌های اجتماعی و ایجاد نشاط و مبارزه با بیماری کرونا در سطح جامعه و همچنین کمک به بروز خلاقیتهای نمایشی گروه‌های نمایش استان در زمینة تئاتر خیابانی از سوی انجمن هنرهای نمایشی استان چهارمحال وبختیاری،باهمکاری ادارة کل فرهنگ وارشاداسلامی استان و ادارة فرهنگ وارشاداسلامی شهرستان لردگان منتشر شده است.

به گفته وی آداب و رسوم و سنتهای بومی و محلی و عشایری استان،ضرب المثلها و متلها،دفاع مقدس،بسیج،ایثاروشهادت و انقلاب اسلامی،شهدای هسته‌ای و شهدای راه سلامت،نگاه هنرمندانه به شعار سال:« تولید،پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها»،موضوعات اجتماعی شامل:اعتیاد ــ شادی و نشاط ــ سبک زندگی،محیط زیست،منابع طبیعی و ثروتهای ملی(با تکیه بر حفظ جنگلهای بلوط زاگرس و منابع آب)،بهداشت عمومی و مبارزه با کرونا از موضوعات مطرح شده این جشنواره هستند.

دبیر جشنواره تئاتر خیابانی لردگاه افزود: متاسفانه به دلیل شیوع بیماری کرونا این جشنواره برای دو مرتبه به تعویق افتاد و به امید خدا در ۱۲ و ۱۳ آیان با حضور شرکت کنندگان در شهرستان لردگان اجرا خواهد شد.

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری این جشنواره در دو بخش آزاد،شامل نمایشهای متقاضی با گونه‌های متفاوت و خلاقانة نمایشهای فضای باز و بخش آیینی سنتی،شامل آثاری که براساس فرهنگ بومی و محلی ــ خرده فرهنگها ــ بازیهای محلی و آیین و سنن اقوام استان باشند برگزار خواهد شد.

 




مطالب مرتبط

با اعلام هیئت انتخاب چهارمین دوره

آثار راه‌یافته به همایش تئاتر تک معرفی شدند
با اعلام هیئت انتخاب چهارمین دوره

آثار راه‌یافته به همایش تئاتر تک معرفی شدند

پس از بررسی آثار متقاضی حضور در چهارمین همایش تئاتر تک استان چهارمحال و بختیاری هیئت انتخاب 6 نمایش را جهت حضور در این رویداد معرفی و 3 نمایش را مشروط و منوط به بازبینی مجدد برای حضور معرفی کردند.

|

از سوی دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد حوزه هنری:

اجرای نمایش میدانی «ضامن» در مدارس شهرستان لردگان
از سوی دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد حوزه هنری:

اجرای نمایش میدانی «ضامن» در مدارس شهرستان لردگان

نمایش میدانی «ضامن» به نویسندگی سید اکبر دانیالی و کارگردانی حمیرا احمدی تولید دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری از روستای «باغ انار» در مدارس شهرستان لردگان اجرا شد.

|

نظرات کاربران