در حال بارگذاری ...
پیام مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی چهارمحال و بختیاری به پنجمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی لردگان:

گونه های مختلف تئاتر باید بیش از پیش توسط هنرمندان مورد توجه قرار گیرد

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی چهارمحال و بختیاری به مناسبت برگزاری پنجمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی لردگان پیامی را خطاب به این جشنواره منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از چهارمحال و بختیاری ، فرشید بزرگ نیا مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی چهارمحال و بختیاری به مناسبت برگزاری پنجمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی لردگان پیامی منتشر کرد.

در متن این پیام آمده است:

به نام خدا

تئاتر خیابانی در تعامل مستقیم با مخاطب، خود فرصتی برای بروز توانایی های بالقوه ای است که به شکوفایی و بارور شدن مفاهیم انسانی و مشکلات اجتماعی می پردازد.کرونا علی رغم تمام خسارات جانی و مالی که داشت، این حقیقت را برملا کرد که ضرورت توجه به انواع مختلف تئاتر اعم از خیابانی، محیطی، آیینی و میدانی باید بیش از پیش توسط هنرمندان مورد توجه قرار گیرد. بعد از توجه و تولید مستمر این گونه های مختلف تئاتری، توجه مدیران ذیربط و برپایی جشنواره های تئاتر خیابانی به یک ضرورت قابل تامل تبدیل می شود. امری که متاسفانه در استان ما کمتر موردتوجه و تمرکز بوده است. این عدم توجه، آسیب¬هایی به همراه داشت که یک نمونه ی آن در دوران سخت کرونا مشهود بود. کم کاری گروهای تئاتری و عدم حضور آنان در صحنه ی تئاتر با توجه به پروتکل‌های بهداشتی به تولیدات این هنر صدمه وارد کرد. این در حالی است که اگر رویکرد هنرمندان استان به گونه های مختلف تئاتر خیابانی بیشتر می بود شاید دچار این گسست و کم کاری نمی شدیم. به هرترتیب امروز که بعد از سال ها تعطیلی این جشنواره، مجدداً شاهد برپایی آن هستیم امید که آشتی دوباره ای  بین هنرمندان و تولیدات خارج از فضای بسته ی سالن های نمایش برقرار شود و در جای جای استان و شهرستان ها و مناطق مختلف گروهای خیابانی جانی دوباره بگیرند؛ چرا که در تعریف منطقی جشنواره ها در واقع  باید گفت جشنواره، فرایند تولیدات کثیر و با کیفیت هنرمندان در طول سال است. امیدوارم که  چنین باد. همچنین امید دارم با حمایت هنرمندان و  مدیران دلسوز در آینده شاهد برپایی این جشنواره در حد و اندازه ی ملی باشیم. درنهایت از همه ی هنرمندانی که آثار خود را به دبیرخانه ارایه کردند، از مدیرکل، معاونین و همکاران ایشان در مجموعه ی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و همکاران انجمن نمایش، به ویژه دبیر پرتلاش تشکر می کنم.

فرشید بزرگ نیا

مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی چهارمحال و بختیاری

آبان 1400




مطالب مرتبط

نظرات کاربران