در حال بارگذاری ...
مرضیه فرهنگ کارگردان شرکت کننده در پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی لردگان:

جشنواره تئاترخیابانی لردگان مکانی است برای اندیشیدن و تجربه اندوزی

مرضیه فرهنگ کارگردان نمایش« شاه داماد» گفت: ، حضور من در جشنواره تئاتر خیابانی لردگان همیشگی است و برایم جشنواره تئاترخیابانی لردگان مکانی است برای اندیشیدن و تجربه اندوزی همانطور که در سال های پیش از این جشنواره بسیار آموخته ام.

فرهنگ در گفتگو با تئاتر چهارمحال و بختیاری افزود:  تئاتر خیابانی ساده ترین، بی‌شیله‌پیله ترین ،بدون امکانات، ادا اطوار و روشنفکر بازی، با کمترین هزینه قابل اجراست. مخاطب بابت دیدنش هزینه‌ای متحمل نمی شود و عمیقترین و بهترین تأثیر انتقال پیام را به دلیل اجرای نزدیک و رودررو با عامه مردم ارائه می دهد.

به گفته وی تئاتر خیابانی به دلیل تشکیل گروه هایی که فقط اینگونه ی تئاتر را کار و اجرا می‌کنند طی ۱۰ سال گذشته پیشرفت‌های خوبی داشته است  و جدی شدن جشنواره هایی نظیر مریوان و بین المللی فجر و امثال چنین جشنواره های استانی باعث پیشرفت هر چه بیشتر این گونه تئاتری خواهد شد.

فرهنگ درباره داستان نمایش خود در جشنواره گفت:  داستان نمایش «شاه داماد»  داستان پیرزن و پیرمردی است که هر روز برای پسر خود به خواستگاری می روند در حالی که پسر آنها همراه آنها نیست که در پایان راز این خواستگاری ها افشا می شود.

این کارگردان جوان گفت: طرح  این اثر از طرح‌های برتر خیابانی سال ۹۹ بود و به دلیل داستان جذاب و زیبای آن تصمیم به اجرای این اثر گرفتم.

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری، نمایش «شاه داماد» به نویسندگی سعید خیراللهی و کارگردانی مرضیه فرهنگ کاری از گروه تئاتر ایل لردگان است.

از دیگر عوامل این نمایش می توان «مصطفی حسنی» و  «ریحانه اردشیری» بازیگر، «مرضیه فرهنگ» طراح صحنه و لباس و «روح الله خالدی» روابط عمومی و تبلیغات اشاره کرد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران