در حال بارگذاری ...
غلامعباس دادورکارگردان شرکت کننده در پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی لردگان:

در نمایشم تلاش دارم تهدیدات منابع طبیعی را نشان دهم

غلامعباس دادورکارگردان نمایش « بلوط و بازعلی» شرکت کننده در پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی لردگان گفت: امروز شاهد تجاوزهای بی‌شمار به منابع طبیعی در کشور هستیم. تغییر کاربری عرصه‌های ملی و طبیعی و ساخت و ساز در آنها، قطع درختان و آتش زدن آنها و از بین بردن مراتع و جنگل‌ها امروز به شدت منابع طبیعی را تهدید می‌کند. در نمایشم تلاش دارم تهدیدات منابع طبیعی را نشان دهم.

دادور در گفتگو با تئاتر چهارمحال و بختیاری افزود: شاید اهمیت و ارزش منابع طبیعی به درستی برای برخی از افراد روشن نشده و شاید اینها ندانند فلسفه منابع طبیعی چیست که این رسالت رسانه ها و دستگاه های فرهنگی، آموزشی و تبلیغی کشور است که اهمیت آن را به صورت مستمر و مکرر یادآوری کنند.

این کارگردان جوان اظهار داشت:دغدغه من از تولید این اثر این است که در جایگاه خودم در هنر تئاتر بتوانم قدمی بر دارم در باب رفع این معضلات و مشکلات و نگارش متن نمایش « بلوط و بازعلی» دوست خوبم «یاسر الابخشی» من را یاری کرد که جا دارد اینجا از او سپاسگزار باشم.

وی افزود:داستان این نمایش درباره عده‌ای است که مدت هاست به جنگل دستبرد می‌زنند و تنه درختان را قطع کرده تا ذغال تولید کنند.آنان بر سر ذغال بیشتر،طمع می‌ورزند،این امر باعث بوجود آمدن مشکلاتی می‌شود.در این میان درخت مقدسی که مردم به آن دخیل بسته‌اند را قطع می‌کنند غافل از اینکه قرار است چه بلایی برسرشان بیاید.

این کارگردان جوان تئاتر درباره دیدگاهش درباره تئاتر خیابانی گفت:تئاتر خیابانی قدیمیترین شکل تئاتر مردمی و قابل درک برای تمامی تماشاگران است. در این گونه تئاتر،ارتباط گروه اجرایی با تماشاگران چهره به چهره در مؤثرترین شکل خود است. تئاتر خیابانی زبان قدرتمند و گاهی اعتراضی به همراه دارد،و این خصلت هنر تئاتر است که می‌تواند راه نفوذ به قلب تماشاگر را پیدا کرده و اورا درگیر کند.

وی اظهار داشت:روند تئاتر خیابانی در ایران با چالش هایی متفاوت روبه رو است،اما نسبت به سالهای گذشته رشد بیشتری داشته و شاهد اجراهای متعددی در کشور بودیم.اما گونه تئاتر خیابانی در استان چهار محال و بختیاری بسیار کم رنگ است چه بسا که سالها باید منتظر برگزاری جشنواره ماند. و این معضل بسیار بزرگ برای تئاتر خیابانی استان است.

دادور درباره جشنواره تئاتر خیابانی لردگان گفت:اکنون دوره سوم است که در این جشنواره شرکت دارم و در طول این سه دوره برایم بسیار عالی و آموزنده بود از گروه‌های دیگر شرکت کننده در جشنواره بسیار آموختم و سپاسگزار مردم با فرهنگ و هنر دوست لردگان هستم که تئاتر خیابانی رو واقعا درک می‌کنند.

 

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری،نمایش « بلوط و بازعلی » به نویسندگی و کارگردانی «غلامعباس دادور » کاری از گروه تئاتر فارسان است.

از دیگر عوامل این نمایش می‌توان « محمدجواد بهرامی»،« غلامعباس دادور»،« محمددادور» و « رضا مرادیان» بازیگر،« یاسرالابخشی » طرح و ایده،« محمد دادور » طراح لباس،« معصومه اسکندری » طراح بروشور و« امیدیدالهی» و «عنایت حسینی» موسیقی اشاره کرد.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر (صحنه‌ای) جشنواره تئاتر فجر

مصطفی محمدی‌دوست: «کَل»، نقدی بر شکار است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر (صحنه‌ای) جشنواره تئاتر فجر

مصطفی محمدی‌دوست: «کَل»، نقدی بر شکار است

مصطفی محمدی‌دوست، نویسنده و کارگردان نمایش «کَل» می‌گوید نمایش او، هشداری برای کشتن است، چراکه کشتن، کشتن می‌آورد و حرف این نمایش، درواقع نقدی است بر شکار.

|

جوایز بخش فراگیر  جشنواره تئاتر فجر در دست هنرمندان چهارمحال و بختیاری

جوایز بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر در دست هنرمندان چهارمحال و بختیاری

هنرمندان چهارمحال و بختیاری که با نمایش«کَل» در بخش فراگیر چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر حضور داشتند تندیس جشنواره، دیپلم افتخار نمایش اثر برگزیده، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار بخش کارگردانی، دیپلم افتخار بخش موسیقی، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار بخش بازیگری مرد و سه لوح ...

|

نمایش «کَل» به بخش فراگیر چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر رسید

نمایش «کَل» به بخش فراگیر چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر رسید

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اعلام اسامی نمایش‌های راه‌یافته به بخش فراگیر چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر گفت: نمایش «کَل» کاری از هنرمندان توان‌خواه استان در این بخش از جشنواره فجر اجرا می‌شود.

|

نظرات کاربران