در حال بارگذاری ...
مصطفی حسنی کارگردان شرکت کننده در پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی لردگان:

توجه به تئاتر خیابانی در استان ها کم تر است

مصطفی حسنی کارگردان نمایش« اگر بند از پایم بگشاید...» شرکت کننده در پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی لردگان گفت: نمایش خیابانی به دلیل ارتباط نزدیکش با مردم از اهمیت بسیاری برخوردار است و این در حالی است که توجه به تئاتر خیابانی در استان ها از سوی مسئولین بسیار کم است.

به گزارش ایران تئاتر، حسنی در گفتگو با تئاتر چهارمحال و بختیاری افزود: در دوران بیماری کرونا تئاتر کارکردن بسیار مشکل بود چرا که برای تمیرین همین اثر به دلیل شیوع بیماری  مکان تمرین نداشتیم و مدام در هاله ای از ابهام بود که اصلا جشنواره برگزار خواهد شد یا نه که امیدوارم هر چه زودتر این بیماری ریشه کن شود و بتوانیم اجرا های بیشتری از این اثر در استان داشته باشیم.

این کارگردان جوان اظهار داشت:  جشنواره تئاتر خیابانی لردگان مانند جشنواره تئاتر استانی مهم است چون تنها جشنواره ای است که به تئاتر خیابانی می پردازد و امیدوارم که در ادارات شهرستان ها  ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان توجه و حمایت بیشتری از اجرای تئاتر خیابانی داشته باشند.

حسنی درباره داستان نمایش « اگر بند از پایم بگشاید...» گفت: داستان نمایش داستان مردی است که از آسایشگاه روانی آسیب‌دیدگان جنگ بیرون آمده به میان مردم می آید و او تلاش دارد در باره رفتنش از آسایشگاه و مرور خاطراتش در جبهه با همرزمانش را برای مردم بازگو کند.

وی گفت:  داستان این اثر شاید داستان تازه ای نباشد و شبیه به این داستان بسیار اجرا شده باشد ولی این داستان در کارگاه آموزش تئاتر لردگان به شکل کارگاهی شروع شد و  کم کم به این نمایش تبدیل شد.

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری، نمایش « اگر بند از پایم بگشاید...» به نویسندگی و کارگردانی« مصطفی حسنی »کاری از گروه تئاتر لردگان است.

از دیگر عوامل این نمایش می توان «مصطفی حسنی» و  « میلاد امیری» و «روح الله خالدی » بازیگر، «مرضیه فرهنگ» طراح صحنه و لباس و «روح الله خالدی» روابط عمومی و تبلیغات اشاره کرد.

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران