در حال بارگذاری ...
در بیانیه هیات داوران پنجمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی لردگان عنوان شد

هیچ تفکری بدون هنر ماندگار نمی شود

داوران پنجمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی لردگان با صدور بیانیه‌ای، آثار دوره پنجم را ارزیابی کردند.

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری ، متن بیانیه هیأت داوران پنجمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی لردگان که متشکل از کامیار معتمدیان،ثریا امینیان و علی جمالی است، به شرح ذیل است:

به نام خدا

هیچ تفکری تا زمانی که با هنر آمیخته نشود در تاریخ ماندگار نخواهد بود.

با سلام خدمت همه دوستان، هنرمندان پیشکسوت، برگزار کنندگان پنجمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی لردگان و هنرمندان حاضر در این جشنواره هیات داوران پنجمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی لردگان طی 2 روز آثار نمایشی دوستان عزیز را به تماشا نشسته و نتایج داوری این جشنواره را رقم زدند.

در اینجا بر خود لازم می دانیم در مورد آثار به نکاتی چند بپردازیم. همگان میدانیم طرح و ایده عنصر اصلی تولید یک نمایشنامه جهت شکل گیری یک تئاتر خیابانی است و نمایشنامه های ضعیف و فاقد اصول نگارشی در این زمینه نمی تواند در تولید یک اثر فاخر نقش تعیین کننده ای ایفا کند. صرف نظر از انتخاب چند طرح و ایده در این جشنواره باید اذعان داشت کار های حاضر در این جشنواره انتظارات را بر آورده نکرده و متاسفانه شاهد شتابزدگی و عدم توجه کافی هنرمندان عزیز در این زمینه بودیم.

این شتابزدگی در همه زمینه ها از جمله انتخاب ایده و متون نمایشی،بازیگری و کارگردانی کاملا مشهود است.

انتظار می رود هنرمندان عزیز با تمرکز بر کلیت نمایش خیابانی، با پرداختن به ایده های مناسب این گونه اجرایی، نمایش هایی در خور جشنواره با ابعاد استانی تولید نمایند چرا که با پتانسیلی که از هنرمندان هم استانی سراغ داریم به جرات می توانیم ادعا نماییم که در این بخش از نمایش هم به مانند بخش صحنه ای حرف ها برای گفتن داریم.

در پایان از همه عزیزان برگزار کننده پنجمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی لردگان و همراهی مخاطبان و هنرمندان عزیز در شرایط سخت همگیری بیماری کرونا تشکر و قدر دانی نموده چرا که اگر نبود همت این عزیزان این رویکرد هنری شکل نمی گرفت.

آرزوی ما توفیق و موفقیت همه هنرمندان تئاتر است.

هیات داوران پنجمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی لردگان

کامیار معتمدیان، علی جمالی  و  ثریا امینیان




مطالب مرتبط

نظرات کاربران