در حال بارگذاری ...

فراخوان سی و چهارمین جشنوارۀ تئاتر استان چهارمحال و بختیاری منتشر شد

فراخوان سی و چهارمین جشنوارۀ تئاتر استان چهارمحال و بختیاری برای برگزاری در آبان ۱۴۰۱ منتشر شد.

به گزارش تئاتر چهارمحال بختیاری : جشنواره سی چهارم از سوی انجمن هنرهای نمایشی استان چهارمحال و بختیاری با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، در راستای اعتلا، تشویق وترویج اجرای عمومی آثار نمایشی در سطح استان و با هدف کشف استعدادهای خلاق، جوان و ایجاد بستر مناسب جهت رشد و اعتلای هنر تئاتر، برگزار می شود.

علاقه مندان می توانند تا 25 مهرماه با ثبت اثر خود در درگاه پرتال تئاتر استان چهارمحال و بختیاری به آدرس http://chaharmahal-bakhtiari.theater.ir   در این جشنواره شرکت نمایند.

متن کامل فراخوان را در چهار بند الف، ب، ج و د  در ادامه مطالعه کنید.

الف) شرایط  و مقررات جشنواره

1: درجشنوارۀ تئاتر استانی صرفاً آثار صحنه­ای مورد داوری قرار خواهند گرفت.

2: اولویت پذیرش آثارتوسط هیأت انتخاب جشنواره با نمایش­هایی است که با توجه به موضوعات و مسائل منطقه و استان با چشم­انداز جهانی و بهره­گیری از شیوه­ها، شگردها و جریانات روز تئاتر جهان، تولید شده باشد.

3: آثار بخش رقابتی صرفاً اختصاص به آثار  و نمایش‌نامه­های ایرانی دارد.

4: متون اقتباسی منوط به ذکر دقیق مشخصات صاحب اصلی اثر، نوع اقتباس و با اخذ مجوز از نویسنده، مترجم یا ناشر به صورتی که حقوق صاحب اثرحفظ شود، می­توانند در بخش رقابتی جشنواره حضور داشته باشند. درصورت رعایت نشدن این مهم، مسئولیت هرگونه عدم شفاف­سازی متوجه نویسنده و کارگردان اثر خواهد بود و حتی در صورت انتخاب اثر برای حضور در جشنوارۀ بین­المللی تئاتر فجر، ستاد جشنوارۀ فجر می­تواند اثر را در هر مرحله­ای حذف نماید.

5: ارائه مجوز کتبی نویسنده، مترجم یا ناشر برای شرکت در جشنواره، الزامی است.

6: حفظ حقوق معنوی نویسنده یا مترجم در اقلام تبلیغاتی نمایش­ها الزامی است.

7: آثار بخش رقابتی جشنوارۀ تئاتر استانی صرفاً مختص آثار نمایشی تولید شده "هنرمندان استان "  خواهد بود که اجرای عمومی آنها به انجام رسیده باشد. لذا گروه­هایی می­توانند در جشنوارۀ استانی حضور داشته باشند که در فاصله زمانی اتمام جشنوارۀ استانی 1400 تا شروع جشنوارۀ استانی 1401، اثر آن­ها حداقل 5 نوبت به اجرای عمومی رسیده باشد.  

8: تنها ملاک تأیید اجرای عمومی آثار نمایشی جهت شرکت در جشنوارۀ تئاتر استانی و نیز حضور در جشنوارۀ بین­المللی تئاتر فجر؛ درج اطلاعات آثار نمایشی در بازۀ زمانی اجرا در درگاه جامع سایت ایران تئاتر با ذکر تاریخ اجرای عمومی اثر است. لذا  در تهیه و گزارش اجراهای عمومی، لازم است مؤلفه­ها و مشخصات کامل آثار  در پرتال­های استانی ثبت گردد.

9: تمامی گروه­های نمایشی متقاضی، ضروری است فرم درخواست شرکت در جشنواره (فرم شماره 1) را در درگاه استانی تکمیل نمایند.

10: فرم شماره1، ملاک برنامه­ریزی­های آتی خواهد بود. تغییر در نام نمایش یا بازیگران و عوامل، پس از اتمام جشنوارۀ تئاتر استانی می­بایست از طریق مکاتبه اداره کل استان با اداره کل هنرهای نمایشی صورت پذیرد.

11: دبیرخانۀ جشنواره از گروه­های راه یافته به جشنواره بر اساس شرایط گروه، تا سقف 000000100 ریال حمایت مالی انجام خواهد داد.

- تصمیم­گیری در ارتباط با موارد پیش‌بینی نشده در فراخوان به عهدۀ دبیرخانه است.

ب) موضوعات جشنواره:

هرچند موضوع نمایش­های شرکت کننده در جشنواره آزاد می­باشد ولی، توجه به موضوعات زیر از اولویت برخوردار است؛

  • کنترل و کاهش آسیب­های اجتماعی با تمرکز بر آگاهی بخشی مؤثر و ایجاد شور و نشاط اجتماعی و امید به آینده در محورهای: پیشگیری از خودکشی، قتل و نزاع دسته‌جمعی، دختران فراری، مفاسد اخلاقی، همسرآزاری و کودک آزاری.
  •  توجه به فرهنگ عامه و ارزش‌های بومی، تاریخی و ادبی استان.
  • توجه به شعارسال «سال تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین»، فرهنگ ایثار و شهادت، خانواده و جمعیت.
  • بحران آب

ج) نحوۀ شرکت درجشنواره:

فرایند ثبت­نام برای حضور در سی و چهارمین دورۀ جشنوارۀ تئاتر استان تنها از طریق درگاه پرتال تئاتر استان به آدرس: http://chaharmahal-bakhtiari.theater.ir  و تکمیل فرم شماره یک درج شده در سامانه انجام خواهد شد. (دبیرخانۀ جشنواره از پذیرش فیزیکی فرم مذکور و درخواست­ها معذور است.)

با توجه به لزوم برنامه­ریزی صحیح توسط ستاد برگزاری جشنواره و مرکز هنرهای نمایشی استان در راستای حمایت از هنرمندان جهت اجرای عمومی، متقاضیان شرکت در جشنواره می­بایست از طریق ارسال متون خود به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تاییدیه متن را از شورای ارزشیابی و نظارت شهرستان دریافت نموده و اجرای خود را تا یک ماه پیش از برگزاری جشنواره به انجام برسانند.

د) تقویم اجرایی جشنواره:

- آخرین مهلت ارسال تقاضای شرکت در جشنواره: 25 مهرماه 1401

-  بازبینی نمایش­های متقاضی( اجرای زنده) : 11 تا 13 آبان‌ماه1401

- زمان برگزاری جشنواره :  25تا 29 آبان‌ماه  1401

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری: متقاضیان جهت کسب اطلاعات بیشتر می­توانند با شماره تلفن­های03833334890 و 03833334891تماس حاصل نموده و یا به دبیرخانۀ جشنواره  به آدرس شهرکرد- چهارراه ابوریحان-تماشاخانۀ مهر – انجمن هنرهای نمایشی استان مراجعه نمایند.

 




مطالب مرتبط

هنرمند تئاتر و مسئول جلسات نقد بررسی چهارمین همایش تئاتر تک مطرح کرد:

لزوم حمایت متولیان از گروه‌های تئاتر
هنرمند تئاتر و مسئول جلسات نقد بررسی چهارمین همایش تئاتر تک مطرح کرد:

لزوم حمایت متولیان از گروه‌های تئاتر

معتمدی، هنرمند تئاتر و مسئول جلسات نقد بررسی چهارمین همایش تئاتر تک می‌گوید: لازم است متولیان امر باتوجه به وضعیت اقتصادی تاجایی که امکان دارد حمایت‌های مالی را از گروه‌های تئاتر داشته باشند.

|

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌ و بختیاری به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی

هنر نمایش گویاترین ابزار هنری است
پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌ و بختیاری به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی

هنر نمایش گویاترین ابزار هنری است

پیام احمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در پیامی به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی با تبریک این‌ روز به تمامی فعالان این عرصه هنری گفت: بی‌شک جامعه‌ای که بتواند از هنر نمایش به عنوان گویاترین ابزار هنری در مسیر راست و درست بهره گیرد، راه را برای بازنمایی هویت ...

|

پلاتوی بروجن  میزبان نمایش «آخرین حکایت فرهاد»

پلاتوی بروجن میزبان نمایش «آخرین حکایت فرهاد»

نمایش «آخرین حکایت فرهاد» به نویسندگی مهدی میرباقری و کارگردانی سروش ضیاء بروجنی کاری از گروه هنری هی جار از 28 بهمن ماه 1402 اجرای خود در پلاتوی نمایش فرهنگ سرای بروجن را آغاز کرده است.

|

نظرات کاربران