در حال بارگذاری ...
در اختتامیه سی و چهارمین جشنواره تئاتر استانی

آثار برگزیده استان چهارمحال و بختیاری معرفی شدند

عصر شنبه ۲۸ آبان در اختتامیه سی و چهارمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری، نمایش‌های «خاکستری» به کارگردانی پریا امینی و «کپسول» به کارگردانی مهرنوش عباس نژاد به عنوان نمایش‌های منتخب به دبیرخانه جشنواره فجر معرفی شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در چهارمحال و بختیاری، آیین پایانی سی و چهارمین جشنواره تئاتر استانی، شنبه 28 آبان ۱۴۰۱ با حضور جمعی از مسئولین فرهنگی و هنری و گروه‌های شرکت‌کننده، در تماشاخانه مهر شهرکرد برگزار شد.

کارگردانی اختتامیه سی و چهارمین جشنواره تئاتر استانی را ثریا امینیان به عهده داشت، در این آیین، هیئت‌داوران جشنواره متشکل از محمد رضا سمیع، رضا گشتاسب و محسن سلیمانی فارسانی آرای خود را به شرح زیر اعلام کرد:

پوستر و بروشور:

هیئت داوران پس از برسی پوستر و بروشور آثار راه‌یافته به جشنواره لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش را اهدا کرد به پوریا لندی برای نمایش «فرمالیته»

طراحی نور:

هیئت داوران جایزه خود شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی در این بخش را اهدا کرد به  آرش خسرو پور برای نمایش «قطعه‌ای از قلب آسمان»

طراحی لباس:

هیئت داوران لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش را مشترکاً اهدا کرد به صدیقه نجفی طراح لباس نمایش‌های «مثل آب برای شکلات» (گروهی) و «کپسول» .

موسیقی:

هیئت داوران تندیس جشنواره ، دیپلم افتخار و جایزه نقدی برگزیده این بخش را اهدا کرد به نمایش «شوگار کوهستان»، عاطفه امیرخانی.

طراحی صحنه:

هیئت داوران در این بخش سه نمایش را به ترتیب زیر با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی اعلام کردند:

رتبه سوم:  طراح نمایش «فرمالیته»،فرزاد فخریان.

رتبه دوم: طراح نمایش «خاکستری»، عاطفه خدری.

رتبه اول: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی تعلق گرفت به نمایش «مثل آب برای شکلات»، برضا مرادیان .

چهره‌پردازی:

هیئت داوران در این بخش هیچ نمایشی را حائز رتبه ندانست.

بازیگری خانم‌ها

هیئت داوران ضمن سپاس مجدد از حضور پررنگ بازیگران زن در این دوره از جشنواره، آراء خود را به شرح زیر اعلام داشت.

  • هیئت داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از فرشته قادری برای بازی در نمایش «مثل آب برای شکلات» تقدیر به عمل آورد.
  • رتبه سوم: هیئت داوران به صورت مشترک به  مهسا رفیعی برای نمایش «شوگار کوهستان»  و ستاره قاسمی برای نمایش «مثل آب برای شکلات» و مهلا رضایی برای نمایش «قطعه ای ازقلب آسمان»  لوح تقدیر و جایزه نقدی اهدا کرد.
  • رتبه دوم: در این بخش نیز به صورت مشترک از  مهرنوش عباس نژاد برای بازی در نمایش های «فرمالیته» و «کپسول» و پریا امینی برای نمایش خاکستری با اهداء لوح تقدیر وجایزه نقدی مراتب تقدیر شد.

رتبه اول : هیئت داوران جایزه این بخش را شامل تندیس ،دیپلم افتخار وجایزه نقدی اهدا کرد به  فاطمه امینی برای نمایش «خاکستری».

در پایان، هیئت داوران در بخش بازیگری خانمها از دوبازیگر نوجوان مارال بنی مهدی برای نمایش «کپسول» و آویسا کارپرداز برای نمایش «قطعه ای از قلب آسمان» با اهدائ لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیر کردند.

بازیگری مرد :

هیئت داوران جوایز این بخش را به شرح زیر اعلام داشت:

دو تقدیر : لوح تقدیر وجایزه نقدی مشترکا اهدا شد به امین جعفری برای نمایش «قطعه ای از قلب آسمان» و علی رضا امینی برای نمایش «شوگار کوهستان» .

رتبه سوم : لوح تقدیر وجایزه نقدی مشترکا اهدا شد به  مصطفی رئیسی برای نمایش «کپسول» وعرفان ربیعی برای نمایش «خاکستری»

رتبه دوم : اهداء لوح تقدیر وجایزه نقدی مشترکا از سعادت الله باقری برای نمایش «قطعه ای از قلب آسمان» و سعید شیرزاد برای دو نمایش «فرمالیته» و«کپسول».

رتبه اول : هیئت داوران جایزه این بخش شامل تندیس ،دیپلم افتخار وجایزه نقدی را اهداء کرد به بازیگر نمایش «مثل آب برای شکلات»، مهدی جعفری .

نمایشنامه نویسی

هیئت داوران در این بخش ضمن سپاس از ابراهیم پشت کوهی برای نویسندگی نمایش «مثل آب برای شکلات» آراء خود را به شرح زیر اعلام داشت :

رتبه سوم: جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی اهدا شد به نویسندگان نمایشنامه «قطعه ای از قلب آسمان»، مجید غلامعلی نژاد و کیومرث قنبری آذر.

رتبه دوم: جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی برای نمایش «کپسول» به سعید شیرزاد اهدا شد.

رتبه اول: هیئت داوران جایزه این بخش شامل تندیس ،دیپلم افتخار وجایزه نقدی را اهداء کرد به  پریا امینی برای نمایش «خاکستری».

 کارگردانی

هیئت داوران ضمن سپاس از همه کارگردانان شرکت کننده در جشنواره آراء خود را به شرح زیر اعلام داشت:

رتبه سوم: جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی اهدا شد به مهدی جعفری برای «نمایش آب برای شکلات».

رتبه دوم: جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی اهدا شد به مهرنوش عباس نژاد برای نمایش «کپسول».

رتبه اول: هیئت داوران جایزه این بخش شامل تندیس ،دیپلم افتخار وجایزه نقدی را اهداء مینماید به پریا امینی برای نمایش «خاکستری».

آثار برگزیده:

هیئت داوران پس از ارزیابی نمایش‌های اجرا شده در این جشنواره ،  نمایش های زیر را به دبیرخانه جشنواره سراسری تئاتر فجر معرفی کردند:

نمایش «خاکستری» به کارگردانی پریا امینی

نمایش «کپسول» به کارگردانی مهرنوش عباس نژاد

 

 

 

 




مطالب مرتبط

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌ و بختیاری به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی

هنر نمایش گویاترین ابزار هنری است
پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌ و بختیاری به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی

هنر نمایش گویاترین ابزار هنری است

پیام احمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در پیامی به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی با تبریک این‌ روز به تمامی فعالان این عرصه هنری گفت: بی‌شک جامعه‌ای که بتواند از هنر نمایش به عنوان گویاترین ابزار هنری در مسیر راست و درست بهره گیرد، راه را برای بازنمایی هویت ...

|

پلاتوی بروجن  میزبان نمایش «آخرین حکایت فرهاد»

پلاتوی بروجن میزبان نمایش «آخرین حکایت فرهاد»

نمایش «آخرین حکایت فرهاد» به نویسندگی مهدی میرباقری و کارگردانی سروش ضیاء بروجنی کاری از گروه هنری هی جار از 28 بهمن ماه 1402 اجرای خود در پلاتوی نمایش فرهنگ سرای بروجن را آغاز کرده است.

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر (صحنه‌ای) جشنواره تئاتر فجر

مصطفی محمدی‌دوست: «کَل»، نقدی بر شکار است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر (صحنه‌ای) جشنواره تئاتر فجر

مصطفی محمدی‌دوست: «کَل»، نقدی بر شکار است

مصطفی محمدی‌دوست، نویسنده و کارگردان نمایش «کَل» می‌گوید نمایش او، هشداری برای کشتن است، چراکه کشتن، کشتن می‌آورد و حرف این نمایش، درواقع نقدی است بر شکار.

|

جوایز بخش فراگیر  جشنواره تئاتر فجر در دست هنرمندان چهارمحال و بختیاری

جوایز بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر در دست هنرمندان چهارمحال و بختیاری

هنرمندان چهارمحال و بختیاری که با نمایش«کَل» در بخش فراگیر چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر حضور داشتند تندیس جشنواره، دیپلم افتخار نمایش اثر برگزیده، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار بخش کارگردانی، دیپلم افتخار بخش موسیقی، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار بخش بازیگری مرد و سه لوح ...

|

نظرات کاربران