در حال بارگذاری ...

آشنایی با اساتید مرکز علمی کاربردی فرهنگ وهنر دریژنو استان چهارمحال وبختیاری

آشنایی با اساتید رشته هنرهای نمایشی مرکز علمی کاربردی فرهنگ وهنر دریژنو استان چهارمحال و بختیاری

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری، دانشگاه علمی و کاربردی فرهنگ و هنر دریژنو  فرخ شهر به همت هنرمندان تئاتر گروه دریژنو، شهرداری و شورای شهر فرخ شهر، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و با حمایت ریاست دانشگاه علمی کاربردی در مهر ماه 1397 افتتاح و فعالیت خود را آغاز کرد که با استقبال خوب و قابل توجهی  تا کنون مواجه شده است.

در این مرکز دانشگاهی در رشته های بازیگری، گریم، کارگردانی، طراحی صحنه های نمایش، نمایش های عروسکی تدریس می شود و رشته های موسیقی و عکاسی نیز در این دانشگاه از مهر ماه سال 1398 دایر خواهد شد. 

اساتیدی  چون احمدرضا رافعی بروجنی، حمید رضا یوسفی،  سعید زارع ، محمدرضا ترابی و مجید خلج  تدریس می‌کنند.

در این گزارش تلاش شده معرفی مختصری از این اساتید داشته باشیم.

احمدرضا رافعی بروجنی نویسنده، کارگردان و بازیگر مدرس رشته بازیگری دانشگاه دریژنو است.رافعی یکی از هنرمندان فعال و نامی تئاتر کشور است که افتخارات بسیاری در زمینه های بازیگری، کارگردانی و نویسندگی از جشنواره های ملی و بین المللی کسب کرده است.از آثار او میتوان به نمایش های «پژواک دوار زمزمه ی سربی آن آوازهای سرخ » « سوسوی خاکستری یک ستارهی سبز » « هنوز گلوی سرخ قلم، بوی سبز گلاب میدهد. نگاه کن. » « آینه ها در باد » « هی جار » « شیدائی » « چگونه میتوان یک قصه ی عاشقانه را روایت کرد؟ » « خاطرات هنرپیشه ی نقش دوم » « بدرود آرش، درود آینه » و ... اشاره کرد او همچنین کارگردانی فیلم کوتاه و مستند و بازیگری در آثار سینمایی و تلویزیونی بسیاری را در کارنامه کاری خود دارد.

سعید زارع نویسنده ، کارگردان و بازیگر دارای مدرک بازیگری است نمایش های  چون کوچ عاشقان ،  واپسین دم ،اژدهارک ،کارنامه بندار بیدخش، آقا باور کن آقا؟ و 32 دقیقه از ماجرا (دو نمایش همراه) ، - کارنامه تپور، فصل پنجم ،خانوم لیلی و آقای مجنون،مده آ ، اسفندیار نامک،اعترافات مرد برزخی در ماه تلخ و ... برخی از آثاری است که زارع به عنوان بازیگر، طراح یا کارگردان اجرا کرده است.

مجید خلج چهره پرداز صدها برنامه روتین و برنامه های زنده ومسئول گریم شبکه پنج سیما به مدت پنج سال ،  طراح گریم در بیش از پنجاه مجموعه تلویزیونی اعم از سریال وتله فیلم در سیما فیلم و شبکه های مختلف وعضو هیئت مدیره کانون گریم ایران  وعضو کانون صنفی سینمای ایران دیگر استاد این دانشگاه است.

حمیدرضا یوسفی مدرس رشته گریم دانشگاه، یوسفی مدیر سایت کانون گریم ایران  است او در پروژه های سینمایی و تلویزیونی و تئاتر فعالیت زیادی داشته حمید رضا فارغ التحصیل رشته گریم سینمایی از وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی ایران و آکادمی رلیانس فرانسه است. از سوابق کاری او می­توان به  همکاری با جلال الدین معیریان(سریال چهل سرباز)، بیژن محتشم ( تله فیلم بازگشت)، حمید میهن دوست (تله فیلم در آن شب بارانی)  اشاره کرد .

محمد رضا ترابی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون از مهم­ترین آثارش بازیگری در سریال پرانتز باز به کارگردانی کیومرث پوراحمد است و در آثاری همچون بیوه سیاهپوش ،چ، وقتی همه خوابیم، به عنوان بازیگر حضور داشته است.

 

در این مرکز ویژه برنامه و کارگاه هایی برگزار گردیدکه ویژه برنامه کلک خیال  با حضور  مجید خلج،  حمیدرضا یوسفی،  سعید زارع  ودانشجویان از بهترین نمونه های اجرایی مرکز است.

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران