در حال بارگذاری ...
با حضور مهدی حسام الذاکرین

دومین کارگاه آموزشی تئاتر«بدن آگاهی» در شهرکرد برگزار شد

دومین کارگاه آموزشی تئاتر«بدن آگاهی» با حضور «مهدی حسام الذاکرین» از سوی انجمن هنرهای نمایشی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرکرد برگزار شد.

مهدی حسام الذاکرین مدرس این کارگاه در گفتگو با تئاتر چهارمحال و بختیاری گفت: کارگاه بدن آگاهی در دو دوره در شهرکرد برگزار شد که دوره اول آن با موضوع ( فهم حافظه ی محیط ) بود و دومین دوره آن با موضوع( کشف حافظه ی محیط) در حال برگزاری است.

حسام الذاکرین افزود: فراگیری انواع روش های عینی کردنِ درونیات،همواره برای من هیجان انگیز بوده و هست که البته این فراگیری را مهم ترین وظیفه ی خود می دانم همچنین علاقمند هستم این شیوه ها را به علاقمندان و همکارانم پیشنهاد بدهم که در واقع می توانند پیشنهاد هایی باشند که در نهایت به مخاطبانمان آثارمان می دهیم.

این بازیگر استان چهارمحال و بختیاری گفت: جستجوی امکان های مختلف در بدن  با به کار گیری برخی متدهای فیزیکال، بررسی رابطه ی میان حافظه ی عضلانی و حافظه ی عاطفی، آشنایی با برخی مهارت های سیرکی(جاگلینگ) و  بررسی رابطه ی عصب و عضله از روش های تمرین و آموزش دوره های قبلی کارگاه های  بدن و آگاهی در شهرکرد  بوده است.

او گفت در این کارگاه که با عنوان ( فهم حافظه ی محیط) نام گذاری شده  با طرح دو سؤال از اتفاق های روزمره یا گذشته چه چیزی در ما ته نشین شده است؟ و اگر به گذشته لباسِ(آن) بپوشانیم چه چیزی را پیش روی خود میبینیم؟ به سراغ طراحی حرکت رفتیم تلاش ما اینبار برای استخراج معنا از دورترین فاصله نسبت به شکل و ریخت بوده است.

مهدی حسام الذاکرین افزود: کیفیت حضور در صحنه و آگاهی نسبت به تجربه های زیستی و در نهایت پیدا کردنِ روشی برای بیان،و انتقال مفاهیم با حرکت،هدفی بود که ما را کنار هم جمع کرد.

به گفته  او در این کارگاه صادق عبداللهی از منتقد ین هنری و حامد آذریان نوازنده ی ویولن برای کامل تر شدن و تجربه ای متفاوت در این کارگاه حضور داشتند.

 




مطالب مرتبط

گزارشی از نخستین روز برگزاری جشنواره نمایش‌های آیینی سنتی در شهرکرد

افزایش نشاط اجتماعی با آیین‌هایی که با امید زنده‌اند
گزارشی از نخستین روز برگزاری جشنواره نمایش‌های آیینی سنتی در شهرکرد

افزایش نشاط اجتماعی با آیین‌هایی که با امید زنده‌اند

در آیین افتتاحیه بخش‌هایی از بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی سنتی که پنجشنبه ششم مهر در شهرکرد برگزار شد، هنرمندان و مسئولان از تاثیر برگزاری این رویداد بر نشاط‌آفرینی در جامعه، همدلی اقوام ایرانی باهم، حفظ میراث فرهنگ ملی و آشنایی هرچه بیشتر مردم با ...

|

اجرای 6 نمایش در نخستین روز از جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی در شهرکرد

اجرای 6 نمایش در نخستین روز از جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی در شهرکرد

بیست‌ویکمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی در بخش نمایش‌های فردی، معرکه‌ها، نقالی و روایت‌های ملی و کارآواها، نخستین روز از برگزاری خود را در ششمین روز از ماه مهر با اجرای 6 گروه هنری در محوطه فرهنگسرای بزرگ شهرکرد و با استقبال گرم مردم چهارمحال و بختیاری، پشت سر گذراند.

|

نظرات کاربران