در حال بارگذاری ...
در مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر دریژنو

ژوژمان درس «بازی های تک نفره» رشته بازیگری برگزار شد

ژوژمان درس ( بازی های تک نفره) رشته بازیگری مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر دریژنو با حمایت و حضور مدیرعامل شرکت دریژنو ملیحه سلیمانی ،ریاست شورای شهر فرخ شهر محمدرضا سمیع و نمایندگان هیئت موسس شرکت دریژنو سید محمد طاهریان ، سعید جوانبخت و ریاست مرکز «حجت پولادی» در مرکز علمی کاربردی دریژنو فرخ شهر برگزار شد.

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری، دانشجویان بازیگری نقش­های خودرا در درس ( بازی­های تک نفره ) با راهنمایی­های سعید زارع مدرس رشته بازیگری مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر دریژنو مورد قضاوت داوران قراردادند.

«دکتر کمال الدین شفیعی»(استاد دانشگاه در زمینه هنرهای نمایشی)، «فرشید بزرگنیا»(رییس انجمن هنرهای نمایشی استان)، «احمدرضا رافعی»(کارگردان ، بازیگرو نمایشنامه نویس) و «اکبر دانیالی»(کارگردان و بازیگر) داوری آثار دانشجویان دانشگاه دریژنو فرخ شهر را به عهده داشتند.

تکنیک تک­گویی، تک­گویی در نمایش­های ایرانی، بداهه پردازی با پایان مشخص، بداهه پردازی با شروع و پایان متضاد از موضوعات این ژوزمان بازیگری بود که هرکدام از دانشجویان با توجه به کلیت ژوژمان نقش­های ( رومئو و ژولیت اثر شکسپیر، بروتوس، مک­بث، ریچارد سوم، تیمون آتنی ، پرستار ژولیت ، هملت و....)را بازی کردندوتوسط داوران حاضر در ژوژمان مورد قضاوت قرار گرفتند.

فرشید بزرگنیا رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از اتفاقات مهم و خوب فرهنگی وهنری در استان چهارمحال و بختیاری افتتاح مرکز علمی کاربردی فرهنگ وهنر دریژنو است، همانطورکه از اسم آن معلوم است علمی و کاربردی است، یعنی هم از لحاظ علمی ودانشگاهی ، آکادمیک و هم از از لحاظ کاربردی ،اجرایی و عملیاتی تأثیرگذار است که توسط یکی از گروه های فعال استان گروه تئاتر دریژنو فرخ شهر پایه گذاری و افتتاح شده است.

بزرگ نیا افزود: اتفاق دوم که خیلی خوب این مرکز برگزاری ژوژمان در رشته­ی بازیگری بوده که حرکتی نو و تازه­ای است.که حتی در دانشگاه های سراسری ما این روند به این شکل کم­تر اتفاق افتاده است. اینکه دانشجو مبحث ، دانش، کتاب خود را در یک ترم بگذراند و در پایان ترم وارد کارعملیاتی شود این اتفاق نادری است.تفاوت هنر با علوم دیگرمثل علوم انسانی در واقع علومی که صرفا وابسته به کتاب می­باشد در همین است .

او گفت: دانشجو روی صحنه  و در اجرا است که می توانند دریابد که  چه چیزی یاد گرفته و  برگزاری این ژوژمان در واقع فرصتی را به دانشجو می­دهد که از ترم اول خودرا در معرض دید اساتید، صاحب­نظران، همکلاسی هایش قراردهد در واقع نتیجه یک ترم تلاش استاد و دانشجو را می­توان در این اجراها به وضوح دریافت کرد.

بزرگ نیا در پایان افزود: من تبریک می گویم به ریاست مرکز، مدیرعامل شرکت دریژنو،دست اندر کاران، اساتید و... حرکت خوبی بود انشالله که کمک کنندکه در دوره­های بعدی در همه رشته­ها گریم، بازیگری، نمایش عروسکی به همین شکل ژوژمانی برگزار شود چون ارزشیابی روی کاغذ چیزی را مشخص نمی­کنددر واقع فرصتی می­دهید که دانشجوی بازیگری نقش را بازی کند، دانشجوی عروسکی،  عروسکی را بسازدیا نمایش عروسکی را اجرا کند ، دانشجوی گریم، گریمی را اجرا کند این هم یک ارزشیابی است و هم بهترین فرصت برای دیده شدن و سرآغاز دیده شدن برای دانشجو است.

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری ، مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر دریژنو به همت اداره کل فرهنگ و  ارشاداسلامی استان ، شورا و شهرداری فرخ شهر و گروه تئاتر دریژنو درسال 97 افتتاح شده و طی 2 ترم گذشته دانشجویان در فیلم های کوتاه . نمایش . فیلم سینمایی و .... با معرفی مرکز حضور داشتند.

 

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران