در حال بارگذاری ...

کامیار معتمدیان «آرش» را در شهرکرد نمایشنامه خوانی می‌کند

خوانش نمایشنامه «آرش» نوشته بهرام بیضایی توسط هنرمند تئاتر استان کامیار معتمدیان دهکردی سرپرست گروه تئاتر خورشید امروز چهارشنبه در نشست کتاب خوانش در موسسه صفیر خرد دهکرد در شهرکرد برگزار می شود.

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری، این خوانش در سلسله نشست های خوانش کتاب امروز چهارشنبه 9 مرداد در موسسه صفیر خرد دهکرد برگزار خواهد شد.

 آرش کمانگیر یا آرش کمانکش، یکی از اسطوره‌های کهن ایرانی و همچنین نام شخصیت اصلی این اسطوره‌ است. آرش، از سپاهیان منوچهر بود که پس از پایان جنگ ایران و توران به عنوان کماندار ایرانی برای بازشناختن مرز ایران و توران برگزیده شد و از بالای کوه اییریو خشوتا از چهارمین کشور روی زمین در زادگاه فریدون رفت و با تمام نیرو تیری را به سوی کوه خوانونت در خاور رها کرد

«آرش» در نوشته بیضایی قهرمان نیست و تیر را با عشق پرتاب نمی‌کند.او ستوربانی است که تیر را با بیزاری رها می‌کند و ناخواسته قربانی می‌شود و ناخواسته شهید و قهرمان می‌شود

بیضایی اثر «آرش» را در جوانی، بین سالهای 1334 تا 1337 نوشت است. این نمایشنامه را کامیار معتمدیان از هنرمندان و کارشناسان تئاتر استان چهارمحال و بختیاری در سلسله نشست های خوانش کتاب اجرا خواهد کرد.

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری، علاقه مندان برای حضور در این نشست می توانند امروز چهارشنبه 9 مرداد ساعت 17:30 به موسسه صفیر خرد دهکرد واقع در شهرکرد دروازه سامان، خیابان سعدی غربی، کوچه 93، پلاک 59 مراجعه نمایند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران