در حال بارگذاری ...
رئیس شورای اسلامی شهرکرد تاکید کرد

شورای اسلامی و شهرداری از تئاتر در شهرکرد حمایت می‌کند

رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: اجرای تئاتر و سایر برنامه‌های فرهنگی هنری در فضاهای روباز از سوی مدیریت شهری مرکز استان مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری حیدر علی‌پور دهکردی شامگاه شنبه در یکصد و هشتاد و سومین نشست علنی شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ریاست و اعضای انجمن هنرهای نمایشی چهارمحال و بختیاری برگزار شد تاکید کرد:‌ هنرمندان برای توسعه شاخص‌های فرهنگی و هنری در شهرکرد با سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تعامل بیشتری داشته باشند.

وی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی چهارمحال و بختیاری برنامه‌های عملیاتی و کاربردی خود در حوزه فرهنگی و هنری را به مدیریت شهری اعلام کند و در راستای انجام فعالیت‌های مشترک برنامه‌ریزی کنند.

علی‌پور دهکردی تصریح کرد:‌ مدیریت شهری در برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های مشترک فرهنگی هنری با فعالان این حوزه و گروه‌های نمایشی همکاری خواهد کرد.

حمید فتح اللهی دهکردی عضو دیگر شورای اسلامی شهرکرد گفت: برندسازی فرهنگی هنری در شهرکرد باید به عنوان یکی از مهمترین برنامه‌های مدیریت شهری در دستور کار باشد.

وی یادآور شد: مدیریت شهری برای ساخت پلاتوهای شهری در مرکز چهارمحال و بختیاری همکاری‌های لازم را انجام می‌دهد.

عضو دیگر شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: تئاتر در کاهش مشکلات ناشی از آسیب‌های اجتماعی نقش بسزا و موثری دارد.

طیبه شریفی تصریح کرد: گروه‌های هنری به مدیریت شهری در راستای برنامه‌ریزی برای ارتقای کمی و کیفی فرهنگ آپارتمان نشینی، ترافیک، آب، مسائل بهداشتی، ارتباطات، تربیت فرزندان، حقوق شهروندی و دیگر مسائل شهری کمک کند.

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: مرکز چهارمحال و بختیاری در ورزش، فرهنگ و هنر ظرفیت‌های بسیار مطلوبی دارد.

امام‌قلی بلالی دهکردی تاکید کرد: اما فعالان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرکرد پشتوانه کافی برای ارتقاء در بخش‌های مختلف را ندارند.

عضو دیگر شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: تشویق هنرمندان و فعالان فرهنگی و هنری باید به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی مدیریت شهری در بخش فرهنگی باشد.

مصطفی حیدری تصریح کرد:‌ مدیریت شهری در شهرکرد برای ارتقای فکری و ذهنی شهروندان به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری کمک می‌کند.

وی اظهار داشت: تلاش برای کاهش افسردگی بین مردم و افزایش شاخص‌های شادی بین شهروندان از اصلی‌ترین اهداف مدیریت شهری در شهرکرد به شمار می‌رود.

شهردار شهرکرد نیز گفت:‌ برقراری زمینه‌های هم‌افزایی بین شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری مورد توجه جدی قرار می‌گیرد.

نورالله غلامیان دهکردی تاکید کرد: مدیریت شهری خود را موظف به مشارکت و همکاری در اجرای امور فرهنگی می‌داند.

وی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی  چهارمحال و بختیاری در ارتقای حقوق شهروندی به مدیریت شهری کمک کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: پیوند بین هنرمندان و مدیریت شهری با هدف استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها در راستای توسعه شهر ضرورت دارد.

جواد کارگران دهکردی تصریح کرد: هم‌اینک تئاتر شهرکرد در سطح ملی کارآمد، موثر و مطرح است.

وی یادآور شد:‌ هنرمندان چهارمحال و بختیاری و شهرکرد در جشنواره‌های ملی تئاتر مانند فجر همواره افتخار آفرینی کرده‌اند.

کارگران دهکردی اظهار داشت:‌ برای رعایت حقوق شهروندی و پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی می‌توان از ظرفیت تئاتر چهرمحال و بختیاری و شهرکرد بهره‌گیری کرد.

وی گفت: با وجود فرهنگسرای شهرکرد، سالن امیر کبیر و سالن مهر شهرکرد، مرکز چهارمحال و بختیاری در حوزه تئاتر سالنی با مشکل مواجه نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد:‌ شهرداری‌های کشور برای ساخت پلاتو در شهرها همکاری مطلوبی با ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته‌اند.

وی افزود: ساخت پلاتو در شهرهای مختلف چهارمحال و بختیاری شهرکرد به خصوص در بوستان‌های تهلیجان و ملت شهرکرد باید مواد توجه شهرداری قرار گیرد.

 کارگران دهکردی تصریح کرد:‌ ایجاد پلاتوها با کمترین هزینه می‌تواند بیشترین نشاط و شادی را به مردم بدهد.

رئیس انجمن نمایش چهارمحال و بختیاری نیز گفت: فرهنگ زیربنای اصلی توسعه و نیازمند توجه همگان است.

فرشید بزرگ نیا تاکید کرد: شهرداری در مسائل مرتبط با امور فرهنگی بایستی توجه جدی‌تری داشته باشد و گروه‌ های فرهنگی و هنری علاوه بر امور معنوی به حمایت‌های مالی هم نیاز دارند.

بزرگ نیا تصریح کرد: برگزاری جشنواره‌هایی با موضوع علم فرهنگی در سطح ملی به میزبانی شهرکرد می‌تواند در توسعه فرهنگی منطقه موثر باشد.

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری این نشست با حضور ریاست و اعضای شورا ی شهر، شهردار شهرکرد، ریاست سازمان رفاهی تفریحی شهرکرد ، مدیر کل  و معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی، ریاست و اعضای انجمن  هنرهای نمایشی  و مسئول واحد نمایش حوزه هنری در شورای اسلامی شهر شهرکرد برگزار شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران