در حال بارگذاری ...
در همایش نمایشنامه خوانی تماشاخانه مهر

آرش بهرام بیضایی نمایشنامه خوانی می شود

همایش نمایشنامه خوانی از سوی تماشاخانه مهر شهرکرد هر هفته برگزار می شود که این هفته این نمایشنامه خوانی به نمایش آرش اثر بهرام بیضایی اختصاص دارد.

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری، همایش نمایشنامه خوانی از پنجم تیر ماه در حال برگزاری است و در تمامی هفته ها یک اثر نمایشی در این تماشاخانه نمایشنامه خوانی شده است.

نمایشنامه ی «وقتی ما مردگان سر بر می داریم» نوشته «هنریک ایبسن « و کارگردانی «اکبر مرتضوی»، «پدرانه» نوشته «آرش عباسی» و کارگردانی «مرضیه زمانی »،«وصیت»  نوشته «نیما نادری» به  کارگردانی «جواد خاکسار حقانی» و «خیانت» نوشته «هرولد پینتر» و  کارگردانی «نیلوفر زمانی» آثاری است که تا کنون در این همایش نمایشنامه خوانی شده است.

نمایشنامه خوانی  «آرش» نوشته بهرام بیضایی توسط هنرمند تئاتر استان کامیار معتمدیان دهکردی سرپرست گروه تئاتر خورشید پنج شنبه 17 مرداد ساعت 19  در تماشاخانه مهر  شهرکرد اجرا خواهد شد.

آرش کمانگیر یا آرش کمانکش، یکی از اسطوره‌های کهن ایرانی و همچنین نام شخصیت اصلی این اسطوره‌ است. آرش، از سپاهیان منوچهر بود که پس از پایان جنگ ایران و توران به عنوان کماندار ایرانی برای بازشناختن مرز ایران و توران برگزیده شد و از بالای کوه اییریو خشوتا از چهارمین کشور روی زمین در زادگاه فریدون رفت و با تمام نیرو تیری را به سوی کوه خوانونت در خاور رها کرداستاد بهرام بیضایی در جوانی، بین سالهای 1334 تا 1337 از این اسطوره شاهکار نمایشی آرش را نوشته است.

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری، علاقه مندان برای دیدن این نمایشنامه خوانی می توانند 17 مرداد ساعت 19 به تماشاخانه مهر واقع در شهرکرد، میر آباد غربی ، میدان ابو ریحان مراجعه نمایند.

 

 




مطالب مرتبط

با تقدیم اجرای اول به هنرمند پیشکسوت تئاتر  رضا ولی پور دهکردی

نمایش «شهر شکلاتی» در تماشاخانه مهر روی صحنه رفت
با تقدیم اجرای اول به هنرمند پیشکسوت تئاتر رضا ولی پور دهکردی

نمایش «شهر شکلاتی» در تماشاخانه مهر روی صحنه رفت

نمایش کمدی «شهر شکلاتی» به کارگردانی رضا علوی اشکفتگی با تقدیم اجرای اول خود به هنرمند پیشکسوت استان رضا ولی پور دهکردی اجرای خود را از 12 آذر ماه در تماشاخانه مهر شهرکرد آغاز کرد.

|

صحنه تئاتر چهارمحال و بختیاری با آغاز جشنواره سی و پنجم رونق گرفت

صحنه تئاتر چهارمحال و بختیاری با آغاز جشنواره سی و پنجم رونق گرفت

سی و پنجمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری با حضور 13 اثر نمایشی از ۱۵ آبان کار خود را آغاز کرد تا صحنه تماشاخانه مهر و آمفی تئاتر امیرکبیر شهرکرد با حضور هنرمندان و مخاطبان رونقی تازه بگیرد.

|

از سوی دبیر سی و پنجمین دوره

داوران جشنواره تئاتر استان چهارمحال و بختیاری معرفی شدند
از سوی دبیر سی و پنجمین دوره

داوران جشنواره تئاتر استان چهارمحال و بختیاری معرفی شدند

با دعوت پیام احمدی دبیر سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان چهارمحال و بختیاری، سیروس همتی، جلیل رفیعی و احسان جانمی سه هنرمند عرصه تئاتر و سینمای کشور، داور آثار این دوره از جشنواره شدند.

|

نظرات کاربران