در حال بارگذاری ...
هوشنگ عزیزی پور کارگردان نمایش «بوکا» شرکت کننده در جشنواره سی یکم

هنر تئاتر و هنرمندان این رشته مظلوم واقع شده اند

هوشنگ عزیزی پور کارگردان نمایش «بوکا» شرکت کننده در جشنواره سی یکم در گفتگو با تئاتر چهارمحال گفت: هنر تئاتر و هنرمندان این رشته مظلوم واقع شده اند. یک هنرمند تئاتر نمیتوانند مانند دیگر هنرها به صورت انفرادی کار کند و اثر خود را ارائه دهد.هنرمند تئاتر نیاز به سخت افزارهای لازم دارد و هنوز باید از سوی مسولین حمایت شود.

عزیری پور افزود: مردم استان به ویژه شهر فارسان با هنر تئاتر بیگانه اند و باید هنرمندان تئاتر حمایت شوند تا بتوانند روی پای خود بایستند.

او گفت: در حال حاضر امید هنرمندان تئاتر به همین جشنواره ها تئاتر استانی و دیگر جشنواره های تئاتر است و خواهش من از مسئولین فرهنگ و هنر استان این است که نگذارند این جشنواره ها تعطیل شود و یا بی رونق برگزار شود.

این هنرمند شهرستان فارسان درباره شکل برگزاری جشنواره سی یکم اظهار داشت: این شکل برگزاری برای جشنواره به نظر بنده مناسب نیست و ای کاش همین جشنواره به صورت متمرکز در یکی از شهرستانهای استان برگزار می شد. چرا که باعث آن می شد که هنرمندان تئاتر با هم دیگر گفتگو کنند و این شکل برگزاری شاید باعث آن شود که هنرمندان کمتری برای دیدن کار ها به شهرستان های دیگر بروند.

عزیزی پور درباره تاسیس تئاتر خصوصی در استان گفت: هنوز زیر ساخت های مناسب برای راه اندازی تئاتر خصوصی در استان چهارمحال و بختیاری کامل نیست و بدون شک با این روند هر تئاتر خصوصی با شکست روبه رو می شود و هنوز دولت در شهرستانها باید از تئاتر حمایت کنند تا بعد از رسیدن به جایگاه مطلوب بتوان به غکر تئاتر خصوصی بود.

عزیر پور افزود : هدف من از اجرای این نمایش این بود که تفاوت جنگ و دفاع را نشان دهم و بگوییم دفاع مقدس است و جنگ باطل است و آن کسی که متجاوز است محکوم است نه شخصی که از کشور خود دفاع می کند. در بیشتر آثار هنری که مشاهده کرده ام جنگ را بک طرفه می بینند و نگاهی به دفاع ندارند.

او گفت: نمایش «بوکا» بر اساس زندگی بغدادی نوشته شده و تلاش کرده ام در آن بد عهدی ها و دسیسه های امریکایی جنایت کار را به تصویر بکشم.

 




مطالب مرتبط

آغاز اجرای نمایش «رژگونه» در شهرکرد

آغاز اجرای نمایش «رژگونه» در شهرکرد

نمایش «رژگونه» اثر شرکت کننده در همایش تئاتر تک چهارمحال و بختیاری از 15 تا 20 اردیبهشت در پلاتوی نمایش امیرکبیر شهرکرد به روی صحنه می رود.

|

پلاتوی بروجن  میزبان نمایش «آخرین حکایت فرهاد»

پلاتوی بروجن میزبان نمایش «آخرین حکایت فرهاد»

نمایش «آخرین حکایت فرهاد» به نویسندگی مهدی میرباقری و کارگردانی سروش ضیاء بروجنی کاری از گروه هنری هی جار از 28 بهمن ماه 1402 اجرای خود در پلاتوی نمایش فرهنگ سرای بروجن را آغاز کرده است.

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر (صحنه‌ای) جشنواره تئاتر فجر

مصطفی محمدی‌دوست: «کَل»، نقدی بر شکار است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر (صحنه‌ای) جشنواره تئاتر فجر

مصطفی محمدی‌دوست: «کَل»، نقدی بر شکار است

مصطفی محمدی‌دوست، نویسنده و کارگردان نمایش «کَل» می‌گوید نمایش او، هشداری برای کشتن است، چراکه کشتن، کشتن می‌آورد و حرف این نمایش، درواقع نقدی است بر شکار.

|

نظرات کاربران (1)