در حال بارگذاری ...
هوشنگ عزیزی پور کارگردان نمایش «بوکا» شرکت کننده در جشنواره سی یکم

هنر تئاتر و هنرمندان این رشته مظلوم واقع شده اند

هوشنگ عزیزی پور کارگردان نمایش «بوکا» شرکت کننده در جشنواره سی یکم در گفتگو با تئاتر چهارمحال گفت: هنر تئاتر و هنرمندان این رشته مظلوم واقع شده اند. یک هنرمند تئاتر نمیتوانند مانند دیگر هنرها به صورت انفرادی کار کند و اثر خود را ارائه دهد.هنرمند تئاتر نیاز به سخت افزارهای لازم دارد و هنوز باید از سوی مسولین حمایت شود.

عزیری پور افزود: مردم استان به ویژه شهر فارسان با هنر تئاتر بیگانه اند و باید هنرمندان تئاتر حمایت شوند تا بتوانند روی پای خود بایستند.

او گفت: در حال حاضر امید هنرمندان تئاتر به همین جشنواره ها تئاتر استانی و دیگر جشنواره های تئاتر است و خواهش من از مسئولین فرهنگ و هنر استان این است که نگذارند این جشنواره ها تعطیل شود و یا بی رونق برگزار شود.

این هنرمند شهرستان فارسان درباره شکل برگزاری جشنواره سی یکم اظهار داشت: این شکل برگزاری برای جشنواره به نظر بنده مناسب نیست و ای کاش همین جشنواره به صورت متمرکز در یکی از شهرستانهای استان برگزار می شد. چرا که باعث آن می شد که هنرمندان تئاتر با هم دیگر گفتگو کنند و این شکل برگزاری شاید باعث آن شود که هنرمندان کمتری برای دیدن کار ها به شهرستان های دیگر بروند.

عزیزی پور درباره تاسیس تئاتر خصوصی در استان گفت: هنوز زیر ساخت های مناسب برای راه اندازی تئاتر خصوصی در استان چهارمحال و بختیاری کامل نیست و بدون شک با این روند هر تئاتر خصوصی با شکست روبه رو می شود و هنوز دولت در شهرستانها باید از تئاتر حمایت کنند تا بعد از رسیدن به جایگاه مطلوب بتوان به غکر تئاتر خصوصی بود.

عزیر پور افزود : هدف من از اجرای این نمایش این بود که تفاوت جنگ و دفاع را نشان دهم و بگوییم دفاع مقدس است و جنگ باطل است و آن کسی که متجاوز است محکوم است نه شخصی که از کشور خود دفاع می کند. در بیشتر آثار هنری که مشاهده کرده ام جنگ را بک طرفه می بینند و نگاهی به دفاع ندارند.

او گفت: نمایش «بوکا» بر اساس زندگی بغدادی نوشته شده و تلاش کرده ام در آن بد عهدی ها و دسیسه های امریکایی جنایت کار را به تصویر بکشم.

 




مطالب مرتبط

گفت و گو با کارگردان شرکت کننده در سی و پنجمین جشنواره تئاتر استانی چهارمحال و بختیاری

حسین وکیلی: حضور داوران غیر بومی انتخاب خوبی است
گفت و گو با کارگردان شرکت کننده در سی و پنجمین جشنواره تئاتر استانی چهارمحال و بختیاری

حسین وکیلی: حضور داوران غیر بومی انتخاب خوبی است

حسین وکیلی کارگردان نمایش « عامدانه،عاشقانه،قاتلانه..» با ابراز خرسندی از انتخاب تعداد بیشتر آثار در این جشنواره، حضور داوران غیر بومی در را انتخاب خوبی دانست که بهتر است در سال‌های آینده نیز ادامه داشته باشد.

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان چهارمحال و بختیاری

علیرضا فرهنگ: تئاتر نیازمند تخصیص بودجه کافی است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان چهارمحال و بختیاری

علیرضا فرهنگ: تئاتر نیازمند تخصیص بودجه کافی است

علیرضا فرهنگ کارگردان شرکت کننده در سی و پنجمین جشنواره تئاتر استانی چهارمحال و بختیاری، کمبود بودجه و امکانات اجرایی و همچنین کم انگیزه شدن هنرمندان استان برای اجرا را بزرگترین چالش این روز های تئاتر استان ها دانست و ابراز امیدواری کرد مسئولان تلاش بیشتری در جهت بهبود ...

|

پلاتوی بروجن  میزبان نمایش «آخرین حکایت فرهاد»

پلاتوی بروجن میزبان نمایش «آخرین حکایت فرهاد»

نمایش «آخرین حکایت فرهاد» به نویسندگی مهدی میرباقری و کارگردانی سروش ضیاء بروجنی کاری از گروه هنری هی جار از 28 بهمن ماه 1402 اجرای خود در پلاتوی نمایش فرهنگ سرای بروجن را آغاز کرده است.

|

نظرات کاربران (1)