در حال بارگذاری ...
با حضور دکتر اردشیر صالح پور برگزار شد

نشست تخصصی «بن مایه ها و شناسه های هنری در فرهنگ و هویت ایرانی»در فرخ شهر

نشست تخصصی «بن مایه ها و شناسه های هنری در فرهنگ و هویت ایرانی» با حضور دکتر اردشیر صالح پوراز سوی مرکزآموزشی علمی کاربردی فرهنگ و هنر دریژنو در فرخ شهر برگزار شد.

اردشیر صالح پور نویسنده، پژوهشگر، کارگردان و مدرس تئاتر در این نشست با اشاره به نقش فرهنگ در جامعه گفت: فرهنگ و نقش آن در هویت ایرانی دارای یک تاریخچه بزرگ است و ایرانیان از دیر باز دارای مردمانی با فرهنگ و هویت والا بوده اند.

دکتر صالح پور ضمن بر شمردن تعاریف مختلف فرهنگ افزود: علم شاخه ای از فرهنگ است و سالم بودن هر جامعه در گرو فرهنگ غنی آن جامعه است.

این پژوهشگر و مدرس تئاتر اظهار داشت: راه اندازی دانشگاه فرهنگ و هنر دریژنو در فرخ شهر و استان چهارمحال و بختیاری یکی از اتفاقات بسیار خوب است و با کادر مجرب و اساتید به نام این دانشگاه به زودی شاهد آن خواهیم بود که هنرمندان بسیار خوبی از این دانشگاه به جامعه هنری تزریق شود هر چند استان پیش از این نیز در زمینه فرهنگ و هنر هنرمندان بسیار شاخصی دارد که هم اکنون نیز بسیاری از آنها در این دانشگاه از اساتید به نام هستند.

دکتر صالح پور وظیفه ی دانشجو را پژوهش آموزش و آفرینش خواند و افزود: وجود دانشگاه فرهنگ وهنر را در این استان راهی به سوی موفقیت و هر چه بیشتر است و به زودی شاهد اثرات مثبت این دانشگاه بر جامعه خواهیم بود.

این محقق و پژوهشگر حوزه فرهنگ و هنر گفت: هنر از دل آیین ها بر می خیزد و هنر سر شاخه اصلی و گل فرهنگ در جامعه است.

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری این نشست با حضوردانشجویان، هنرمندان، مسئولین و پژوهشگران در دانشگاه فرهنگ و هنر دریژنو برگزار شد و در پایان نمایش «ماندن» به کارگردانی « ملیحه سلیمانی» برای مخاطبان این نشست به روی صحنه رفت.

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران