در حال بارگذاری ...
با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

هنرمندان تئاتر مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری شد

با حکم سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراهیم شریفی ریگی از هنرمندان تئاتر به سمت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری منصوب و از خدمات جواد کارگران دهکردی تقدیر شد.

به گزارش ایران تئاتر از چهارمحال و بختیاری، مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال وبختیاری گفت: این استان به لحاظ وضعیت جغرافیایی و همچنین تعدد قومیت در کشور دارای جایگاه و اهمیت خاصی است.

علی غیاثی افزود: این استان تامین کننده بخش از آب کشور است و به لحاظ فرهنگی و هنری به دلیل تنوع قومیتی دارای هویت و غنای فرهنگی و هنری خاص است.

وی اظهارداشت: زمینه فعالیت فرهنگی و هنری در این استان به دلیل فرهنگ عامه حاکم بر منطقه، مختصات و خصوصیات هنری، تاریخی و فرهنگی موجود از جایگاه والایی برخوردار است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین با اشاره به وضعیت  شیوع ویروس کرونا به تقدیر از تلاش مدافعان سلامت در کشور تاکید کرد و گفت: امید است با تلاش و همراهی مردم با کمک مدافعان سلامت این بیماری رفع شود.

جعفر مردانی به جایگاه فرهنگ و هنر در جامعه تاکید کرد و گفت: راهبرد و سیاست فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب ۳  عنصر فرهنگ ،هنر، رسانه و مطبوعات است.

وی، با تاکید بر اینکه استان چهارمحال وبختیاری به لحاظ فرهنگی، اجتماعی دارای ۳ قومیت فارس، بختیاری و ترک زبان است بر  همبستگی و پیوستگی بین این اقدام تاکید کرد.

مردانی، به برگزاری جشنواره‌های مختلف در شهرستان‌ها  اشاره کرد و گفت: با توجه بین بخشی و همچنین افزایش تعامل و همبستگی بین فومیت‌ها می‌توان در حوزه فرهنگ و هنر استان گام‌های موثری برداشت.

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین گفت: در این استان با توجه به حضور طوایف و قومیت‌های مختلف،باید به خرده فرهنگ‌ها توجه ویژه‌ای کرد.

ابراهیم شریفی ریگی افزود: توجه به خرده فرهنگ‌ها در میان اقوام، احیاء مراسم و آیین‌ها و سنتی که در طول سالیان مختلف نادیده گرفته شده است، از مهمترین برنامه‌ها و اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد در راستای اعتلای فرهنگ ایرانی اسلامی است.

وی، افزایش توجه به فضای مجازی که در زمان حاضر از حساسیت و ویژگی خاصی برخوردار است ، را مورد تاکید قرار داد و گفت: هنرمندان در حوزه رسانه و فرهنگ می‌توانند با تولید مختوا نگاه ویژه در این زمینه داشته باشند.

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری، ابراهیم شریفی ریگی، فوق لیسانس علوم اجتماعی، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لردگان را در کارنامه اجرایی خود دارد. شریفی همچنین از هنرمندان تئاتر استان است که سالهای زیادی را در جشنواره های تئاتر استانی، منطقه ای و فجر به عنوان بازیگر و کارگردان فعالیت داشته است.

انجمن هنرهای نمایشی استان ضمن تقدیر از خدمات شایسته جواد کارگران دهکردی مدیر کل سابق، انتصاب جناب آقای شریفی را به ایشان تبریک گفته  و برای این هنرمند تئاتر استان آرزوی موفقیت و سربلندی را از درگاه خداوند منان مسئلت دارد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران