در حال بارگذاری ...
ابراهیم شریفی مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی

خسارت‌های هنرمندان و اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری جبران می‌شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد چهارمحال و بختیاری گفت: خسارت‌های هنرمندان آسیب ‌دیده، بررسی و با توجه به شرایط با پرداخت کمک‌های بلاعوض و یا تسهیلات سازمانی از آن‌ها دلجویی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از چهارمحال و بختیاری، ابراهیم شریفی ضمن اعلام این خبر افزود: از اوایل اسفند ماه به علت شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور و همچنین استان چهارمحال و بختیاری اتفاقاتی رخ داد که فعالیت‌های بسیاری از جمله آموزش آزاد کلاس‌های هنری، چاپخانه‌ها، رسانه‌ها و مطبوعات، اجرای تئاتر، هنرهای تجسمی و غیره که همگی در زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و به مدت دو ماه به صورت رسمی تعطیل شد. 

وی ادامه داد: جشنواره استانی تئاتر، نمایشگاه استانی کتاب و جشنواره استانی شاهنامه‌خوانی بختیاری در شهرستان لردگان، جشنواره موسیقی زاگرس‌نشین در شهرستان بروجن نیز از جمله جشنواره‌های استانی بودند که به علت شیوع ویروس کرونا تعطیل شد و برای کنترل اوضاع جشنواره‌های استانی قابلیت تغییر زمان جشنواره‌ها لحاظ شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین جشنواره رضوی که با تغییراتی تحت عنوان جشنواره شعر رضوی برگزار خواهد شد از جمله جشنواره‌هایی است که دست‌خوش تغییرات قرار گرفته است.

وی افزود: زمان برگزاری اختتامیه این جشنواره در دهه کرامت است که زمان اجرایی این برنامه با توجه به اوضاع کرونا تصمیم‌گیری خواهد شد.

شریفی بیان کرد: ویروس کرونا، تنها جشنواره‌های استانی را تعطیل نکرد بلکه جشنواره‌های بین‌المللی از جمله نمایشگاه علوم قرآنی که همه ساله با شور و استقبال بالایی برگزار می‌شد در سال جاری کنسل شد و به همت کانون‌های مساجد برنامه‌هایی نظیر مسابقات قرآن، کلاس‌های آموزشی قرائت قرآن و نهج‌البلاغه خوانی در فضای مجازی رونق پیدا کرد.

وی افزود: همچنین آموزشگاه‌های آزاد هنری، کنسرت‌ها در رشته‌های مختلف بنا به اطلاعیه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مدت تعطیل بود و تنها مطبوعات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای انعکاس اخبار فعالیت کردند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ‌گفت: در این مدت اکثر اقشار نظیر هنرمندان و خبرنگاران با خسارت‌هایی روبرو شدند و حتی کنسرت‌ها و تئاترها اجازه اجرا نداشتند که خسارت‌های هنرمندان آسیب‌دیده بررسی و با توجه به شرایط با پرداخت کمک‌های بلاعوض و یا تسهیلات سازمانی از آن‌ها دلجویی خواهد شد.

شریفی در پایان با قول پیگیری بیمه خبرنگاران، گفت: در این دوره شرایط سخت، بعد از پزشکان شخص دوم خبرنگاران در صحنه بودند و خبرنگاران تحت هیچ شرایطی رسالت خود را ترک نکردند و وظیفه خود می دانیم که برای مشکلات آن‌ها از جمله بیمه تلاش کنیم




نظرات کاربران