در حال بارگذاری ...
دبیر سی و سومین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری

کمبود زیرساخت‌های تئاتر در چهارمحال و بختیاری مشهود است

فرشید بزرگ نیا دبیر سی و سومین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری در آیین اختتامیه این جشنواره گفت: کمبود زیر ساخت های تئاتر از لحاظ سخت افزاری هنرمندان تئاتر را رنجور کرده و کمبود این زیر ساخت ها در استان بسیار مشهود است.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از چهارمحال و بختیاری، فرشید بزرگ نیا با بیان اینکه امسال ۱۹ درخواست برای حضور در جشنواره ارائه شد و در نهایت ۱۴ نمایش به مرحله بازبینی راه یافت، افزود: از میان آثار راه یافته به این مرحله، ۶ نمایش توانستند در مرحله پایانی به روی صحنه بروند.

مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی گفت : نیاز به باکس تئاتر یک ضرورت است و امکانات موجود نیز به دلیل استاندارد نبودن دیگر جوابگوی ایده‌ها و برنامه‌های نمایشی هنرمندان استان نیست.

وی داشتن یک سالن استاندارد را حداقل خواسته‌های هنرمندان عرصه تئاتر در چهارمحال و بختیاری دانست و خطاب به محمود شالویی مدیرکل حوزه وزارتی و سرپرست‌ معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  گفت: هنرمندان این استان ثابت کرده‌اند که می‌توانند نمایش‌های مطلوبی را تولید کنند که اگر امکانات و زیرساخت‌ها برای آن‌ها فراهم شود بدون شک تولیدات با کیفیت بالاتری به روی صحنه خواهد رفت.

این هنرمند تئاتر جشنواره سی و سوم را بد از وقفه دوسال تئاتر در مدت همه گیری بیماری کرونا بسیار پر قوت خواند و افزود: هنرمندان تئاتر هنرمندان مظلومی هستند که در شرایط بد همه گیری بیماری کرونا با شرایط سخت زندگی گذراندن و اکنون وظیفه ما است که با تمام وجود این سرمایه های ملی را حفظ کنیم و در راه پیشرفت و ترقی این عزیزان قدم برداریم.

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری،  آیین اختتامیه سی و سومین جشنواره تئاتر چهارمحال‌ و بختیاری عصر دوشنبه با حضور محمود شالویی مدیرکل حوزه وزارتی و سرپرست‌ معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی ایران و جمعی از هنرمندان و مسوولان‌ استانی  در فرهنگ سرای بزرگ شهرکرد برگزار شد.

 




مطالب مرتبط

داور سی و پنجمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری:

جلیل رفیعی:  پیشکسوتان باید در کنار هنرمندان جوان بمانند
داور سی و پنجمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری:

جلیل رفیعی: پیشکسوتان باید در کنار هنرمندان جوان بمانند

جلیل رفیعی، داور سی و پنجمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری جوان‌گرایی در جشنواره تئاتر را اتفاقی خوب ارزیابی کرد، به‌شرط آنکه این موضوع در همراهی با پیشکسوتان پیش برود و توان آن‌ها نیز به کار گرفته شود.

|

سیروس همتی داور سی و پنجمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری:

جای تئاتر کودک و نوجوان در جشنواره‌های استانی خالی است
سیروس همتی داور سی و پنجمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری:

جای تئاتر کودک و نوجوان در جشنواره‌های استانی خالی است

داور سی و پنجمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری با اشاره به خالی بودن جای تئاتر کودک و نوجوان در جشنواره‌های تئاتر استانی گفت: سرمایه‌گذاری و ارائه آموزش در این حوزه به دلیل اهمیت بُن‌مایه تئاتر کودک و نوجوان و ضرورت پشتوانه سازی برای آینده تئاتر لازم است.

|

نظرات کاربران