در حال بارگذاری ...
سجاد ترابی:

عروسک های غول پیکر یونیمای ده چشمه میهمان نوروز 1401 در چهارمحال و بختیاری

مرکز یونیمای ده چشمه ساخت دو عروسک غول پیکر برای اجرای برنامه نوروز ۱۴۰۱ را در استان چهارمحال و بختیاری آغاز کرد.

به گزارش ایران تئاتر، سجاد ترابی از هنرمندان فعال عرصه نمایش عروسکی در گفتگو با تئاتر چهارمحال و بختیاری گفت: یونیما ده چشمه اولین دفتر استانی یونیمای مبارک ایران و تنها یونیمای روستایی دنیا است که شعبه استان چهارمحال و بختیاری با نام یونیما ده چشمه با مدیریت آقای فرشید بزرگ نیا از مراکز فعال یونیما در کشور اداره می شود.

ترابی افزود: یونیمای ده چشمه کارگاه عروسک های غول پیکر را با هدف ساخت دو عروسک به مناسبت نوروز ۱۴۰۱ برگزار کرده و اکنون دو عروسک غول پیکر در این کارگاه برای برنامه های نوروزی در حال آماده سازی است.

به گفته وی هدف از ساخت و اجرای این برنامه ایجاد شادی و نشاط اجتماعی در دوران پسا کرونا است و امیدوار هستم که این پروژه با حمایت هنرمندان و مسئولین استان در ایام نوروز در سراسر استان اجرا شود.

ترابی ضمن سپاسگذاری از مسئولین اداره ارشاد اسلامی شهرستان فارسان گفت: ریاست اداره شهرستان فارسان و مرکز یونیمای ده چشمه در بازدید از کارگاه ساخت عروسک های غول پیکر از هنرمندان عروسک ساز این کارگاه تقدیر کردند که سپاسگذار این عزیزان هستیم.

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری، اتحادیه بین المللی نمایشگران عروسکی به اختصار یونیما  در زمینه هنر نمایش عروسکی و توسعه آن در حال فعالیت است. که یونیمای ده چشمه بیش از 10 سال است فعالیت خود را در شهرستان فارسان روستایی ده چشمه آغاز کرده است.

 

 

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران