در حال بارگذاری ...

حضور هنرمند چهارمحال و بختیاری در بخش غیررقابتی جشنواره تئاتر فجر

نمایش «صامت» به نویسندگی و کارگردانی امیربهاور اکبرپور دهکردی هنرمند چهارمحال و بختیاری شرکت کننده از استان تهران، شهر تهران در بخش غیررقابتی جشنواره تئاتر فجر حضور دارد.

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری، نمایش «صامت» اثر امیر بهاور اکبر پور دهکردی کاری از گروه نمایش خورشید شرکت کننده از شهر تهران به تهیه کنندگی نوید محمد زاده در بخش غیر رقابتی چهلمین  جشنواره تئاتر فجر به روی صحنه خواهد رفت.

«صامت»، داستان سه خواهر که یازده سال پیش بخاطر شغل پدرشان مجبور به مهاجرت به شهر دیگری می‌شوند؛ است. آن ها مدام در آرزوی برگشت به زادگاهشان هستند اما بخاطر پدر و شغلش این امکان را هیچ وقت نمی یابند.

داستان نمایش از جایی شروع می شود که یکسال از مرگ پدرگذشته است و ماجرای بازگشت آنها  از همیشه جدی تر و محتمل تر است.

«نگین تهمتن»، «مهدخت مولائی»، «آرزو عبدالهی» و  «فریال سنگری» در این نمایش ایفای نقش می کنند.

از دیگر عوامل این نمایش می توان به «روح اله زندی فرد» مدیر پروژه،  «فراز مهدیان دهکردی» دراماتوژ، «رعنا شبانکاره» و«علی رضا مروی» دستیار کارگردان،« امیربهاور اکبرپور دهکردی» طراح صحنه، «عادل محمدیان» طراح نور، «محمد فدایی»، «بهنام سمیع پور» و« آرزو یاریان» طراح ویدئو، نقاشی و دیجیتال آرت، «مهرداد حبیبیان» طراح آرایه های صوتی، «صالح صمیمی» مدیر صحنه و «امیر حسین توسلیان» منشی صحنه و ...  اشاره کرد.

امیر بهاور اکبر پور دهکردی از هنرمندان جوان و خلاق استان چهارمحال و بختیاری است که پیش از این نیز با نمایش های «حاشا»، «یک بعلاوه دو»، «آنشرلی با موهای خیلی قرمز» و «باق وحش» در چهار دوره قبل جشنواره بین المللی تئاتر فجر حضور داشته است.

اکبر پور این نمایش را با ترکیبی از هنرمندان استان چهارمحال و بختیاری و تهران به روی صحنه برده و بعد از جشنواره بین المللی تئاتر فجر در تهران اجرای عموم خواهد داشت.

در بخش غیررقابتی جشنواره تئاتر فجر 25 اثر پذیرفته شده که نمایش «صامت» نیز یکی از این آثار است.

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری، چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از ۱۴ تا ۲۶ بهمن به دبیری حسین مسافرآستانه در تهران برگزار می‌شود.

 




مطالب مرتبط

نمایش «کَل» به بخش فراگیر چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر رسید

نمایش «کَل» به بخش فراگیر چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر رسید

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اعلام اسامی نمایش‌های راه‌یافته به بخش فراگیر چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر گفت: نمایش «کَل» کاری از هنرمندان توان‌خواه استان در این بخش از جشنواره فجر اجرا می‌شود.

|

هنرمند تئاتر و مسئول جلسات نقد بررسی چهارمین همایش تئاتر تک مطرح کرد:

لزوم حمایت متولیان از گروه‌های تئاتر
هنرمند تئاتر و مسئول جلسات نقد بررسی چهارمین همایش تئاتر تک مطرح کرد:

لزوم حمایت متولیان از گروه‌های تئاتر

معتمدی، هنرمند تئاتر و مسئول جلسات نقد بررسی چهارمین همایش تئاتر تک می‌گوید: لازم است متولیان امر باتوجه به وضعیت اقتصادی تاجایی که امکان دارد حمایت‌های مالی را از گروه‌های تئاتر داشته باشند.

|

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌ و بختیاری به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی

هنر نمایش گویاترین ابزار هنری است
پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌ و بختیاری به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی

هنر نمایش گویاترین ابزار هنری است

پیام احمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در پیامی به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی با تبریک این‌ روز به تمامی فعالان این عرصه هنری گفت: بی‌شک جامعه‌ای که بتواند از هنر نمایش به عنوان گویاترین ابزار هنری در مسیر راست و درست بهره گیرد، راه را برای بازنمایی هویت ...

|

پلاتوی بروجن  میزبان نمایش «آخرین حکایت فرهاد»

پلاتوی بروجن میزبان نمایش «آخرین حکایت فرهاد»

نمایش «آخرین حکایت فرهاد» به نویسندگی مهدی میرباقری و کارگردانی سروش ضیاء بروجنی کاری از گروه هنری هی جار از 28 بهمن ماه 1402 اجرای خود در پلاتوی نمایش فرهنگ سرای بروجن را آغاز کرده است.

|

نظرات کاربران