در حال بارگذاری ...
در تماشاخانه مهر:

نمایش «یوزف کا» در شهر کرد به صحنه رفت

نمایش «یوزف کا» نوشته «فرهاد مهندس پور» و «محمد چرم شیر» و کارگردانی مهدی جعفری فارسانی از ۵ تا ۹ اسفند در تماشاخانه مهر شهرکرد اجرا خواهد شد.

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری، نمایش«یوزف کا» اثر برگزیده سی سومین جشنواره تئاتر استان چهارمحال و بختیاری است که موفق به کسب رتبه هلی برتر گارگردانی، بازیگری،طراحی صحنه و موسیقی جشنواره سی و سوم شده است.

به گفته مهدی جعفری کارگردان این اثر نمایشی «یوزف کا» بر اساس رمان محاکمه «فرانتس کافکا» نوشته شده  و شالوده ای از چیستی انسان معاصر است که هر چقدر از معنویّت دور می شود به بحران های هویّتی خویش دامن می زند تا جایی که یک جور روانپارگی فرهنگی در هر زاد بومی مستولی می شود. ناگفته پیداست نقب زدن به معنویّت همیشه در هر تاریخی رهیافت به غایت درستی برای انسان  داشته است. متن به چالش کشیدن همین روان آدمی است در رفت و شد همین مقال، وا داشتن مخاطب به اینکه چگونه است این چیستی که انسان مواجهه ای گاه آگاهانه و گاه ناآگاهانه بر این منظر دارد. علل این بحران هویّتی از کجا نضج می گیرد چه سهمی به درون او بر می گیرد و چه سهمی عوالم بیرون از اواست.

وی در ادامه گفت:متن یک جور محاکمه‌ همین منویات تؤامان درونی و بیرونی است. خواب و بیداری هایی سیال گونه  که او را فرا روی هویت خویش قرار داده است و زیست اکتسابی پیرامون اش او را هر لحظه از معنویت دور کرده است. اگر بگوییم اثر «یوزف کا» آدم را سوق می‌دهد به خودشناسی و ربانیت آفریدگارش بی راه نگفته‌ایم.

یاسر الله بخشی ، مریم سلیمانی بابادی، ریحانه صانعی، مهرناز لله گانی، سحر آذرخش، معصومه امینی، مینا نجفی، مهدی جعفری فارسانی و رضا مرادیان در این نمایش ایفای نقش می کنند.

از دیگر عوامل این نمایش می توان به «رضا ولی پور دهکردی» مدیر گروه و اجرا، «نوشین فرهادی» دستیار کارگردان، «مهدی جعفری» و « یاسر الله بخشی »  طراحان صحنه، «داوود امینیان» طراح نور، «سجاد شیرازی» آهنگ ساز، «مهسا قاسمی» سولیست، «رضا مرادیان» طراح لباس، «سحر آذرخش» گریم و «زهرا کریمی» عکس اشاره کرد.

به گزارش تئاتر چهارمحال وبختیاری، علاقه مندان برای دیدن این نمایش می توانند تا 9 اسفند 1400،  هر شب ساعت 18 به تماشاخانه مهر، واقع در شهرکرد میرآباد غربی، میدان ابوریحان مراجعه نمایند.

 




مطالب مرتبط

در تماشاخانه مهر شهرکرد از امروز 5 بهمن آغاز می شود

اجرای نمایش «من هر وقت دیدمت داشتی می‌رفتی...»
در تماشاخانه مهر شهرکرد از امروز 5 بهمن آغاز می شود

اجرای نمایش «من هر وقت دیدمت داشتی می‌رفتی...»

اجرای نمایش «من هر وقت دیدمت .داشتی می رفتی...» به طراحی نویسندگی و کارگردانی مشترک مهدی جعفری فارسانی و مریم سلیمانی بابادی از 5 بهمن در تماشاخانه مهر شهرکرد آغاز می شود.

|

با تقدیم اجرای اول به هنرمند پیشکسوت تئاتر  رضا ولی پور دهکردی

نمایش «شهر شکلاتی» در تماشاخانه مهر روی صحنه رفت
با تقدیم اجرای اول به هنرمند پیشکسوت تئاتر رضا ولی پور دهکردی

نمایش «شهر شکلاتی» در تماشاخانه مهر روی صحنه رفت

نمایش کمدی «شهر شکلاتی» به کارگردانی رضا علوی اشکفتگی با تقدیم اجرای اول خود به هنرمند پیشکسوت استان رضا ولی پور دهکردی اجرای خود را از 12 آذر ماه در تماشاخانه مهر شهرکرد آغاز کرد.

|

صحنه تئاتر چهارمحال و بختیاری با آغاز جشنواره سی و پنجم رونق گرفت

صحنه تئاتر چهارمحال و بختیاری با آغاز جشنواره سی و پنجم رونق گرفت

سی و پنجمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری با حضور 13 اثر نمایشی از ۱۵ آبان کار خود را آغاز کرد تا صحنه تماشاخانه مهر و آمفی تئاتر امیرکبیر شهرکرد با حضور هنرمندان و مخاطبان رونقی تازه بگیرد.

|

از سوی دبیر سی و پنجمین دوره

داوران جشنواره تئاتر استان چهارمحال و بختیاری معرفی شدند
از سوی دبیر سی و پنجمین دوره

داوران جشنواره تئاتر استان چهارمحال و بختیاری معرفی شدند

با دعوت پیام احمدی دبیر سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان چهارمحال و بختیاری، سیروس همتی، جلیل رفیعی و احسان جانمی سه هنرمند عرصه تئاتر و سینمای کشور، داور آثار این دوره از جشنواره شدند.

|

نظرات کاربران