در حال بارگذاری ...
بهارانه کامیار معتمدیان دهکردی

خانواده تئاتری من پیوندی کهن با آئین و رسوم دارد

کامیار معتمدیان دهکردی: خانواده ی تئاتری من پیوندی کهن با آئین و رسوم دارد، از همان ها زاده شده و نوروز را چنان درک می کند که دوست دارد این آئین کهن به پرشورترین شکل ممکن اجرا گردد.

کامیار معتمدیان دهکردی کارگردان و سرپرست گروه تئاتر خورشید شهرکرد بهارانه به بهانه پایان سال تئاتری 1400 در اختیار پرتال تئاتر چهارمحال و بختیاری گذاشته است. در ادامه یاداشت این هنرمند را با هم می خوانیم.

یزدان پاک را یاد

بهار ، بهار

بهار زیباست و پر هیجان ، ذوق و شوق دارد و هنوز ما را به کودکی های زیبایمان پرتاب می کند.

آغاز بهار جشنی است که در هر نقطه ی سرزمین پارسی رنگ شادی می پاشد ، آنقدر بزرگ است که مرزی نمی شناسد، از پوست و گوشت و استخوان می گذرد و به دل ها می رسد و ای کاش پیوندی باشد میان آنها ، میان آدم ها، ای کاش بذر مهربانی و صلح بکاریم تا آرامش برداشت کنیم.

خانواده ی تئاتری من پیوندی کهن با آئین و رسوم دارد، از همان ها زاده شده و نوروز را چنان درک می کند که دوست دارد این آئین کهن به پرشورترین شکل ممکن اجرا گردد.

خانواده ی من صلح طلب است ، مهربان است ، بخشنده است.خانواده ی من رنجور است که در این جهان فانی نامهربانی هست ، ستم هست و آوارگی.

چه کنیم؟ این سوال را هر روز از خودمان می پرسیم ، ای کاش تمام سیاست مداران هنرمند بودند ، ای کاش آدم های قدرت طلب سلاح را زمین می گذاشتند و بیرق سفید بر می افراشتند و سال ها بعد فرزندانمان خبری می خواندند مبنی بر کشف یک گور دسته جمعی از تفنگ ها...

ما بجز خوبی چه می خواهیم؟ما بجز شادی چه می خواهیم؟

در این واپسین روز های سال جاری آرزو میکنم لحظه ی ورود به سال نو ایزد پاک هر چه خوبی و شادی است برای ما ساکنان کره ی خاکی رقم زند،برای هم تبارانم آرامش و شادی آرزو می کنم، رونق صحنه های تئاتر را آرزو می کنم ، هجوم تماشاگران را به تماشای تئاتر ها آرزو می کنم ، چرخش روز افزون قلم ها را بر صفحه های سفید آرزو می کنم.

و آرزو میکنم سلامتی را برای همه آدمها ، هنرمندان و به ویژه برای استاد بزرگ بهرام بیضایی و علی نصیریان که بی حد دوستشان داریم.




مطالب مرتبط

هنرمند تئاتر و مسئول جلسات نقد بررسی چهارمین همایش تئاتر تک مطرح کرد:

لزوم حمایت متولیان از گروه‌های تئاتر
هنرمند تئاتر و مسئول جلسات نقد بررسی چهارمین همایش تئاتر تک مطرح کرد:

لزوم حمایت متولیان از گروه‌های تئاتر

معتمدی، هنرمند تئاتر و مسئول جلسات نقد بررسی چهارمین همایش تئاتر تک می‌گوید: لازم است متولیان امر باتوجه به وضعیت اقتصادی تاجایی که امکان دارد حمایت‌های مالی را از گروه‌های تئاتر داشته باشند.

|

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌ و بختیاری به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی

هنر نمایش گویاترین ابزار هنری است
پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌ و بختیاری به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی

هنر نمایش گویاترین ابزار هنری است

پیام احمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در پیامی به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی با تبریک این‌ روز به تمامی فعالان این عرصه هنری گفت: بی‌شک جامعه‌ای که بتواند از هنر نمایش به عنوان گویاترین ابزار هنری در مسیر راست و درست بهره گیرد، راه را برای بازنمایی هویت ...

|

پلاتوی بروجن  میزبان نمایش «آخرین حکایت فرهاد»

پلاتوی بروجن میزبان نمایش «آخرین حکایت فرهاد»

نمایش «آخرین حکایت فرهاد» به نویسندگی مهدی میرباقری و کارگردانی سروش ضیاء بروجنی کاری از گروه هنری هی جار از 28 بهمن ماه 1402 اجرای خود در پلاتوی نمایش فرهنگ سرای بروجن را آغاز کرده است.

|

نظرات کاربران