در حال بارگذاری ...

تقدیر از هنرمند عروسک ساز چهارمحال و بختیاری در مسابقه طراحی و ساخت عروسک کودکی رستم

محبوبه منصوری هنرمند عروسک ساز یونیمای ده چشمه لوح تقدیر مسابقه طراحی و ساخت عروسک کودکی رستم را از آن خود کرد.

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری، مسابقه طراحی و ساخت عروسک کودکی رستم از سوی اتحادیه بین‌المللی نمایشگران عروسکی، (مبارک یونیمای ایران) با همکاری دفتر یونیمای خراسان رضوی و اداره‌کل هنرهای نمایشی برگزار شده است .

در این جشنواره هشت استان شرکت کرده اند که  در نهایت 14 عروسک از کودکی رستم مورد ارزیابی هیات داوران جشنواره قرار گرفته است. یونیمایی ایران تلاش داشته است ساخت عروسک های ایرانی را  با تکیه بر فرهنگ بومی و محلی پایه گذاری کند که این جشنواره در دست یابی یه این مهم اثر گذار بوده است.

در این مسابقه که 14 استان در آن شرکت داشتند 7 شرکت کننده عنوان رتبه ی برگزیده و مورد  تقدیر قرار گرفتند که محبوبه منصوری از هنرمندان عروسک ساز یونیمایی ده چشمه استان چهارمحال و بختیاری نیز مورد تقدیر قرار گرفت.

در این مسابقه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان، موسسه‌ فرهنگی هنری شمایل و دفاتر یونیمای گلستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، تهران، خراسان جنوبی، هرمزگان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی مشارکت و همکاری داشته‌اند.

داوری آثار مسابقه نیز به عهده ی فهیمه میرزاحسینی، سلما محسنی، اردشیر صالح‌پور، مهدی لطفی و حجت طباطبایی بوده است.

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری ، دفتر (یونیما ده چشمه)  شعبه  استان چهارمحال و بختیاری در زمینه نمایش عروسکی ساخت انواع عروسک های نمایشی و تولید آثار هنری با محوریت نمایش عروسکی در روستای ده چشمه  فعالیت می کند و علاقه مندان به این هنر فاخر می توانند جهت عضویت در دفتر وآموزش  با شماره ی  09132855186 تماس حاصل نمایند.

 




مطالب مرتبط

هنرمند تئاتر و مسئول جلسات نقد بررسی چهارمین همایش تئاتر تک مطرح کرد:

لزوم حمایت متولیان از گروه‌های تئاتر
هنرمند تئاتر و مسئول جلسات نقد بررسی چهارمین همایش تئاتر تک مطرح کرد:

لزوم حمایت متولیان از گروه‌های تئاتر

معتمدی، هنرمند تئاتر و مسئول جلسات نقد بررسی چهارمین همایش تئاتر تک می‌گوید: لازم است متولیان امر باتوجه به وضعیت اقتصادی تاجایی که امکان دارد حمایت‌های مالی را از گروه‌های تئاتر داشته باشند.

|

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌ و بختیاری به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی

هنر نمایش گویاترین ابزار هنری است
پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌ و بختیاری به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی

هنر نمایش گویاترین ابزار هنری است

پیام احمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در پیامی به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی با تبریک این‌ روز به تمامی فعالان این عرصه هنری گفت: بی‌شک جامعه‌ای که بتواند از هنر نمایش به عنوان گویاترین ابزار هنری در مسیر راست و درست بهره گیرد، راه را برای بازنمایی هویت ...

|

پلاتوی بروجن  میزبان نمایش «آخرین حکایت فرهاد»

پلاتوی بروجن میزبان نمایش «آخرین حکایت فرهاد»

نمایش «آخرین حکایت فرهاد» به نویسندگی مهدی میرباقری و کارگردانی سروش ضیاء بروجنی کاری از گروه هنری هی جار از 28 بهمن ماه 1402 اجرای خود در پلاتوی نمایش فرهنگ سرای بروجن را آغاز کرده است.

|

نظرات کاربران