در حال بارگذاری ...
فرماندار شهرستان فارسان در دیدار با مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی مطرح کرد:

هنرمندان فارسان با ارزش‌ترین میراث فرهنگی هستند

فرماندار شهرستان فارسان در دیدار با مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی چهارمحال و بختیاری و هنرمندان تئاتر شهرستان فارسان گفت: هنرمندان می‌توانند هویت مردم جامعه خود را هنرمندانه خلق کنند و ویژگی‌های بارز سبک زندگی مردم را به ملت‌های دیگر معرفی کنند ازاین‌رو هنرمندان شهرستان فارسان باارزش‌ترین میراث فرهنگی شهرستان هستند.

به گزارش خبرنگارایران تئاتر در چهارمحال و بختیاری، سید هادی صالحی ساداتی در این دیدار ضمن تبریک به گروه نمایش «کل» شهرستان فارسان جهت حضور در جشنواره بین‌المللی هایفست ارمنستان افزود: «فرهنگ و سنت مردم چهارمحال و بختیاری به‌ویژه فرهنگ غنی قوم بختیاری و شهرستان فارسان پر است از ایده‌های ناب هنری و اثرگذار که هنرمندان خوب تئاتر این شهرستان به‌خوبی این فرهنگ غنی را به تصویر کشیده‌اند.»

صالحی ابزارهای هنری به‌ویژه هنرهای نمایشی را یکی از نافذترین ابزارهای  تبلیغ دانست و اظهار داشت: «هنر در جامعه ما، پس از انقلاب اسلامی، تجلّی یافته از ایمان ملّتی است که هنررامانند سلاحی در پاسداری از آرمان‌هایشان پذیرفته و در جهت ترویج آن کوشیده‌اند.»

وی رویدادهای فرهنگی و هنری و جشنواره‌های هنری را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های فرمانداری شهرستان فارسان دانست و گفت: «سال‌های گذشته چندین رویداد مهم هنری به‌صورت ملی و استانی در شهرستان همچون جشنواره تئاتر طنز، جشنواره شاهنامه‌خوانی و ... برگزار می‌شده است که باید تلاش کنیم با همت هنرمندان شهرستان این رویدادهای هنری فاخر را دوباره برگزار نمایم.»

فرماندار شهرستان فارسان نشاط و شادی در جامعه را باعث کاهش هر چه بیشتر آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: «فرمانداری شهرستان فارسان تمام تلاش خود را برای راه‌اندازی  دوباره جشنواره تئاتر طنز به‌صورت استانی یا ملی در شهرستان فارسان انجام خواهد داد.»

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: «شهرستان فارسان دارای هنرمندان تئاتر بسیار خوب و بااستعدادی است که باید تلاش خود را برای شکوفایی و شناساندن این استعدادها از پیش بیشتر کنیم.»

فرشید بزرگ نیا افزود: «هنرمندان تئاتر شهرستان فارسان از دیرباز در بیشتر جشنواره‌های کشور حضور درخشان داشته‌اند و هم‌اکنون نیز اثر «کل» به  کارگردانی مصطفی محمدی‌دوست از هنرمندان خوب تئاتر فارسان راهی بیستمین دوره جشنواره بین‌المللی هنرهای اجرایی هایفست  ارمنستان است.»

بزرگ نیا برگزاری جشنواره‌های مختلف هنرهای نمایشی در استان را بسیار اثرگذار در پیشرفت هنرمندان و شناساندن استان دانست و گفت: «اکنون هنرمندان استان چهارمحال و بختیاری توانایی برگزاری جشنواره‌های مختلف را در استان دارند و امیدوارم با حمایت مسئولین ارشد و اختصاص بودجه بتوانیم چند جشنواره ملی در استان برگزار کنیم.»

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری؛ فارسان یکی از شهرهای استان چهارمحال و بختیاری و مرکز شهرستان فارسان است. مردم این شهرستان عمدتاً بختیاری هستند. ازجمله خصوصیات برجسته شهر فارسان استعداد و علاقه زیاد اهالی این شهر به فرهنگ و هنر است. به‌گونه‌ای که  در رشته‌های هنری همچون شعر و ادب، تئاتر و شاهنامه‌خوانی و… کارنامه درخشانی در سطح کشور دارند.

 

 




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر (صحنه‌ای) جشنواره تئاتر فجر

مصطفی محمدی‌دوست: «کَل»، نقدی بر شکار است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر (صحنه‌ای) جشنواره تئاتر فجر

مصطفی محمدی‌دوست: «کَل»، نقدی بر شکار است

مصطفی محمدی‌دوست، نویسنده و کارگردان نمایش «کَل» می‌گوید نمایش او، هشداری برای کشتن است، چراکه کشتن، کشتن می‌آورد و حرف این نمایش، درواقع نقدی است بر شکار.

|

جوایز بخش فراگیر  جشنواره تئاتر فجر در دست هنرمندان چهارمحال و بختیاری

جوایز بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر در دست هنرمندان چهارمحال و بختیاری

هنرمندان چهارمحال و بختیاری که با نمایش«کَل» در بخش فراگیر چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر حضور داشتند تندیس جشنواره، دیپلم افتخار نمایش اثر برگزیده، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار بخش کارگردانی، دیپلم افتخار بخش موسیقی، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار بخش بازیگری مرد و سه لوح ...

|

نمایش «کَل» به بخش فراگیر چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر رسید

نمایش «کَل» به بخش فراگیر چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر رسید

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اعلام اسامی نمایش‌های راه‌یافته به بخش فراگیر چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر گفت: نمایش «کَل» کاری از هنرمندان توان‌خواه استان در این بخش از جشنواره فجر اجرا می‌شود.

|

هنرمند تئاتر و مسئول جلسات نقد بررسی چهارمین همایش تئاتر تک مطرح کرد:

لزوم حمایت متولیان از گروه‌های تئاتر
هنرمند تئاتر و مسئول جلسات نقد بررسی چهارمین همایش تئاتر تک مطرح کرد:

لزوم حمایت متولیان از گروه‌های تئاتر

معتمدی، هنرمند تئاتر و مسئول جلسات نقد بررسی چهارمین همایش تئاتر تک می‌گوید: لازم است متولیان امر باتوجه به وضعیت اقتصادی تاجایی که امکان دارد حمایت‌های مالی را از گروه‌های تئاتر داشته باشند.

|

نظرات کاربران