در حال بارگذاری ...
از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری:

بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی برگزار می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری از برگزاری بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی خبر داد و گفت: در بخش قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای این جشنواره با عنوان «قصه زندگی من» قصه‌گو در یک ویدئوی ۹۰ ثانیه‌ای، برش یا بخشی از زندگی خود را روایت می‌کند و همه گروه‌های سنی را شامل می‌شود.

‌ به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در چهارمحال و بختیاری، حجت‌الله آسمند گفت: بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با محورهای موضوعی امیدها و آرزوها، شادی‌ها و غم‌ها، ایثار و ازخودگذشتگی (جهاد و مقاومت در عرصه‌های مختلف زندگی) برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری گفت: «بخش ملی این جشنواره شامل قصه‌گویی نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال، بزرگ‌سالان ۱۸ سال به بالا و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها بوده و بخش بین‌الملل شامل اجرای قصه‌گویان حرفه‌ای ایران و کشورهای دیگر است

آسمند بیان کرد: «بخش آیینی‌_سنتی شامل اجرای قصه‌گویی با نگاه به سنت‌ها و آیین‌های دینی و ایرانی، در یکی از شیوه‌های نقالی، پرده‌خوانی و یا شمایل‌گردانی‌ است که نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال و بزرگ‌سالان ۱۸ سال به بالا می‌توانند در آن شرکت کنند«.

وی افزود: «بخش قصه‌گویی زبان اشاره شامل قصه موردنظر با هر قالبی، به زبان اشاره‌ فارسی است که بزرگ‌سالان ۱۸ سال به بالا می‌توانند در آن شرکت کنند«.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مطرح کرد: «در قصه‌گویی ۹۰ ثانیه با عنوان «قصه زندگی من» قصه‌گو در یک ویدئوی ۹۰ ثانیه‌ای، برش یا بخشی از زندگی خود را روایت می‌کند و همه گروه‌های سنی را شامل می‌شود.»

آسمند با بیان اینکه در بخش پادکست قصه‌گویی، قصه‌گویان علاقه‌مند قصه‌ای را به‌صورت صوتی و در قالب یک پادکست ارائه می‌کنند، افزود: «زمان پادکست‌ها باید حداقل سه دقیقه و حداکثر ۳۰ دقیقه باشد.»

وی مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار قصه‌گویی در بخش‌ ملی، آیینی‌_سنتی، زبان اشاره، بین‌الملل، قصه ۹۰ ثانیه و پادکست تا ۳۱ شهریورماه اعلام کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اظهار داشت: «تاکنون ۲۸۲ نفر در استان جهت شرکت در بیست و چهارمین جشنواره قصه‌گویی ثبت‌نام کرده‌اند«.

آسمند با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ نفر آثار خود را در سایت مربوطه بارگذاری کرده‌اند، افزود: «از این تعداد ۶۸ نفر در بخش ملی، یک نفر در بخش بین‌المللی، ۶ نفر در بخش آیینی‌_سنتی، یک نفر در بخش زبان اشاره، ۶ نفر در بخش پادکست و ۱۷ نفر در بخش ۹۰ ثانیه‌ای آثار خود را بارگذاری کرده‌اند«.

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری، مرحله استانی جشنواره مهرماه سال جاری و پس از انتخاب اولیه از بین آثار ارسالی در شهرکرد برگزار می‌شود.

 




نظرات کاربران