در حال بارگذاری ...
از سوی دبیر سی و چهارمین دوره

داوران جشنواره تئاتر استان چهارمحال و بختیاری معرفی شدند

با دعوت قاسم اسماعیلی دهکردی دبیر سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان چهارمحال و بختیاری، سه هنرمند عرصه تئاتر و سینمای کشور، داور آثار این دوره از جشنواره شدند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در چهارمحال و بختیاری، محمدرضا سمیع، محسن سلیمانی فارسانی و رضا گشتاسب، 6 نمایش حاضر در بخش مسابقه سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان چهارمحال و بختیاری را داوری می‌کنند.

تلاش شده در انتخاب هیئت‌داوران، هم هنرمندان حرفه‌ای تئاتر استان چهارمحال و بختیاری و هم هنرمندان سایر استان‌ها حضورداشته باشند.

محمدرضا سمیع فارغ‌التحصیل ادبیات نمایشی از دانشگاه تهران و یکی از پیشکسوتان هنر نمایش در استان چهارمحال و بختیاری است او تاکنون آثار بسیار را در ا زمینه هنرهای نمایشی تولید کرده است از آثار او می‌توان به «در این خراب‌آباد»، «در این بلاد غریبی»، «با من بخوان وطنم»، «نمی‌شناسیم ای دوست»، «غرقاب و دلقک‌ها نمی می‌میرند» اشاره کرد سمیع همچنین در بخش نمایشنامه‌های کودک و نوجوان نیز آثاری دارد که منتشرشده و با استقبال خوب مخاطبان تئاتر روبه‌رو شده است. از این آثار می‌توان به «مثل دست‌های قدیمی»، «می‌رود اما ...» و «الاغ سم طلا» اشاره کرد. داوری جشنواره‌های مختلف تئاتر از دیگر فعالیت‌های این هنرمند پیشکسوت استان است.

محسن سلیمانی هنرمند استان چهارمحال و بختیاری ناظر مرکز هنرهای نمایشی و دیگر داور این جشنواره است سلیمانی دارای مدرک کارشناسی کارگردانی از دانشکده هنر‌های زیبای دانشگاه تهران، بازیگر، نویسنده و کارگردان تئاتر است او تاکنون در جشنواره‌های بسیاری به‌عنوان داور حضورداشته. بازی در آثار سینمایی و تلویزیونی از دیگر فعالیت‌های این هنرمند پیشکسوت است. «غم و شادی بر بلندا»، «سکوت سنگین خاکستری»، «فرزندان باغ انار»، «حکم هبوط»، «مهتاب بر زمین»، «واگویه های مریم»، «جهت فروش»، «چرخ چوبی»، «پیوند آسمانی» و «ققنوس» ازجمله آثاری است که سلیمانی نویسنده و کارگردان آن‌ها بوده است.

 رضا گشتاسب، یکی از درام­‌نویسان مطرح کشور و اهل استان کهکیلویه و بویراحمد دیگر داور جشنواره است گشتاسب از نمایشنامه نویسان و کارگردانان با تجربه تئاتر ایران است که آثار او در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی تئاتر به روی صحنه رفته است. ازجمله آثار این هنرمند یاسوجی می‌توان به  سه‌گانه «سوءظن و سوسک»،  «سه روایت از مردن در یک روز مه­‌آلود»،  «خواب برهنۀ برف»، «خرگوش سفید»، «مه‌­آلود مثل یک‌شب»، «مثل روز»، «چاقوی دم‌کردۀ شب»، «یک هفته راه رفتن در بهشت» و ... اشاره کرد.

 

سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان چهارمحال و بختیاری به دبیری قاسم اسماعیلی دهکردی  25 تا 28 آبان ماه 1401 در شهرکرد برگزار خواهد شد.

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران