در حال بارگذاری ...
سعید شیرزاد نویسنده و کارگردان شرکت کننده در جشنواره سی و چهارم چهارمحال و بختیاری

نسل ما دلگرم به برگزاری جشنواره است

سعید شیرزاد نویسنده و کارگردان شرکت کننده در سی و چهارمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری می‌گوید نسل ما دلگرم به برگزاری جشنواره است. هر چند اجرای عموم نیز برای دیده شدن موثر است ولی در تئاتر استان‌ها مهم‌ترین رویداد تئاتری جشنواره است.

به گزارش تئاتر در چهارمحال و بختیاری، سعید شیرزاد امسال با نمایش «فرمالیته» به عنوان بازیگر، نویسنده و گارگردان و با نمایش«کپسول» به عنوان نویسنده در سی و چهارمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری حضور دارد

سعید شیرزاد نویسنده و کارگردان شرکت‌کننده در سی و چهارمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری درباره «فرمالیته» گفت: «موضوع این نمایش داستان عکاسی است که چندین سال پیش رابطه عاطفی ناموفقی داشته که تأثیر منفی آن در زندگی فعلی وی هم ادامه دارد. سؤالات عکاس از خود، چرایی این رابطه ناموفق و تلاش برای پاسخ گرفتن از دختران دیگر، موضوع این نمایش است.»

او گفت: «نسل ما دلگرم به برگزاری جشنواره است. هر جند اجرای عموم نیز برای دیده شدن مؤثر است ولی در تئاتر استان‌ها مهم‌ترین رویداد تئاتری جشنواره است.»

شیرزاد درباره انگیزه خود از نوشتن این اثر افزود: «قصد من از نوشتن «فرمالیته» نقدی بر روابط شکل‌گرفته در فضای مجازی و تأثیرات مخرب حاصل از آن است.»

او جشنواره‌های منطقه‌ای را بسیار مفید برای تئاتر دانست و گفت: «نظر من در مورد ازسرگیری جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای مثبت است، حرکت خوبی برای رقابت بین استانی است گفتگو و تأمل هنرمندان تئاتر با یکدیگر در جشنواره‌ها باعث پیشرفت و همدلی بین آن‌ها می‌شود.»

شیرزاد ضمن تشکر از آموزشگاه‌های هنری در سطح هر شهر برای پرورش بازیگر ادامه داد: «اکنون در تئاتر استان چهارمحال و بختیاری درزمینهٔ پرورش مدیر و منشی صحنه، افکتور موسیقی و طراح نور، تجهیزات سالن‌ها و ... بسیار کمبود داریم و امیدوارم در آینده نزدیک برای این بخش‌های مهم تئاتر نیز نیرو پرورش داده شود.» 

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری، سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان چهارمحال و بختیاری به دبیری قاسم اسماعیلی دهکردی  25 تا 28 آبان ماه 1401 در شهرکرد در حال برگزاری است.

 

: موضوع «فرمالیته» داستان عکاسی است که چندین سال پیش رابطه عاطفی ناموفقی داشته که تاثیر منفی آن در زندگی فعلی وی هم ادامه دارد. سوالات عکاس از خود، چرایی این رابطه ناموفق و تلاش برای پاسخ گرفتن از دختران دیگر، موضوع این نمایش است.

وی درباره انگیزه خود از نوشتن این اثر افزود: قصد من از نوشتن «فرمالیته» نقدی بر روابط شکل گرفته در فضای مجازی و تاثیرات مخرب حاصل از آن است.

شیرزاد جشنواره های منطقه ای را بسیار مفید برای تئاتر دانست و گفت: نظر من درمورد از سرگیری جشنواره های تئاتر منطقه ای مثبت است، حرکت خوبی برای رقابت بین استانی است گفتگو و تامل هنرمندان تئاتر با یک دیگر در جشنواره ها باعث پیشرفت و همدلی بین آنها می شود.

شیرزدا ضمن تشکر از آموزشگاه های هنری در سطح هر شهر برای پرورش بازیگر اظهار داشت: اکنون در تئاتر استان چهارمحال و بختیاری در زمینه پرورش مدیر و منشی صحنه، افکتور موسیقی و طراح نور، تجهیزات سالن ها و ... بسیار کمبود داریم و امید وارم در آینده نزدیک برای این بخش های مهم تئاتر نیز نیرو پرورش داده شود. 

 

سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان چهارمحال و بختیاری به دبیری قاسم اسماعیلی دهکردی  25 تا 28 آبان ماه 1401 در شهرکرد برگزار خواهد شد.

 

 

 




مطالب مرتبط

هنرمند تئاتر و مسئول جلسات نقد بررسی چهارمین همایش تئاتر تک مطرح کرد:

لزوم حمایت متولیان از گروه‌های تئاتر
هنرمند تئاتر و مسئول جلسات نقد بررسی چهارمین همایش تئاتر تک مطرح کرد:

لزوم حمایت متولیان از گروه‌های تئاتر

معتمدی، هنرمند تئاتر و مسئول جلسات نقد بررسی چهارمین همایش تئاتر تک می‌گوید: لازم است متولیان امر باتوجه به وضعیت اقتصادی تاجایی که امکان دارد حمایت‌های مالی را از گروه‌های تئاتر داشته باشند.

|

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌ و بختیاری به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی

هنر نمایش گویاترین ابزار هنری است
پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌ و بختیاری به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی

هنر نمایش گویاترین ابزار هنری است

پیام احمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در پیامی به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی با تبریک این‌ روز به تمامی فعالان این عرصه هنری گفت: بی‌شک جامعه‌ای که بتواند از هنر نمایش به عنوان گویاترین ابزار هنری در مسیر راست و درست بهره گیرد، راه را برای بازنمایی هویت ...

|

پلاتوی بروجن  میزبان نمایش «آخرین حکایت فرهاد»

پلاتوی بروجن میزبان نمایش «آخرین حکایت فرهاد»

نمایش «آخرین حکایت فرهاد» به نویسندگی مهدی میرباقری و کارگردانی سروش ضیاء بروجنی کاری از گروه هنری هی جار از 28 بهمن ماه 1402 اجرای خود در پلاتوی نمایش فرهنگ سرای بروجن را آغاز کرده است.

|

نظرات کاربران