در حال بارگذاری ...
محسن سلیمانی فارسانی داور سی و چهارمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری:

پویایی جوانان شرکت کننده در این جشنواره کاملا مشهود بود

محسن سلیمانی فارسانی داور سی و چهارمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری گفت: پویایی جوانان شرکت کننده در این جشنواره کاملا مشهود بود. عمده هنرمندانی که در این دوره حضور داشتند جوانان بودند و تعداد زیادی از این هنرمندان خانم های جوان بودند که حضور جدی و هنرمندانه ای بود.

سلیمانی در گفتگو با تئاتر چهارمحال و بختیاری افزود: در آثار جشنواره که در این سه روز دیدیم بضاعت های محتوایی خود استان، چیزی است که فراموش شده است. از نظر کیفی استان ما قابلیت تولید محتوای زیادی را دارد و در عرصه های مختلف اعم از فولکلور و شناخت مشاهیر برجسته است که امیدوارم هنرمندان خوب تئاتر استان به موضوعات زیست بوم استان نیز در آثار خود بپردازند.

این هنرمند تئاتر و سینمایی کشور اظهار داشت: یک هنرمند باید دغدغه مند و در پی کشف امیدها و رساندن هشدارها به گوش جامعه باشد. گام اول در تولید و اجرای تئاتر، باید همراه با یک سوال بنیادین باشد: «چرا؟». چرا باید این نمایش اجرا شود و چقدر با مخاطب، سازگاری دارد. چقدر بر مخاطب تاثیرگذار خواهدبود؟ گاهی هنرمندان از محتوا غافل شده و صرفا به سراغ ساختار و فرم می روند. محتوای تئاتر ما باید توسط خود هنرمندان بازنگری شود. دغدغه های جامعه با ریزبینی بررسی شود و نتیجه هنری آن افزایش امید و کاستن از ناکامی ها شود.

سلیمانی درباره جایگاه تئاتر استان چهارمحال و بختیاری در تئاتر کشورگفت: جایگاه تئاتر استان اگر به صورت کلی و در سطح ملی دیده شود، فراز و نشیب های زیادی داشته است. یکی ازاتفاقات خوب، تربیت نسل پویا، جوان و جدی در این زمینه است. نسلی که توانمندی خود را نشان می دهد و در پی یادگیری است. اما ماندگاری آثار تولیدی نیز بسیار مهم است. مسئولین بایستی در این زمینه تمهیدی بیندیشند و پیش کسوت ها را وارد عرصه های هنری کند تا از طریق این پیوند، هم به نسل جوان یاری رسانند و هم از گوشه نشینی شان جلوگیری شود. باید به همه هنرمندان این عرصه، بهای بیشتری داده شود و شرایط حضورشان در محافل هنری مهیا باشد.

داور جشنواره سی و چهارم تئاتر چهارمحال و بختیاری درباره تغییر سیاست های مدیران و دست اندرکاران تئاتر کشور اظهار داشت: سیاست های جشنواره ها هر بار با تغییر مسئولین تغییر می کند و این تغییرات، معمولا خوشایند نیست. اگر یک سیستم ثابت و تغییرناپذیر روی کار باشد، در طول سالیان، آزمون و خطاها شکل می گیرد و بعد از سپری شدن آن ها به یک سیستم ثابت و منسجم می رسیم. هنرمند نیز با توجه به این سیستم ثابت برنامه ریزی بهتری خواهد داشت و زحمات تولیدات هنری با تغییر مدیریت ها به هدر نخواهد رفت.

سلیمانی درباره احیا دوباره جشنواره های تئاتر منطقه ای گفت: جشنواره تئاتر منطقه ای یکی از اتفاقات فراگیر و سازنده در عرصه های رقابتی بود. هنرمند برای عرضه اثر خود، فضایی گسترده می خواهد و این فضا با تعدد جشنواره ها با قرارگاه ثابت فراهم می شود.

وی اظهار داشت: من احساس می کنم که هنرمند در هر شرایطی رسالت فرهنگی دارد و باید با مردم در میان گذارد. استقبال مردم نیز از نمایش ها در این جشنواره بسیار خوب است. پس هنرمندان نیز بایستی با حضور و احساس مسئولیت در قبال مردم رسالت خویش را ادا نمایند.

سلیمانی در پایان از دست اندرکاران جشنواره، هنرمندان و مخاطبان فهیم استان چهارمحال و بختیاری تشکر کرد.




مطالب مرتبط

آغاز اجرای نمایش «رژگونه» در شهرکرد

آغاز اجرای نمایش «رژگونه» در شهرکرد

نمایش «رژگونه» اثر شرکت کننده در همایش تئاتر تک چهارمحال و بختیاری از 15 تا 20 اردیبهشت در پلاتوی نمایش امیرکبیر شهرکرد به روی صحنه می رود.

|

هنرمند تئاتر و مسئول جلسات نقد بررسی چهارمین همایش تئاتر تک مطرح کرد:

لزوم حمایت متولیان از گروه‌های تئاتر
هنرمند تئاتر و مسئول جلسات نقد بررسی چهارمین همایش تئاتر تک مطرح کرد:

لزوم حمایت متولیان از گروه‌های تئاتر

معتمدی، هنرمند تئاتر و مسئول جلسات نقد بررسی چهارمین همایش تئاتر تک می‌گوید: لازم است متولیان امر باتوجه به وضعیت اقتصادی تاجایی که امکان دارد حمایت‌های مالی را از گروه‌های تئاتر داشته باشند.

|

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌ و بختیاری به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی

هنر نمایش گویاترین ابزار هنری است
پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌ و بختیاری به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی

هنر نمایش گویاترین ابزار هنری است

پیام احمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در پیامی به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی با تبریک این‌ روز به تمامی فعالان این عرصه هنری گفت: بی‌شک جامعه‌ای که بتواند از هنر نمایش به عنوان گویاترین ابزار هنری در مسیر راست و درست بهره گیرد، راه را برای بازنمایی هویت ...

|

نظرات کاربران