در حال بارگذاری ...
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری:

گروه های هنری باید عامه پسندتر کار کنند

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: گروه های هنری باید مقداری عامه پسندتر و مخاطب پسندتر کار کنند. نگاه نخبگانی نمی تواند عامه مردم را همراه کند و ممکن است مخاطب عام با تئاتر ارتباط برقرار نکند.

 پیام احمدی در گفتگو با تئاتر چهارمحال و بختیاری افزود: جشنواره سی چهارم مخاطب خوبی داشت و همه ظرفیت سالن ها در اجرا های نمایش ها پر بود. که این خود نشان از توجه عامه مردم به هنر تئاتر است.

احمدی اظهار داشت: تئاتر به عنوان یک فناوری اصیل فرهنگی، که با توجه به رویارویی مستقیم انسان با انسان، قادر به انتقال درست محتوای فرهنگی است، جایگاه فوق العاده ای دارد و باید از پیش بیشتر تقویت شود.

احمدی وضعیت تئاتر استان خوب ارزیابی کرد و افزود:  از نظر زیرساخت های سخت افزاری تقریبا زیر ساخت های مناسبی داریم هرچند که جای کار بسیار است و انشاالله گسترش بیشتری پیدا خواهند کرد و وضعیت هنرمندان و گروه های هنری هم وضعیت نسبتاًخوبی است که انشاالله بتوانیم با تولیدات بیشتر اقتصاد هنر  را تقویت کنیم.

وی درباره سالن ها ی استان گفت: سالن ها و پلاتو های نمایش در استان وضعیت نسبتا بدی ندارند و در واقع حداقل ها و کف امکانات در آن ها موجود است. بنابراین دو نکته وجود دارد: یکی این که باید تعداد پلاتوها و سالن ها را افزایش دهیم که کار مشکلی خواهد بود. نکته دوم که سهل الوصول تر است، تقویت زیرساخت ها در سالن های موجود، می باشد. این هم نیاز به اعتباراتی دارد که با توجه به رایزنی های درحال انجام، امید به جذب این اعتبارات داریم. از بخش خصوصی و سایر نهادها هم دعوت به سرمایه گذاری برای این هنر فاخر را می کنیم.

سرپرست اداره ارشاد درباره حمایت های مالی از گروه های نمایشی گفت: ما در مجموعه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت های حداقلی از گروه های هنری استان را انجام می دهیم. اما پیشنهادات مشخص بنده برای گروه ها، تولید محتوا بنا بر نیاز، برای برخی دستگاه ها است. از طرف دیگر انجمن نمایش استان هم آرشیو دکور استان را  باید راه اندازی کند تا بتوانیم از دکور های ساخته شده در نمایش های قبل بهترین استفاده را برده و حداقل کمک حال هنرمندان برای اجرای دکور باشد. در مورد حمایت های ویژه تر هم، سعی ما در جذب اعتبارات بیشتر برای حمایت از هنرمندان تئاتر استان است.

وی اظهار داشت: بنده در جایگاه مسئول و خادم فرهنگی که یکی از وظایفم حمایت از هنر تئاتر است، از مسئولین ارشد استانی خواهشمندام که عنایت بیشتری به هنر تئاتر استان داشته باشند. زیرا برای تقویت زیرساخت ها، بخش خصوصی با شرایط فعلی راغب به سرمایه گذاری در این زمینه نیست. عمده اعتبارات ما صرف نگهداری از ساختمان های مربوط به تئاتر می شود و اعتبار کافی برای حمایت از تولیدات نخواهیم داشت. ارتباط بین اصحاب هنر و مقامات ارشد استانی، اسباب دلگرمی هنرمندان را فراهم می کند. بنابراین از مقامات استانی خواهشمندم کما فی السابق ارتباط خود را با هنرمندان مستمر نگه دارند.

وی خطاب به هنرمندان تئاتر استان گفت: خواهشم از هنرمندان عرصه تئاتر این است که با توجه به شرایط و نیاز جامعه، امید آفرینی و روح سرزندگی را در جامعه افزایش دهند. در برخی تولیداتی که دیدم یاس و ناامیدی وجود دارد که خواهشمندم محتواها را با توجه به شرایط جامعه پیش ببریم. با توجه به خلق مخاطب، ذائقه سنجی شود تا در اقتصاد هنر موفق باشیم.

وی افزود: پیشنهاد من برای انجمن تئاتر استان، ارتباط با سایر دستگاه ها مستمرتر باشد تا بتوان سفارش هایی از آن ها دریافت کرد و تامین اعتبار هم خواهند شد. تولیدات تئاتری هم افزایش خواهند داشت. در مسئله خلق مخاطب و مخاطب در اقشار مختلف نیز موفق خواهیم بود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنرمندان عرصه تئاتر استان، توجه به کلیه ابعاد تئاتر اعم از نمایشنامه نویسی تا کار کردن روی موسیقی، آواها و نواها، بازیگری و ... بیشتر کنند و با توجه به بوم استان، سعی بر نویسندگی در این زمینه داشته باشند. همچنین باید نمایش های خیابانی و گونه های دیگر نمایشی را در استان فعال کرد.

احمدی درباره برگزاری جشنواره سی چهارم تئاتر استان اظهار داشت: جشنواره سی و چهارم، جشنواره خوبی بود و انشالله تلاش بیشتر هنرمندان را هم شاهد باشیم. معرفی چهره های جدید نمایشی هم اتفاق مبارکی بود. حضور پرشور مخاطبین هم نویدبخش بهبود شرایط پس از کرونا بود. در آخر از حمایت های انجام گرفته، از زحمات سه داور عزیز، از عوامل اجرایی بخصوص کادر اجرایی و در نهایت از گرمی حضور هنرمندان و مخاطبینی که قدم رنجه نمودند تشکر می نمایم.  

سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان چهارمحال و بختیاری به دبیری قاسم اسماعیلی دهکردی از 25 تا 28 آبان ماه 1401 در شهرکرد در حال برگزاری است. 




مطالب مرتبط

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌ و بختیاری به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی

هنر نمایش گویاترین ابزار هنری است
پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌ و بختیاری به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی

هنر نمایش گویاترین ابزار هنری است

پیام احمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در پیامی به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی با تبریک این‌ روز به تمامی فعالان این عرصه هنری گفت: بی‌شک جامعه‌ای که بتواند از هنر نمایش به عنوان گویاترین ابزار هنری در مسیر راست و درست بهره گیرد، راه را برای بازنمایی هویت ...

|

مهم‌ترین رویداد هنری استان با همدلی هنرمندان تئاتر برگزار شد

مهم‌ترین رویداد هنری استان با همدلی هنرمندان تئاتر برگزار شد

جشنواره تئاتر استانی به عنوان با سابقه ترین رویداد هنری استان هر ساله با همدلی و همراهی هنرمندان تئاتر استان برگزار می شود چهره های هنری پنهانی که تمام تلاش خود را برای هر چه بهتر برگزار شدن این جشنواره هر سال انجام می دهند.

|

اجرای ۴ نمایش در روز پرمخاطب جشنواره تئاتر چهارمحال‌ و بختیاری

خروج یک اثر نمایشی از بخش رقابت
اجرای ۴ نمایش در روز پرمخاطب جشنواره تئاتر چهارمحال‌ و بختیاری

خروج یک اثر نمایشی از بخش رقابت

سی و پنجمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری در دومین روز اجرای خود با چهار نمایش که ۲ نمایش آن یادآور دوران دفاع مقدس بود به استقبال جمع قابل توجه مخاطبانی رفت که برای دیدن آثار این روز از جشنواره در سالن‌های نمایش گرد آمدند. در روز دوم نمایش «مجلس‌ سوگواری داریوس» از سوی ...

|

از سوی دبیر سی و پنجمین دوره

داوران جشنواره تئاتر استان چهارمحال و بختیاری معرفی شدند
از سوی دبیر سی و پنجمین دوره

داوران جشنواره تئاتر استان چهارمحال و بختیاری معرفی شدند

با دعوت پیام احمدی دبیر سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان چهارمحال و بختیاری، سیروس همتی، جلیل رفیعی و احسان جانمی سه هنرمند عرصه تئاتر و سینمای کشور، داور آثار این دوره از جشنواره شدند.

|

پلاتوی بروجن  میزبان نمایش «آخرین حکایت فرهاد»

پلاتوی بروجن میزبان نمایش «آخرین حکایت فرهاد»

نمایش «آخرین حکایت فرهاد» به نویسندگی مهدی میرباقری و کارگردانی سروش ضیاء بروجنی کاری از گروه هنری هی جار از 28 بهمن ماه 1402 اجرای خود در پلاتوی نمایش فرهنگ سرای بروجن را آغاز کرده است.

|

نظرات کاربران