در حال بارگذاری ...
در گفت‌وگو با کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه 2 (بوشهر) مطرح شد

پریا امینی: بزرگ‌ترین حسن جشنواره‌های منطقه‌ای شکل‌گیری گفت‌وگو بین هنرمندان است

نویسنده و کارگردان نمایش «خاکستری» که در بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر مناطق - منطقه ۲ بوشهر حضور دارد، گفت: نمایش ما بیانگر شرایط و روحیه انسان در زمان جنگ یا شرایط مشابه جنگ در زندگی است. امینی همچنین درباره احیای جشنواره منطقه‌ای تئاتر توضیح داد: «سال‌ها بود گروه‌های تئاتر استان‌ها از دیدن آثار گروه‌ها و هنرمندان تئاتر استان‌های دیگر در جشنواره مناطق محروم بودند و به نظر من همین نکته، تبادل اندیشه و گفت‌وگو را که مهم‌ترین هدف هنر نمایش در جشنواره‌های تئاتر است از بین برده بود. از نظر من بزرگ‌ترین حسن احیای جشنواره تئاتر منطقه‌ای گسترش و شکل‌گیری گفت‌وگو بین هنرمندان است.»

به گزارش تئاتر  چهارمحال و بختیاری، نمایش «خاکستری» به نویسندگی و کارگردانی پریا امینی از شهرکرد، یکی از آثار برگزیده جشنواره تئاتر استان چهارمحال و بختیاری برای حضور در بیست و هفتمین جشنواره تئاتر مناطق کشور در استان بوشهر است. این جشنواره 14 تا 17 دی میزبان هنرمندان و علاقه‌مندان تئاتر است و «خاکستری» روز چهارشنبه 14 دی در سالن اصلی 9 دی بوشهر روی صحنه رفت.

پریا امینی، نویسنده و کارگردان «خاکستری» درباره نمایش خود گفت: «این کار بیانگر شرایط و روحیات انسان در زمان جنگ یا شرایط مشابه جنگ در زندگی است، شرایطی که انسان‌ها را مجبور می‌کند رفتاری دور از اندیشه واقعی خود بروز دهند.»

این کارگردان جوان در پاسخ به این‌که «خاکستری» چقدر معرف تئاتر استان چهارمحال و بختیاری است گفت: «به نظر من نمایش جدا از اینکه تا چه حد از نظر تکنیکی و اجرایی خوب عمل کرده و گروه من چقدر از نظر فنی موفق و معرف تئاتر استان من بوده، مجموعه‌ای از تلاش و انگیزه جوانان همسن و سال خودم و نشان‌دهنده شوق و اشتیاق جوانان چهارمحال و بختیاری به کار کردن و خلق اثر هنری است. جوانانی که حاضرند با تمام سختی‌ها برای رویاهای‌شان تلاش کنند.»

امینی دهکردی ویژگی اصلی نمایش خود را پرداختن به اثرات جنگ عنوان کرد و افزود: «با توجه به مطالعاتی که در سال‌های اخیر داشتم موضوع جنگ بدون در نظر گرفتن کشورها و موقعیت جغرافیایی توجه من را جلب می‌کرد، اینکه جنگ چه تاثیری روی آدم‌هایی که در آن جغرافیا زندگی می‌کنند می‌گذارد. همین دغدغه باعث شد این متن را بنویسم و کارگردانی کنم.»

او درباره احیای جشنواره منطقه‌ای تئاتر توضیح داد: «سال‌ها بود گروه‌های تئاتر استان‌ها از دیدن آثار گروه‌ها و هنرمندان تئاتر استان‌های دیگر در جشنواره مناطق محروم بودند و به نظر من همین نکته، تبادل اندیشه و گفت‌وگو را که مهم‌ترین هدف هنر نمایش در جشنواره‌های تئاتر است از بین برده بود. از نظر من بزرگ‌ترین حسن احیای جشنواره تئاتر منطقه‌ای گسترش و شکل‌گیری گفت‌وگو بین هنرمندان است.»

این کارگردان جوان در صحبت پایانی خود گفت: «ما همه خاکستری هستیم با تناژهای متفاوت. فردی به اختیار خاکستری است و فردی به اجبار!»

نمایش«خاکستری» جدیدترین کار گروه تئاتر آرام شهرکرد به سرپرستی رضا ولی‌پور دهکردی است. فاطمه امینی، عرفان ربیعی و پریا امینی دهکردی بازیگران این نمایش هستند و دیگر عوامل آن عبارت اند از عاطفه خدری (دستیار کارگردان و طراح صحنه)، محمد توکلی زانیانی (آهنگساز)، مجید علیخانی (پخش موسیقی)، داوود امینیان (طراح نور) و علی عبادیان دهکردی (طراح پوستر و بروشور).

بیست و هفتمین جشنواره تئاتر مناطق کشور - منطقه ۲ (بوشهر) با حضور ۱۶ گروه نمایشی و ۲۰۳ هنرمند از استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، هرمزگان و مناطق آزاد قشم و اروند در بوشهر در حال برگزاری است.     




مطالب مرتبط

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌ و بختیاری به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی

هنر نمایش گویاترین ابزار هنری است
پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌ و بختیاری به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی

هنر نمایش گویاترین ابزار هنری است

پیام احمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در پیامی به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی با تبریک این‌ روز به تمامی فعالان این عرصه هنری گفت: بی‌شک جامعه‌ای که بتواند از هنر نمایش به عنوان گویاترین ابزار هنری در مسیر راست و درست بهره گیرد، راه را برای بازنمایی هویت ...

|

پلاتوی بروجن  میزبان نمایش «آخرین حکایت فرهاد»

پلاتوی بروجن میزبان نمایش «آخرین حکایت فرهاد»

نمایش «آخرین حکایت فرهاد» به نویسندگی مهدی میرباقری و کارگردانی سروش ضیاء بروجنی کاری از گروه هنری هی جار از 28 بهمن ماه 1402 اجرای خود در پلاتوی نمایش فرهنگ سرای بروجن را آغاز کرده است.

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر (صحنه‌ای) جشنواره تئاتر فجر

مصطفی محمدی‌دوست: «کَل»، نقدی بر شکار است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر (صحنه‌ای) جشنواره تئاتر فجر

مصطفی محمدی‌دوست: «کَل»، نقدی بر شکار است

مصطفی محمدی‌دوست، نویسنده و کارگردان نمایش «کَل» می‌گوید نمایش او، هشداری برای کشتن است، چراکه کشتن، کشتن می‌آورد و حرف این نمایش، درواقع نقدی است بر شکار.

|

جوایز بخش فراگیر  جشنواره تئاتر فجر در دست هنرمندان چهارمحال و بختیاری

جوایز بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر در دست هنرمندان چهارمحال و بختیاری

هنرمندان چهارمحال و بختیاری که با نمایش«کَل» در بخش فراگیر چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر حضور داشتند تندیس جشنواره، دیپلم افتخار نمایش اثر برگزیده، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار بخش کارگردانی، دیپلم افتخار بخش موسیقی، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار بخش بازیگری مرد و سه لوح ...

|

در تماشاخانه مهر شهرکرد از امروز 5 بهمن آغاز می شود

اجرای نمایش «من هر وقت دیدمت داشتی می‌رفتی...»
در تماشاخانه مهر شهرکرد از امروز 5 بهمن آغاز می شود

اجرای نمایش «من هر وقت دیدمت داشتی می‌رفتی...»

اجرای نمایش «من هر وقت دیدمت .داشتی می رفتی...» به طراحی نویسندگی و کارگردانی مشترک مهدی جعفری فارسانی و مریم سلیمانی بابادی از 5 بهمن در تماشاخانه مهر شهرکرد آغاز می شود.

|

نظرات کاربران