در حال بارگذاری ...
پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهار محال و بختیاری منتشر شد

ابراز امیدواری برای تابندگی بیشتر چراغ صحنه‌های تئاتر

پیام احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهار محال و بختیاری در یادداشتی به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی و روز جهانی تئاتر، ابراز امیدواری کرده است چراغ صحنه‌های تئاتر در این استان همچون گذشته افروخته و تابنده باشد و بیش از پیش مورد استقبال گروه‌های مختلف و مخاطبان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در چهار محال و بختیاری، پیام احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان، پیام تبریکی را به مناسبت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی ایران منتشر کرد. 

در این پیام آمده است: 

«به نام خالق زیبایی، خالق هنر و هنرمند
تئاتر به واسطه تخاطب حقیقی با مخاطب و به کارگیری و بهره‌مندی از احساس او خرد و شیدایی را به سر منزل قله‌های رفیع می‌رساند. این هنرِ نیل دهنده به آگاهی، بینش و نهان بینی فرجامی غیر از تاثیرگذاری عمیق فرهنگی ندارد. نگاه و ایده در نمایش روزنه‌ای است که ضمیر و عاطفه را بر بالین تصور و اندیشیدن به شعور و درایت هدایت می‌کند. آرتیست، هوشمندانه بازتاب تفکر را در شور آفرینش‌گرانه می‌آمیزد و با این تکنیک، آرمان‌ها را پیش چشم مخاطب جلوه‌گر می‌سازد. بنابر این نمایش فقط یک صنعت و شگرد نیست بلکه گونه‌ای برای اندیشیدن بر اساس استدلال و واکاوی راجع به حیات و زیستن است. بسیار خرسندم که هنر تئاتر در این سال‌ها با نگرش به شایستگی‌های والای فرهنگ و هنر ایران اسلامی به قله‌های بلند رسیده و با ثبت آثار ارزشمند بر صحنه‌ها، دل‌مردگی را از این هنر با بانگ «تئاتر برای همه» از میان برداشته است. حضور تاثیرگذار و با ارزش هنرمندان عرصه تئاتر در سالی که گذشت، قابل ستایش و تقدیر است. در ابتدای سال نو و موسم روئیدن و شکفتن که با ماه رحمت و برکت، رمضان‌المبارک مقارن شده است بار دیگر از تلاش‌های بی وقفه هنرمندان فرهیخته که با اتکا به آموخته‌های چندین ساله، گام‌هایی بلند برای اعتلا هرچه بیشتر تئاتر برداشته‌اند و با کوشش فراوان، کمال، بلوغ و پیشرفت این هنر فاخر را رقم زده‌اند تشکر و قدردانی کرده و روز جهانی بزرگداشت تئاتر را به تمامی این عزیزان تبریک عرض می‌کنم. امید است چراغ صحنه‌های تئاتر در استان مهرپرور چهارمحال و بختیاری همچون گذشته افروخته و تابنده و بیش از پیش مورد استقبال گروه‌های مختلف و مخاطبین عزیز این هنر تاثیرگذار قرار گیرد.»




مطالب مرتبط

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌ و بختیاری به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی

هنر نمایش گویاترین ابزار هنری است
پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌ و بختیاری به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی

هنر نمایش گویاترین ابزار هنری است

پیام احمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در پیامی به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی با تبریک این‌ روز به تمامی فعالان این عرصه هنری گفت: بی‌شک جامعه‌ای که بتواند از هنر نمایش به عنوان گویاترین ابزار هنری در مسیر راست و درست بهره گیرد، راه را برای بازنمایی هویت ...

|

آغاز اجرای نمایش «رژگونه» در شهرکرد

آغاز اجرای نمایش «رژگونه» در شهرکرد

نمایش «رژگونه» اثر شرکت کننده در همایش تئاتر تک چهارمحال و بختیاری از 15 تا 20 اردیبهشت در پلاتوی نمایش امیرکبیر شهرکرد به روی صحنه می رود.

|

هنرمند تئاتر و مسئول جلسات نقد بررسی چهارمین همایش تئاتر تک مطرح کرد:

لزوم حمایت متولیان از گروه‌های تئاتر
هنرمند تئاتر و مسئول جلسات نقد بررسی چهارمین همایش تئاتر تک مطرح کرد:

لزوم حمایت متولیان از گروه‌های تئاتر

معتمدی، هنرمند تئاتر و مسئول جلسات نقد بررسی چهارمین همایش تئاتر تک می‌گوید: لازم است متولیان امر باتوجه به وضعیت اقتصادی تاجایی که امکان دارد حمایت‌های مالی را از گروه‌های تئاتر داشته باشند.

|

نظرات کاربران