در حال بارگذاری ...

درخشش بانوی نویسنده چهارمحال و بختیاری در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

بانوی نویسنده چهارمحال و بختیاری با به دست آوردن عنوان برتر بخش نمایشنامه نویسی بیست‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان، خوش درخشید.

به گزارش خبر نگار ایران تئاتر در چهارمحال و بختیاری، سمیرا سلیمانی فارسانی نویسنده جوان استان با نمایشنامه «وای خدا جون برف میاد» توانست در جمع برترین‌های بیست‌و‌هشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در اردکان قرار گیرد.

 در بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان-اردکان  ۲۲۶ نمایشنامه شرکت داشتند که ۱۷ اثر از جمله نمایشنامه «وای خدا جون برف میاد» به به مرحله پایانی این رویداد راه پیدا کردند.

سمیرا سلیمانی فارسانی نویسنده جوان و خوش ذوق استان توانست در این رویداد به همراه سه هنرمند دیگر از ایران زمین رتبه نخست بخش نمایشنامه نویسی را از آن خود کند.

این هنرمند جوان در دوره‌های پیشین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان نیز به عناوین برتر نمایشنامه‌نویسی دست یافته است و تاکنون بیش از 14 عنوان ملی و بین‌المللی در کارنامه هنری و ادبی خود دارد.

داوری این دوره از جشنواره را شهرام کرمی، سیدحسین فدایی حسین و علی محمد رحیمی از هنرمندان شاخص نمایشنامه نویسی در کشور به عهده داشتند.

آیین پایانی بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان-اردکان، با حضور محمود سالاری (معاون امور هنری وزیر فرهنگ)، کاظم نظری (مدیرکل هنرهای نمایشی)، علی‌اکبر عزیزی (معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد)، حسین سبزواری (فرماندار اردکان)، حجت‌الاسلام سیداسماعیل شاکراردکانی (امام جمعه اردکان)، احسان عابدی (مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد)، رضا ابهت (مدیرکل بهزیستی استان یزد) و امیر مشهدی‌عباس (دبیر این رویداد)، در سالن دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید بهشتی اردکان برگزار شد.

گفتنی است، بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با بیش از ۱۷۰ اجرا در ۱۰ سالن نمایشی و با حضور ۴۵۰ هنرمند داخلی و خارجی از هفت کشور جهان روزهای یکم تا ششم اسفند در شهر اردکان برگزار شد.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر (صحنه‌ای) جشنواره تئاتر فجر

مصطفی محمدی‌دوست: «کَل»، نقدی بر شکار است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر (صحنه‌ای) جشنواره تئاتر فجر

مصطفی محمدی‌دوست: «کَل»، نقدی بر شکار است

مصطفی محمدی‌دوست، نویسنده و کارگردان نمایش «کَل» می‌گوید نمایش او، هشداری برای کشتن است، چراکه کشتن، کشتن می‌آورد و حرف این نمایش، درواقع نقدی است بر شکار.

|

جوایز بخش فراگیر  جشنواره تئاتر فجر در دست هنرمندان چهارمحال و بختیاری

جوایز بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر در دست هنرمندان چهارمحال و بختیاری

هنرمندان چهارمحال و بختیاری که با نمایش«کَل» در بخش فراگیر چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر حضور داشتند تندیس جشنواره، دیپلم افتخار نمایش اثر برگزیده، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار بخش کارگردانی، دیپلم افتخار بخش موسیقی، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار بخش بازیگری مرد و سه لوح ...

|

نمایش «کَل» به بخش فراگیر چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر رسید

نمایش «کَل» به بخش فراگیر چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر رسید

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اعلام اسامی نمایش‌های راه‌یافته به بخش فراگیر چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر گفت: نمایش «کَل» کاری از هنرمندان توان‌خواه استان در این بخش از جشنواره فجر اجرا می‌شود.

|

هنرمند تئاتر و مسئول جلسات نقد بررسی چهارمین همایش تئاتر تک مطرح کرد:

لزوم حمایت متولیان از گروه‌های تئاتر
هنرمند تئاتر و مسئول جلسات نقد بررسی چهارمین همایش تئاتر تک مطرح کرد:

لزوم حمایت متولیان از گروه‌های تئاتر

معتمدی، هنرمند تئاتر و مسئول جلسات نقد بررسی چهارمین همایش تئاتر تک می‌گوید: لازم است متولیان امر باتوجه به وضعیت اقتصادی تاجایی که امکان دارد حمایت‌های مالی را از گروه‌های تئاتر داشته باشند.

|

نظرات کاربران