در حال بارگذاری ...
گفت و گو با کارگردان و بازیگر جوان تئاتر تک

راضیه رییسی: تئاتر تک موجب بروز استعدادها و توانایی‌های بازیگر می‌شود

راضیه رییسی، کارگردان و بازیگر نمایش نسبیت خاص می‌گوید: یکی از قابلیت‌های تئاتر تک این است که بازیگر بسیار خوب می‌تواند توانایی‌های خود را به رخ بکشد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در چهارمحال و بختیاری، راضیه رییسی، کارگردان و بازیگر عرصه تئاتر است که این روزها نمایش «نسبیت خاصر» را در چهارمین همایش تئاتر تک است به روی صحنه برده است.

امینی به طور جدی ۶ سال است که کار تئاتر را شروع کرده که این اثر نخستین اجرای تئاتر او در قالب کارگردان است. او در مورد نمایش «نسبیت خاص»، توضیح می‌دهد: حدودا دو تا سه سال درگیر متن نمایش بودم، به گونه‌ای که آن را می‌خواندم و فکر می‌کردم که آن را کار کنم، یعنی ارتباط خوبی با متن برقرار کرده بودم که به بهانه جشنواره تک آن را شروع کردم.

رییسی ادامه می‌دهد: هدف از اجرای این کار این بود که ۴۰ دقیقه بایستم و این نمایش را که سراسر عشق همراه با فیزیک بود را برای تماشاچیان اجرا کنم، البته نگاهم فراتر از تئاتر بود و می‌توانم این گونه بگویم که این متن عشق، انتظار و دلتنگی را با فیزیک اثبات کرده است.

این بازیگر تئاتر می‌گوید: اولین تجربه‌ها بسیار سخت است، گرچه به طور قطع این نمایش خطاها و ایراداتی داشت اما امیدوارم بتوانم آنها را رفع کنم.

او در ادامه در مورد مدت زمانی که برای تمرین این نمایش سپری شد، توضیح می‌دهد: برای بازبینی این نمایش تنها حدود دو هفته تمرین کردم، البته بعد از بازبینی تا مرحله اجرا و اجرا در جشنواره دو ماه تمرین کردم.

این کارگردان جوان تئاتر در مورد قابلیت تئاتر تک، می‌افزاید: یکی از قابلیت‌های تئاتر تک این است که بازیگر بسیار خوب می‌تواند توانایی‌های خود را به رخ بکشد، یعنی در این نوع تئاتر ۸۰ درصد کار روی دوش بازیگر است، اما حسن آن نشان دادن استعدادهای بازیگر است.

او در ادامه در مورد مغفول واقع شدن تئاتر و تاثیر تبلیغات در فضای مجازی برای جذب و گرایش مردم به این هنر، می‌گوید: فضای مجازی بسیار موثر است، باید بگویم که در این سالهایی که کار تئاتر انجام می‌دهم تجربه ثابت کرده که باتوجه به نصب بنر و پوستر و حتی گاها قائل شدن تخفیفات برای هنرمندان و دانشجویان به جهت حضور در سالن تئاتر، اما اصلا در استان استقبال خوبی از تئاتر انجام نشده است.

او می‌گوید: زمانی فضای مجازی می‌تواند موثر باشد که نحوه تبلیغ و پوستر و تیزر به نحو مطلوب انجام شود، یعنی مجبوریم تا تبلیغات را به گونه‌ای انجام دهیم که مخاطب جذب شود و به سمت تئاتری روی آورد، نه اینکه صرفا تبلیغ، پوستر و تیزری تهیه شود که هنرمندان متوجه آن شوند، البته این را بگویم که در شهرکرد خیلی‌ها اطلاعی از تئاتر ندارند تجربه یک بار من این بود که در یک اجرا و در همین سالن بزرگ تنها با یک تماشاگر اجرا رفتم با وجود اینکه پوستر و بروشور و حتی تبلیغ زیاد انجام شده بود

بهار کاتوزی «نویسنده»، مهرنوش عباس نژاد «طراح صحنه» ، طاهره نادری «منشی صحنه»، وحید حسین زاده «طراح نور» ، فاطمه جهانبخشی «طراح پوستر»، میلاد غلامی «اجرای نور»، یاشار اکبرپور «انتخاب موسیقی و ویدئو» از جمله عوامل این نمایش هستند.




مطالب مرتبط

با اعلام هیئت انتخاب چهارمین دوره

آثار راه‌یافته به همایش تئاتر تک معرفی شدند
با اعلام هیئت انتخاب چهارمین دوره

آثار راه‌یافته به همایش تئاتر تک معرفی شدند

پس از بررسی آثار متقاضی حضور در چهارمین همایش تئاتر تک استان چهارمحال و بختیاری هیئت انتخاب 6 نمایش را جهت حضور در این رویداد معرفی و 3 نمایش را مشروط و منوط به بازبینی مجدد برای حضور معرفی کردند.

|

گفت و گو با کارگردان، نویسنده و بازیگر نمایش «شام آخر»

وجود سالن استاندارد با امکانات کافی؛ تنها کمک مسئولان به تئاتری‌ها
گفت و گو با کارگردان، نویسنده و بازیگر نمایش «شام آخر»

وجود سالن استاندارد با امکانات کافی؛ تنها کمک مسئولان به تئاتری‌ها

مینا حیدری سورشجانی، کارگردان، نویسنده و بازیگر نمایش شام آخر شرکت کننده در چهارمین همایش تئاتر تک مهمترین کمک مسئولان کشور را وجود سالن استاندارد با امکانات کافی می دانند.

|

فرشته قادری کارگردان شرکت کننده در تئاتر تک

تئاتر تک یکی از گونه‌های دشوار بازیگری است
فرشته قادری کارگردان شرکت کننده در تئاتر تک

تئاتر تک یکی از گونه‌های دشوار بازیگری است

فرشته قادری دهکردی، طراح و کارگردان نمایش رژگونه شرکت کننده در همایش تئاتر تک می‌گوید:تئاتر تک یکی از گونه‌های دشوار بازیگری است چرا که بازیگر باید همه فضایی که لازم بوده را برای مخاطب به تصویر بکشد.

|

فاطمه امینی کارگردان شرکت کننده در همایش تئاتر تک

اجرای تئاتر تک بازیگر را به چالش می‌کشاند
فاطمه امینی کارگردان شرکت کننده در همایش تئاتر تک

اجرای تئاتر تک بازیگر را به چالش می‌کشاند

فاطمه امینی، کارگردان و بازیگر تئاتر شرکت کننده در همایش تئاتر تک می‌گوید: یکی از دلایلی که تصمیم گرفتم کار تک انجام دهم و در این جشنواره شرکت کنم می‌خواستم خودم را با این تجربه به چالش بکشم.

|

ثریا امینیان داور  چهارمین همایش تئاتر تک:

همایش تئاتر تک نقطه شروع یک جریان تاثیر گذار در تئاتر استان
ثریا امینیان داور چهارمین همایش تئاتر تک:

همایش تئاتر تک نقطه شروع یک جریان تاثیر گذار در تئاتر استان

ثریا امینیان داور چهارمین همایش تئاتر تک معتقد است این همایش که به همت حوزه هنری و آموزشگاه تئاتر آرام برگزار شده می تواند نقطه شروع یک جریان بسیار تاثیر گذار در تئاتر استان باشد.

|

نظرات کاربران