در حال بارگذاری ...
گفت و گو با کارگردان، نویسنده و بازیگر نمایش «شام آخر»

وجود سالن استاندارد با امکانات کافی؛ تنها کمک مسئولان به تئاتری‌ها

مینا حیدری سورشجانی، کارگردان، نویسنده و بازیگر نمایش شام آخر شرکت کننده در چهارمین همایش تئاتر تک مهمترین کمک مسئولان کشور را وجود سالن استاندارد با امکانات کافی می دانند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در چهارمحال و بختیاری، مینا حیدری کارگردان، نویسنده و بازیگر جوان عرصه تئاتر است که با نمایش «شام آخر» در چهارمین همایش تئاتر تک حضور دارد.

مینا حیدری، کارگردان، نویسنده و بازیگر نمایش شام آخر که ۲۷ سال سن دارد، می‌گوید : از کلاس دوم راهنمایی کلاس‌های بازیگری را شروع کردم اما به دلیل بعد مسافت با مرکز استان و مسائل مختلفی از جمله وجود بخشی از خلأهای فرهنگی فاصله زیادی بین من و تئاتر افتاد اما همیشه دوست داشتم نمایشی را با تماشاگران زیاد اجرا کنم.

او می‌گوید: گه گدار چند کار انجام می‌دادم تا زمانی که در داستانی از آقای قائدی که بی بی مریم را به تصویر کشیده بود، عکسی در فضای مجازی منتشر کرده بودم که تصویر خودم با بی بی و شباهت این دو عکس به یکدیگر بود.

این کارگردان، نویسنده و بازیگر تئاتر توضیح می‌دهد: این داستان را که خواندم با خود گفتم کاش می‌توانستم آن را کار کنم، رمان را به نمایش نامه تبدیل کردم و با کمک دوستان خوبم کار را شروع کردیم، البته به دلیل شاغل بودن تمرین آنچنانی نداشتیم اما سعی کردیم تمرین ها را خوب انجام دهیم.

حیدری می‌افزاید: رمان حول محور بی بی مریم بود، دختری را به تصویر کشیدیم که عاشق پسر چشم سبزی به نام اسماعیل بود که در کنسولگری انگلیس در اصفهان کار می‌کرد از اقبال اسماعیل اسبی که در طویله بود خفه می‌شود و می میرد که او را به زندان می اندازند و می‌گویند برای نجاتت یا باید پول بدهی یا قصاص شوی، دختر برای نجات عشق زیبا و کودکانه‌ای که دارد به اصفهان می‌رود و به او می‌گویند اگر بی بی مریم را بکشی همسرت را آزاد می‌کنیم.

او در ادامه بیان می‌کند: اینجا دختر تصمیم می‌گیرد که برای نجات عشقش بی بی مریم را بکشد که سه پایان برای کار گذاشته شد اینکه کشتن بی بی مریم ضد تاریخ است، دختر به دلیل اینکه بازیچه انگلیس‌ها قرار گرفته خود را می‌کشد و سومی را پایان باز قرار داده بودیم.

این کارگردان، نویسنده و بازیگر تئاتر در مورد تئاتر تک و قابلیت های این نوع تئاتر، می‌گوید: همه آنچه که در تئاتر تک نهفته بازی است، زیرا نور ، دکور، متن، همه و همه را می‌توان در یک کفه ترازو و بازی را در کفه دیگر قرار داد کار تک تنها بازیگر است و بازیگر است که نقش ایفا می‌کند. او تاکید می‌کند: اگر مسئولان سالن رایگان، استاندارد با امکانات مناسب در اختیار بچه‌های تئاتر قرار دهند کار بزرگی است.

مشاور کارگردان مهدی عسگری، موسیقی میلاد حیدری، مهدی عسگری و مینا حیدری طراح صحنه، مینا حیدری طراح لباس ، وحید حسین زاده طراح نور ، از جمله عوامل این نمایش است. هادی امیدی مدیر اجرایی و نورپرداز، زینب یراحیان مدیر و منشی صحنه، زینب یراحیان افکت، سید حبیب الله موسوی و حمید رییسی ساخت و اجرای دکور ، زینب حیدری دوخت لباس و راضیه صفری پوستر و بروشور از دیگر عوامل اجرایی این نمایش است.




مطالب مرتبط

فرشته قادری کارگردان شرکت کننده در تئاتر تک

تئاتر تک یکی از گونه‌های دشوار بازیگری است
فرشته قادری کارگردان شرکت کننده در تئاتر تک

تئاتر تک یکی از گونه‌های دشوار بازیگری است

فرشته قادری دهکردی، طراح و کارگردان نمایش رژگونه شرکت کننده در همایش تئاتر تک می‌گوید:تئاتر تک یکی از گونه‌های دشوار بازیگری است چرا که بازیگر باید همه فضایی که لازم بوده را برای مخاطب به تصویر بکشد.

|

ثریا امینیان داور  چهارمین همایش تئاتر تک:

همایش تئاتر تک نقطه شروع یک جریان تاثیر گذار در تئاتر استان
ثریا امینیان داور چهارمین همایش تئاتر تک:

همایش تئاتر تک نقطه شروع یک جریان تاثیر گذار در تئاتر استان

ثریا امینیان داور چهارمین همایش تئاتر تک معتقد است این همایش که به همت حوزه هنری و آموزشگاه تئاتر آرام برگزار شده می تواند نقطه شروع یک جریان بسیار تاثیر گذار در تئاتر استان باشد.

|

گفت و گو با کارگردان و بازیگر جوان تئاتر تک

راضیه رییسی: تئاتر تک موجب بروز استعدادها و توانایی‌های بازیگر می‌شود
گفت و گو با کارگردان و بازیگر جوان تئاتر تک

راضیه رییسی: تئاتر تک موجب بروز استعدادها و توانایی‌های بازیگر می‌شود

راضیه رییسی، کارگردان و بازیگر نمایش نسبیت خاص می‌گوید: یکی از قابلیت‌های تئاتر تک این است که بازیگر بسیار خوب می‌تواند توانایی‌های خود را به رخ بکشد

|

فاطمه امینی کارگردان شرکت کننده در همایش تئاتر تک

اجرای تئاتر تک بازیگر را به چالش می‌کشاند
فاطمه امینی کارگردان شرکت کننده در همایش تئاتر تک

اجرای تئاتر تک بازیگر را به چالش می‌کشاند

فاطمه امینی، کارگردان و بازیگر تئاتر شرکت کننده در همایش تئاتر تک می‌گوید: یکی از دلایلی که تصمیم گرفتم کار تک انجام دهم و در این جشنواره شرکت کنم می‌خواستم خودم را با این تجربه به چالش بکشم.

|

با اعلام هیئت انتخاب چهارمین دوره

آثار راه‌یافته به همایش تئاتر تک معرفی شدند
با اعلام هیئت انتخاب چهارمین دوره

آثار راه‌یافته به همایش تئاتر تک معرفی شدند

پس از بررسی آثار متقاضی حضور در چهارمین همایش تئاتر تک استان چهارمحال و بختیاری هیئت انتخاب 6 نمایش را جهت حضور در این رویداد معرفی و 3 نمایش را مشروط و منوط به بازبینی مجدد برای حضور معرفی کردند.

|

نظرات کاربران