در حال بارگذاری ...
...

حضور نقال چهارمحال و بختیاری در ششمین جشنواره سراسری نقالان علوی

مهدی احمدی بنی هنرمند نقال چهارمحال و بختیاری در «ششمین جشنواره سراسری نقالان علوی حوزه هنری» به روی صحنه می رود.

به گزارش خبر نگار ایران تئاتر در چهارمحال و بختیاری، مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان گفت: ششمین جشنواره سراسری نقالان علوی از سوی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی، از تاریخ ۱ تا ۴ تیرماه 1403 در حوزه هنری کشور برگزار می شود.

امین بسیم افزود: مهدی احمدی بنی از هنرمندان تئاتر و موسیقی استان با نقل فاتح خیبر که اثری است تلفیقی از اشعار شبیه خوانی و تومار نقالی به سبک نقالی قهوه خانه ای در این جشنواره حضور دارد.

به گفته وی این جشنواره با برپایی نشست‌های تخصصی در بخش صبحگاهی و اجراهای نقالی در بخش شبانگاهی خود به ترتیب در تماشاخانه‌های ماه و مهر حوزه هنری میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: اجرای نقل هنرمند استان در ششمین جشنواره سراسری نقالان علوی، یکشنبه 3 تیر ماه، ساعت 20:45 دقیقه در تماشاخانه مهر حوزه هنری کشور به روی صحنه خواهد رفت.

به گزارش خبر نگار ایران تئاتر در چهارمحال و بختیاری، مهدی احمدی بنی متولد ۱۳۷۳ و از فعالان در حوزه نمایش های ایینی سنتی، نقالی پرده خوانی، سیاه بازی و خیمه شب بازی در استان چهارمحال و بختیاری است. حضور در سیزدهمین جشنواره بین المللی نمایش های ایینی سنتی با نمایش سه پوزه سه سر (داستان ذهاک)، اجرای عموم نقالی به مدت یک هفته در نمایشگاه بین الملی قرانی، اجرای نقل در یازدهمین جشنواره دانشجویی رویش در استان یزد، اجرای ایین سهراب کشی در نوروز ۱۴۰۲، حضور در مستند کافه نقالی تولید واحد هنری اصفهان، اجرا در برنامه های فرهنگی و هنری حوزه هنری استان و کسب مقام های بسیار از جشنواره های مختلف هنرهای نمایشی را در کارنامه کاری خود دارد.