در حال بارگذاری ...
...

درخشش هنرمند نقال چهارمحال و بختیاری در ششمین جشنواره سراسری نقالان علوی کشور

هنرمند استان چهارمحال و بختیاری «مهدی احمدی بنی» دیپلم افتخار و تندیس ویژه مرشد ترابی، «ششمین جشنواره سراسری نقالان علوی کشور» را از آن خود کرد.

به گزارش خبر نگار ایران تئاتر در چهارمحال و بختیاری، آیین اختتامیه ششمین جشنواره نقالان علوی با مدح و منقبت حضرت علی (ع) و تُرنابازی توسط پژمان کاشفی آغاز شد. در این مراسم که هر سخنران به بهانه ترنا خوردن روی صحنه حاضر می‌شد، بخشی از آداب این بازی سنتی ایرانی توسط هنرمندان و شرکت‌کنندگان در جشنواره اجرا و معرفی شد.

مهدی احمدی بنی از هنرمندان تئاتر و موسیقی استان با نقل فاتح خیبر که اثری است تلفیقی از اشعار شبیه خوانی و تومار نقالی به سبک نقالی قهوه خانه ای از سوی واحد نمایش حوزه هنری استان در این جشنواره شرکت داشت که توانست دیپلم افتخار و تندیس ویژه مرشد ترابی این جشنواره ملی را از آن خود کند.

مهدی احمدی بنی متولد ۱۳۷۳ و از فعالان در حوزه نمایش های ایینی سنتی، نقالی پرده خوانی، سیاه بازی و خیمه شب بازی در استان چهارمحال و بختیاری است. این هنرمند جوان تا کنون اجرا ها ی بسیاری را در سطح استان و کشور داشته و مقام های بسیاری  از جشنواره های مختلف هنرهای نمایشی را در کارنامه کاری خود دارد. تندیس ویژه مرشد ترابی از «ششمین جشنواره سراسری نقالان علوی کشور» دیگر افتخار ملی این هنرمند جوان استان است.

 این آیین با حضور کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، داود فتحعلی بیگی، حمید نیلی مدیر مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدرضا معجونی، داریوش نصیری، مهدی دریایی و محمد دشت‌گلی در تماشاخانه مهر حوزه هنری تهران برگزار شد.