در حال بارگذاری ...
...

از سوی واحد نمایش حوزه هنری چهارمحال و بختیاری

« نقال باشی» رویداد شناسایی و تربیت نقالان کودک و نوجوان برگزار می‌شود

از سوی واحد نمایش حوزه هنری چهارمحال و بختیاری

« نقال باشی» رویداد شناسایی و تربیت نقالان کودک و نوجوان برگزار می‌شود

رویداد شناسایی و تربیت نقالان کودک و نوجوان با عنوان« نقال باشی» از سوی واحد نمایش حوزه هنری چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در چهارمحال و بختیاری؛ احسان قائدی رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: نقالی و پرده خوانی، یکی از قدیمی ترین شیوه‌های نمایش در ایران است که همواره نقش حائز اهمیتی را در سطح جامعه در شهر ها و روستا‌های ایران زمین داشته است.

 قائدی افزود: هنر نقالی و پرده خوانی که یکی از هنرهای آیینی اصیل ایرانی است باعث آشنایی کودکان، نوجوانان و جوانان نسل امروز با گنجینه‌ های اثرگذار هنر ایرانی است و هدف حوزه هنری استان از آموزش نقالی، و پرده خوانی آشناکردن نسل جدید با یک هنر نمایشی قدیمی و جذاب و معرفی اسطوره ها و شخصیت های مهم ایران زمین و به ویژه شخصیت های تاثیرگذار زیست بوم چهارمحال و بختیاری است.

رئیس حوزه هنری با اشاره به تهیه پرده نقالی روایت زندگی سردار بی‌بی مریم بختیاری از زنان مبارز دوران مشروطه‌خواهی و مبارزه با استعمار و بیگانگان اظهار داشت: کلاس های آموزشی این رویداد با تکیه بر اجرای پرده نقالی بی بی مریم بختیاری است که تلاش می شود با هنرهای نمایشی این شخصیت تاثیرگذار تاریخ معاصر ایران و استان به کودکان و نوجوانان معرفی شود.

قائدی برگزاری این رویداد آموزشی را به صورت استانی عنوان کرد و گفت: همه کودکان و نوجوانان در شهرستان های استان چهارمحال و بختیاری فرصت شرکت در این رویداد را خواهند داشت. و حوزه هنری این رویداد را در شهرستان های مختلف استان با اساتید مجرب این رشته برگزار خواهد کرد.

به گفته وی ماحصل این رویداد آموزشی تولید آثار پرده خوانی و نقالی از سوی هنر جویان رویداد در شهرهای مختلف با موضوع شخصیت های تاثیرگذار استان چهارمحال و بختیاری در تاریخ معاصر است.

به گزارش خبر نگار ایران تئاتر در چهارمحال و بختیاری، علاقه مندان کودک و نوجوان برای شرکت در این رویداد هنری می توانند با ارسال عدد 1 به شماره 09921986591 و یا به صورت حضوری به واحد نمایش حوزه هنری چهارمحال و بختیاری واقع در شهرکرد، خیابان شریعتی، کوچه 52 مراجعه نمایند.گفتنی است مهلت ثبت نام در این رویداد آموزشی تا پایان تیر ماه 1403 است.