در حال بارگذاری ...
...

شرایط برای توسعه تئاتر توان‌خواهان در شهرکرد بهبود می‌یابد

شرایط برای توسعه تئاتر توان‌خواهان در شهرکرد بهبود می‌یابد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه شرایط برای توسعه تئاتر توان‌خواهان در شهرکرد با همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی پیگیری خواهد شد، گفت: لازم است هنرمندان توان‌خواه در کنار تئاتر دیگر رشته‌های هنری را نیز دنبال کنند.

به گزارش خبرنگار تئاتر در چهارمحال و بختیاری به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، پیام احمدی در دیدار با جمعی از هنرمندان توان‌خواه فعال در رشته تئاتر افزود: حضور گروه هنری توان خواهان شهرکرد در جشنواره‌های تئاتر استانی و کسب مقام‌های متعدد در این جشنواره از توانمندی و ظرفیت بالای آنان حکایت دارد.

وی با اشاره به محدودیت‌های مکانی برای ایجاد فضای تمرین و توسعه تئاتر توان‌خواهان در مرکز استان تصریح کرد: در حال حاضر مجتمع فرهنگ هنری غدیر با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال بهسازی است و گروه‌های هنری و ادبی برای برگزاری برنامه‌های خود از فضای نمازخانه و نگارخانه این مجتمع استفاده می‌کنند.

احمدی یادآور شد: برای استفاده هنرمندان توان‌خواه از فضای مجتمع‌های فرهنگی هنری مهر و امیرکبیر نیز می‌توان هماهنگی‌های لازم را با مجموعه مدیریتی این 2 مکان انجام داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری به فعالیت‌های گروه هنری تئاتر توان‌خواهان در فارسان اشاره کرد و گفت: این گروه توانسته است با همکاری بهزیستی و با هزینه‌کرد شخصی، مکانی را برای آموزش و اجرای تئاتر ایجاد کند که هم‌اکنون به عنوان مرجع تخصصی این شهر نیز شناخته می‌شود.

وی با بیان اینکه مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی در تجهیز مکان آموزشی تئاتر فارسان همکاری داشته است، افزود: در صورتی که هنرمندان توان‌خواه شهرکردی نیز بتوانند چنین مکانی را برای فعالیت‌های هنری خود ایجاد کنند، تلاش خواهد شد در حد توان در بخش تجهیزات و ارائه تسهیلات از این گروه‌ها پشتیبانی شود.

احمدی در ادامه ضرورت تقویت اقتصاد هنر در استان را یادآور شد و گفت: هنرمندان توان‌خواه تئاتر از توانمندی‌های بالایی برخوردارند و می‌توانند از این توانمندی برای حضور در دیگر رشته‌های هنری پرمخاطب نیز استفاده کنند.

وی تأکید هنرمندان توان‌خواه بر نمایش فرهنگ بومی و محلی و بازشناسی این نوع از موضوعات را قابل‌توجه خواند و تصریح کرد: برای بهره‌مندی این هنرمندان از بیمه هنرمندان و عضویت آنان در صندوق اعتباری هنر هم راهنمایی‌های لازم برای چگونگی مستندسازی فعالیت‌ها به آنان ارائه می‌شود تا شرایط برای حمایت از هنرمندان توان‌خواه بهبود یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در پاسخ به درخواست هنرمندان توان‌خواه برای ارائه آموزش‌های تخصصی حوزه فیلم‌سازی، بازیگری و عکاسی هم گفت: این آموزش‌ها در انجمن سینمای جوانان استان به‌صورت رایگان و یا ارزان قیمت قابلیت ارائه دارد.

گفتنی است، در این دیدار، هنرمندان توان‌خواه درباره نیازهای هنری خود و لزوم ارائه حمایت‌های بیشتر و همچنین به‌کارگیری آنان در رویدادهای بزرگ هنری به‌ویژه عرصه فیلم‌سازی مباحثی را بیان کردند.