در حال بارگذاری ...
یک مدرس تئاتر:

بازیگر حرفه ای باید افکار و ایده‌های جدید داشته باشد

سعید زارع مدرس کارگاه بازیگری در فارسان: بازیگر حرفه ای باید با افکار و ایده های جدید دنیایی بازیگری آشنا باشد.

سعید زارع در گفت و گو با خبرنگار تئاتر چهارمحال و بختیاری گفت: مقوله اندیشگانی و بینشی و عملی در بازیگری دنیا اکنون قدمهایی فراتر در مقوله بازیگری گذاشته بازیگری در دنیای امروز در حال به روز رسانی است و افکار و ایده ها و پیشنهادهای جدیدی در این جهانِ بی انتها عرضه و ارائه می شود که بازیگر حرفه ای باید با همه این افکار جدید آشنایی داشته باشد.

زارع در باره کارگاه بازیگری در چهارمحال و بختیاری گفت : قرار بر این است که کارگاه تخصصی بازیگری را به مدت ۶ الی ۹ ماه برگزار کنیم و در این روند نیز تلاش خواهیم کرد نمایشی را تولید و سپس به روی صحنه ببریم.

زارع افزود : در این کارگاه بیشتر تلاش خواهم کرد در ابتدا ارزیابی صحیحی از افراد حاضر در این کارگاه داشته باشم و نقاط قوت و ضعف بررسی شود و بعد به مقوله بینشِ بازیگر و جایگاه و فلسفه حضور بازیگر را طی خواهم کرد و سپس بنا به شرایط و نیاز و نیازسنجی کیفی و کمی افراد، رویه آموزشی را در پیش خواهیم گرفت.

این بازیگر تئاتر اظهار داشت : به دلیل اینکه ممکن است در این کارگاه افرادی مبتدی باشن و افرادی کار کرده این سطح بندی و ارزیابی صورت میگیرد و باهم در این مسیر قدم برداریم تا کسی گیج و سرگردان و خسته و دلزده نشود.

زارع درباره جایگاه بازیگران ایرانی در عرصه تئاتر گفت : به زعم من ما در ایران بازیگران خوش ذوق و قابل زیاد داریم.ولی در مقابل دیگر بازیگران دنیا باید واقع بین بود و قبول کنیم که ما نیاز داریم بازیگری را بازتعریف کنیم.

وی افزود: هنر تئاتر در کشور ما از سوی مسئولین کم اهمیت است و در واقع میتوان گفت اهمیت چندانی به این هنر والا داده نمی شود پس خود ما باید به صورت جدی و پژوهشمندانه و در عین حال عملگرا زوایای نامکشوف و حتا کمتر اهمیت داده شده به مقوله بازیگری و هنر تئاتر را پیدا کرده و آن را شکوفا کنیم.

او اظهار داشت :ما شاید به این مقوله نیاز پیدا کنیم که هر چه ساخته ایم ویران کنیم و سپس از نو چیزی جدید با فکری جدید و دنیایی جدید بسازیم و طرحی نو دراندازیم.

کارگاه تخصصی بازیگری تئاتر با حضور سعید زارع از 17 مهر  با حضور بیش از 20 نفر از بازیگران تئاتر استان چهارمحال و بختیاری در فرهنگ سرای شهرستان فارسان فعالیت خود را آغاز کرده است.




نظرات کاربران