در حال بارگذاری ...
مسئول مرکز هنرهای نمایشی چهارمحال و بخیتاری

رشد 40 درصدی تماشاگران تئاتر چهارمحال و بختیاری در سال 1395

مسئول مرکز هنرهای نمایشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از رشد ۴۰ درصدی تماشاگران تئاتر استان در سال ۱۳۹۵ خبر داد.

اصغر اشراقی در گفتگو با درگاه تئاتر چهارمحال و بختیاری گفت:تعداد اجرای های نمایشی در سال 1395 در استان نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری نداشته است ولی تعداد بازدید مخاطبان از نمایش های اجرا شده در سال 1395 بیش از 40 درصد رشد کرده است.

اشراقی افزود:یکی از اتفاقات مهم و تاثیر گذار سال 1395 در تئاتر استان گرفتن اسپانسر ها توسط گروه های نمایشی و حمایت دیگر ارگانهای دولتی از هنر نمایش است .

به گفته وی در سال 1395 بیش از 30 نمایش و 4 کارگاه آموزشی تئاتر از سوی اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی ودیگر ارگانهای دولتی  برگزار شده است.

مسئول مرکز هنرهای نمایشی چهارمحال و بختیاری افزود: آموزشی بدن و بیان با حضور سید مهدی حسام الذاکرین از یکم الی پانزدهم اردیبهشت ماه 1395 در شهرکرد ، آموزشی بازیگری و کارگردانی با حضور  سعید زارع از تاریخ 17 آبان ماه 1395به مدت 90 جلسه در شهرستان فارسان ، آموزشی طراحی صحنه و لباس با حضور اصغر اشراقی دهکردی آذر ماه 95 در 12 جلسه در بروجن و آموزشی جاگلینگ با حضور سید مهدی حسام الذاکرین 17الی 20 اسفند ماه در شهرکرد کاگاه های است که در سال 95 اجرا شده و با استقبال خوب هنرمندان استان روبه رو شده است.

اشراقی گفت: اجرای کانسپت در نمایشگاه صنایع دستی به نویسندگی و کارگردانی دلاور خسرونیا، کاروان استقبال از بهار به نویسندگی و کارگردانی سید محمد طاهریان، اجرای نمایش خیابانی سیاه بازی کاری از هادی امیدی، نمایش تابلوی نقاشی به کارگردانی رسول حیدری، نقشه های حسن کچل از بهروز زمانی، پرفورمنس مبارزه با اعتیاد از جواد شفیعی، کانسپت در نمایشگاه دیجیتال از سید مهدی حسام الذاکرین، بیوه های غمگین سالار جنگ از شهاب الدین حسین پور، نمایش خیابانی با موضوع ماه رمضان از رسول حیدری، نمایش خیابانی (مرگ جهالت) با موضوع ماه رمضان از شجاع محمدی، تلخ کامه گان از مسلم سلیمانیان، پوکه های ترس از مریم مرادیان، موش و شیر از کمال الدین شفیعی، زمان که بگذرد از سروش ضیاء/مهرداد کردیان، شب سهراب کشان از سید مهدی حسام الذاکرین، زخم و آئینه از احمد رضا حیدری، حاشا از امیر بهاور اکبرپور، تهران عاشق ندارد از بهزاد ترابیان، فراموشی از ملیحیه سلیمانی، جادوگر کوچولو از ثریا امینیان برخی از آثاری است که در سال 95 به روی صحنه رفته و اجرا داشته اند.

اشراقی افزود:مشکل اساسی برای اجرای نمایش در استان نبود سالن و یا پلاتو خوب نمایش در یک نقطه خوب شهر است تا مخاطبان بیشتری بتوانند نمایش های استان را تماشا کنند.

وی گفت : شهرکرد در صورت بودن سالن مناسب اجرا از پتانسیل خوبی برای جذب مخاطب تئاتر برخوردار است و  امید است با حمایت مسئولین استانداری و شهرداری شهرکرد و کمک مرکز هنرهای نمایشی تهران بتوانیم یک پلاتوی خوب در یکی از نقاط مرکزی شهرکرد فراهم کنیم.

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری ،به نقل از گزارش مرکز هنرهای نمایشی بیش از 50000 هزار نفر مخاطب از نمایش های استان چهارمحال و بختیاری دیدن کرده اند.




نظرات کاربران