در حال بارگذاری ...
درکارگاه نمایش آموزشگاه آرام

نمایش «خرده جنایت های زناشویی» در کمتر از پنج دقیقه اجرا شد

نمایش «خرده جناینت های زناشویی» نوشته اریک امانول اشمیت در زمان کمتر از پنج دقیقه در کارگاه نمایش آموزشگاه تخصصی آرام شهرکرد اجرا شد.

مدرس کارگاه نمایش آرام درگفتگو با درگاه تئاتر چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از اتود های کارگاه های آموزشی آرام اجرای نمایشنامه های بلند و معتبر دنیا در مدت زمان کوتاه است.

رضا ولی پور دهکردی افزود: هدف از اجرای اینگونه این آثار این است که هنر جویان نمایش هیچگاه موضوع اصلی یک اثر نمایشی را فراموش نکنند و از موضوعات مهم یک اثر نمایشی غافل نشوند.

به گفته وی در شیوه کاری کارگردان بزرگ استانیسلاوسکی  قدرت تجسم در بوجود آمدن نیروی خلاقه هنرمند نقش اساسی دارد. اگر هنرپیشه ای قدرت تخیل نداشته باشد به این معنا خواهد بود که کار خلاقه نمی تواند انجام دهد و در دست کارگردان مانند مهره بی اراده شطرنج است که روی صحنه حرکت داده خواهد شد این روش قدرت تخیل بازیگر را بالا می برد وباعث آن میشود که بازیگر با یک اثر نمایشی بیشتر آشنا شود .

این مدرس و کارگردان نمایش افزود: در این کلاس های آموزشی تلاش شده بازیگران با تحلیل کامل متن آشنا شوند تا بازیگر فقط این نباشد که یک اثر نمایشی را حفظ کند و به صورت اتوماتیک اجرا نماید تلاش می شود بازیگر با تحلیل و کالبد شکافی شخصیت نمایش و اثر نمایشی به بهترین شکل نقش را اجرا نمایید.

ولی پور اظهار داشت :همه چیز در راستای هدف و ایده ی اصلی نمایشنامه است و برای انتقال محتوا ی نمایشنامه همه چیز تحت شعاع قرار می‌گیرد.

 این اثر کوتاه نمایشی را شیرین هیاران کارگردانی کرده و داود یادگاری و سارا شمس نیز از هنر جویان این کارگاه در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

 




نظرات کاربران