در حال بارگذاری ...
در چهارمحال و بختیاری

هنرجویان کودک و نوجوان آثار خود را به اجرا گذاشتند

هنرجویان کودک و نوجوان شرکت کننده در آموزشگاه تئاتر آرام شهرکرد همزمان با پایان ترم بهار آثار خود را به اجرا گذاشتند.

مدیر آموزشگاه تئاتر آرام در گفت‌وگو با درگاه تئاتر چهارمحال و بختیاری گفت: در ترم بهار بیش از 20 هنرجوی تئاتر کودک و نوجوان زیر نظر دکتر کمال الدین شفیعی تعلیم دیدند و در پایان ترم، آثاری را به صورت گروهی به اجرا گذاشتند.

رضا ولی پور دهکردی افزود: هدف اصلی کارگاه نمایش کودک و نوجوان، فراگیری کار گروهی، بالا بردن سطح اعتماد به نفس، تقویت روابط اجتماعی و کشف استعدادهای بازیگری است .

وی گفت : هنر جویان در پایان هر ترم نسبت به آموزشی که دیده اند آثار نمایشی خود را به روی صحنه می برند و با اجرای زنده در برابر تماشاگر آشنا خواهند شد.

ولی پور دهکردی افزود: در اجرای این آثار نمایشی سه نکته حائز اهمیت است: اول اینکه اختصاصاً خانواده‌ی هنرجویان برای اجرای این نمایش ها دعوت می شوند تا شاهد استعداد و توانایی کشف نشدنی فرزندان خود باشند و نسبت به رشد و شکوفایی فرزند خود با اعتماد بیشتری گام بردارند و همواره مشوّق فرزند خود باشند؛ دوم اینکه وقتی هنرجویان کودک و نوجوان آموزشگاه در حضور تماشاگران غریب و آشنا هنرنمایی و سخنوری می کنند، کشف می کنند که می شود زیر نگاه دیگران حرف زد، راه رفت، از حقیقت گفت و هنرنمایی کرد. سوم اینکه مدیریت آموزشگاه سعی دارد این نمایش‌ها در نهایت سادگی و دور از زرق و برق اجرا شود تا هنرجویان ساده بودن و پُر بودن و توجه به محتوا را یاد بگیرند.

به گفته وی در ترم بهار هنر جویان کودک و نوجوان به صورت گروهی یک اثر نمایشی با عنوان «راهی به سوی دریا» نوشته دکتر کمال الدین شفیعی را نمایشنامه خوانی کردند و شش اثر کوتاه نمایشی نیز اجرا کرده اند.

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری ،آموزشگاه تئاتر آرام تنها آموزشگاه تخصصی تئاتر در استان چهارمحال و بختیاری است که بیش از 4 سال است فعالیت می کند و هنر جویان بسیاری را به بدنه تئاتر استان معرفی کرده است.




نظرات کاربران