از تاریخ
 تا تاریخ
 
یادداشتی کوتاه درباره‌ی نمایش «صامت» به کارگردانی «امیربهاور اکبرپور دهکردی»

دعوت به نقاط نامکشوف اجرا
یادداشتی کوتاه درباره‌ی نمایش «صامت» به کارگردانی «امیربهاور اکبرپور دهکردی»

دعوت به نقاط نامکشوف اجرا

زمانی طولانی از آخرین اجرای صامت می‌گذرد. در این مدت، نظر افراد زیادی را جویا شدم، در یک برآیند کلی احساس رضایتمندی از تماشای اثر به چشم نمی‌خورد. بنابراین تصمیم ...

نگاهی به نمایش «باق‌وحش» اثر گروه تئاتر خورشید شهرکرد

رمز و رازِ بی‌قفس بودنِ یک باغِ وحش
نگاهی به نمایش «باق‌وحش» اثر گروه تئاتر خورشید شهرکرد

رمز و رازِ بی‌قفس بودنِ یک باغِ وحش

فلاکتِ انسان تنها از یک چیز ناشی می‌شود. ‌این‌که نمی‌تواند با آرامش در یک اتاق بماند... بِهِل! تا بگویمت این رمز و رازِ بی‌قفس بودنِ یک باغِ وحش را با نامِ متفاوتی ...

گذر و نظری بر نمایشِ «غمنومه ی وطن و تن»

گذر و نظری بر نمایشِ «غمنومه ی وطن و تن»

چیدنِ خوشه هایِ کال به منقارِ گردباد /هر چند تاکستانِ نارَس هم تماشایی ست حتا باغِ سوخته. در عوالمِ متن«غمنومه» نامه ی سرگشاده ای برایِ نَقب زدن به فقدانِ شادی؛در ...

نگاهی به نمایش «آنشرلی با موهای خیلی قرمز» به کارگردانی امیربهاور اکبرپور دهکردی

کارت تردد هر انسان در جهان کنونی بنابر ضرورت بودنش مُهر می‌خورد
نگاهی به نمایش «آنشرلی با موهای خیلی قرمز» به کارگردانی امیربهاور اکبرپور دهکردی

کارت تردد هر انسان در جهان کنونی بنابر ضرورت بودنش مُهر می‌خورد

ایران تئاتر، کیارش وفایی: ضرورت آنکه انسان‌ها در دنیای واقعی باید دقایقی را در فضایی متمایز بگذارنند آن است که تجدید نیرو کرده تا بتوانند با توانی مضاعف برای ...

نقدی بر نمایشنامه «فرزند» شرکت کننده در بیست و نهمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری نوشته:حسین مرادی

«فرزند»، درامی برای تاریکی
نقدی بر نمایشنامه «فرزند» شرکت کننده در بیست و نهمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری نوشته:حسین مرادی

«فرزند»، درامی برای تاریکی

جهان معاصر از حیث نگاه به پیشرفتهای فن آورانه بشری به دو دوره مجزا تقسیم می شود: دوره پیش از مکتب فرانکفورت و دوره پس از آن! در واقع این نگاه بدبینانه به صنعت و ...

یاداشتی به بهانه ی همایش ِ تئاتر تک نفره ی آموزشگاهِ آرامِ شهرکرد

درخت باش ! و در باور ِ بهار شاخِساری کن!
یاداشتی به بهانه ی همایش ِ تئاتر تک نفره ی آموزشگاهِ آرامِ شهرکرد

درخت باش ! و در باور ِ بهار شاخِساری کن!

درست در سالیانی که بزرگانِ هم تبارِ عرصه ی تئاتر به هر دلیلی به دامنه های پایتخت کوچیده اند...ـ «از بی مهریِ شهرِخویش بگیر تا مرکزگراییِ عبث و بیهوده ی اجرایِ تئاتر در ...

نقدی بر نمایش«الست»

نقدی بر نمایش«الست»

هنرهای نمایشی در بستر اپیک (روایی) برای مخاطب،گاهی با طرحهای از پیش فرض شده همراه است و این چشم اسفندیار هنرهای نمایشی است.