در حال بارگذاری ...
رسول توکلی کارگردان «بالستیک زخم» شرکت کننده در جشنواره سی ام

نمایشم درواقع بازنمود تقابل خشونت و احساسات خفته در ناخوداگاه انسان است

رسول توکلی کارگردان نمایش«بالستیک زخم» شرکت کننده در سی امین جشنواره تئاتر استان چهارمحال و بختیاری گفت: «بالستیک زخم» نوشته پیام لاریان، درواقع بازنمود تقابل خشونت و احساسات خفته در ناخوداگاه انسان است.

توکلی در گفتگو با تئاتر چهارمحال و بختیاری افزود: همه انسان ها در پس زمینه ذهن شان موضوعاتی برای انتفام گیری دارند، که اگر اسلحه ای به دست شان بیفتد لیست افرادی را که می خواهند به آن ها شلیک کنند ردیف خواهند کرد. در اصل حرف این نمایش این است: «پس روح طغیان گر انسان کی و چگونه آرام خواهد گرفت؟»

این کارگردان جوان اظهار داشت: این نمایش روایتی رئالیستی از برخورد چند دوست با حادثه خودکشی دختری جوان است. این برخوردها حاصل مشکلات و آسیب های روانی ای است که جامعه ما را تهدید می کنند.

او در باره انتخاب این متن افزود:  دلیل انتخاب این نمایشنامه برای من، همذات پنداری و درک شخصیت های داستان بود. و اکنون علی رغم همه مشکلات حرفه ای، از کارگردانی، اجرای عموم و جشنواره این نمایش، صد در صد راضی هستم.

توکلی در سخنان پایانی خود گفت: به صورت خاص از آقای فرشید بزرگ نیا و قاسم اسماعیلی به خاطر آگاهی و تسلط بر برگزاری جشنواره، کامیار معتمدیان، اصغر اشراقی، حوزه هنری استان و اداره ارشاد استان کمال سپاس را دارم.

 

رسول توکلی حدود هفت سال است که به صورت جدی، هنر تئاتر را با شرکت در دوره های بازیگری و کارگردانی آموزشگاه تئاتر آرام شروع کرده. او تا کنون در چندین نمایش ایفای نقش کرده و در دو نمایش در تهران نیز به عنوان بازیگر و عوامل همکاری داشته است. «بالستیک زخم» اولین تجربه کارگردانی و اولین حضور او به عنوان کارگردان در سی امین جشنواره تئاتر استان چهارمحال و بختیاری است.




نظرات کاربران