در حال بارگذاری ...
آموزشگاه تئاتر آرام و واحد نمایش حوزه هنری برگزار کرد

اجرا خوانی نمایشنامه «وقتی ما مردگان سربرداریم» در شهرکرد

نمایشنامه ی «وقتی ما مردگان سربرداریم» اثر« هنریک ایبسن» به کارگردانی « اکبر مرتضوی» از سوی آموزشگاه تئاتر آرام و واحد نمایش حوزه هنری چهارمحال و بختیاری در شهرکرد خوانش شد.

به گزارش تئاتر چهارمحال وبختیاری، اکبر مرتضوی، نیلوفر زمانی، لیلا موسوی، آرمان براتی و سهراب اسماعیلی نقش خوانان این نمایش هستند و دانیال کمالی نیز ساخت موسیقی و طراحی نور نمایش را به عهده دارد.

«وقتی ما مردگان سربرداریم» به عنوان آخرین اثر هنری هنریک ایبسن از نظر سبک نگارش بسیار غنی است و نسبت به دیگر آثار ایبسن در شخصیت پردازی و ایجاد دنیایی وهم آلود قدرت مند تر به نظر می‌رسد.

داستان این نمایشنامه نسبتا" سر راست است. مجسمه سازی مشهور به نام روبک پس از سال‌ها زندگی در خارج از کشور همراه همسر جوانش، مایا، به زادگاهش بر گشته است. آن ها در هتل محل اقامتشان با شکارچی خرسی به نام اولفهایم بر خورد می کنند و در ادامه مایا همراه او به شکار می‌رود. روبک با زنی مرموزو سفید پوش برخورد می‌کند و او را به نام ایرنه به جا می‌آورد. ایرنه اولین و تنها مدل روبک و الهام بخش شاهکار اصلی اش، مجسمه‌ی «روز رستاخیز» بوده است. پس از کشمکش‌هایی بین آن‌ها و بحث بر سر گذشته، نهایتا" روبک قبول می‌کند که همراه ایرنه به کوه برود، اما زمانی که آن دو به سمت کوه روانه می‌شوند بهمن می‌آید و نمایش تمام می‌شود.

 در این روایت سر راست، کشمکش اصلی نمایش بین شخصیت روبک و ایرنه شکل می‌گیرد. با اتمام شاهکار روبک، ایرنه و روبک از هم دور شده اند، اما در تمام این سال ها به نظر می رسد که در جستجوی هم بوده‌اند. حالا ایرنه خود را مرده می‌پندارد و به روبک نیز می‌گوید که او هم مرده است، اما آن ها هم چنان در تلاش هستند تا به یکدیگر برسند. در صحنه ی پایانی، در حالی که اولفهایم و مایا به دنبال زندگی از کوه پایین می‌روند، روبک و ایرنه به سوی سرنوشتی نامعلوم و احتمالا مرگ، از کوه بالا می‌روند. بنابراین در سطحی وسیع‌تر ما شاهد تقابل زندگی و مرگ هستیم.

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری ، علاقه مندان برای دیدن این اجرا خوانی می‌توانند 15 تا 17 دی ماه ، ساعت 19 به خانه هنرمندان حوزه هنری، واقع در چهار راه بوعلی سینا، روبه روی دبیرستان فجر اسلام مراجعه نمایند.




مطالب مرتبط

ثریا امینیان داور  چهارمین همایش تئاتر تک:

همایش تئاتر تک نقطه شروع یک جریان تاثیر گذار در تئاتر استان
ثریا امینیان داور چهارمین همایش تئاتر تک:

همایش تئاتر تک نقطه شروع یک جریان تاثیر گذار در تئاتر استان

ثریا امینیان داور چهارمین همایش تئاتر تک معتقد است این همایش که به همت حوزه هنری و آموزشگاه تئاتر آرام برگزار شده می تواند نقطه شروع یک جریان بسیار تاثیر گذار در تئاتر استان باشد.

|

با اعلام هیئت انتخاب چهارمین دوره

آثار راه‌یافته به همایش تئاتر تک معرفی شدند
با اعلام هیئت انتخاب چهارمین دوره

آثار راه‌یافته به همایش تئاتر تک معرفی شدند

پس از بررسی آثار متقاضی حضور در چهارمین همایش تئاتر تک استان چهارمحال و بختیاری هیئت انتخاب 6 نمایش را جهت حضور در این رویداد معرفی و 3 نمایش را مشروط و منوط به بازبینی مجدد برای حضور معرفی کردند.

|

از سوی دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد حوزه هنری:

اجرای نمایش میدانی «ضامن» در مدارس شهرستان لردگان
از سوی دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد حوزه هنری:

اجرای نمایش میدانی «ضامن» در مدارس شهرستان لردگان

نمایش میدانی «ضامن» به نویسندگی سید اکبر دانیالی و کارگردانی حمیرا احمدی تولید دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری از روستای «باغ انار» در مدارس شهرستان لردگان اجرا شد.

|

نظرات کاربران