در حال بارگذاری ...
مهرداد رایانی مخصوص

فضای فرهنگی تاب کمتری نسبت به نمایشنامه های ایرانی دارد

کارگردان مطرح تئاتر و معاون دپارتمان آموزشی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز گفت : فضای فرهنگی در حوزه کلان، تاب کمتری نسبت به نمایشنامه های ایرانی تاب کمتری دارد.

به گزارش تئاترچهارمحال و بختیاری مهرداد رایانی مخصوص روز چهارشنبه در کارگاه آموزشی نمایشنامه نویسی در خانه هنرمندان حوزه هنری چهارمحال و بختیاری افزود : ضعف نسبی در حوزه های تئاتر وجود دارد که این ضعف در نمایشنامه نویسی نیز وجود دارد.
وی تصریح کرد : یکی از مساله ای که باعث می شود نمایشنامه نویسی نسبت به جریان های دیگر تئاتر دیگر پا پس بکشد، بروز و ظهور آن است که متاسفانه فضای فرهنگی تاب تحمل کمتری در نمایشنامه های ایرانی دارد.
به گفته وی ، در این شرایط نمایشنامه های کم آسیب خارجی اجرا می شود و نمایشنامه های ایرانی رشد نمی کند که در این زمینه تعداد نمایشنامه های ایران کمتر می شود.
مسوول هنرهای نمایشی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری نیز گفت : این کارگاه نمایشنامه نویسی از سوی واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان برگزار شد.

امین بسیم افزود :کارگاه نمایشنامه نویسی با حضور مهرداد رایانی مخصوص  سه شنبه 18 و چهارشنبه 19 دی ماه در خانه هنرمندان حوزه هنری چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

بسیم اظهار داشت: این کارگاه با هدف پرورش نیرو های مستعد در حوزه نمایشنامه نویسی  به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس  و حوزه هنری چهارمحال و بختیاری برگزار شده است.

گفتنی است مهرداد رایانی مخصوص دانش آموخته کارشناسی ادبیات نمایشی، کارشناسی ارشد کارگردانی و دکترای مطالعات تئاتر با گرایش کارگردانی از دانشگاه منچستر انگلستان است
مدیریت دفتر پژوهش و انتشارات مرکز هنرهای نمایشی، رییس تئاترشهر، مسئول تله‌تئاترهای شبکه‌ی چهار سیما، معاون دپارتمان آموزشی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، دبیری نخستین جشنواره‌ی سراسری تئاتر ماه، دبیری و سردبیری نشریات گوناگونِ تئاتری (صحنه، نمایش، هنر هفته) و عضویت در هیات‌های انتخاب و داوری جشنواره‌های تئاتر در کشور از دیگر فعالیت های دکتر رایانی است
وی هم اکنون عضو هیات علمی دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز است.




مطالب مرتبط

ثریا امینیان داور  چهارمین همایش تئاتر تک:

همایش تئاتر تک نقطه شروع یک جریان تاثیر گذار در تئاتر استان
ثریا امینیان داور چهارمین همایش تئاتر تک:

همایش تئاتر تک نقطه شروع یک جریان تاثیر گذار در تئاتر استان

ثریا امینیان داور چهارمین همایش تئاتر تک معتقد است این همایش که به همت حوزه هنری و آموزشگاه تئاتر آرام برگزار شده می تواند نقطه شروع یک جریان بسیار تاثیر گذار در تئاتر استان باشد.

|

با اعلام هیئت انتخاب چهارمین دوره

آثار راه‌یافته به همایش تئاتر تک معرفی شدند
با اعلام هیئت انتخاب چهارمین دوره

آثار راه‌یافته به همایش تئاتر تک معرفی شدند

پس از بررسی آثار متقاضی حضور در چهارمین همایش تئاتر تک استان چهارمحال و بختیاری هیئت انتخاب 6 نمایش را جهت حضور در این رویداد معرفی و 3 نمایش را مشروط و منوط به بازبینی مجدد برای حضور معرفی کردند.

|

از سوی دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد حوزه هنری:

اجرای نمایش میدانی «ضامن» در مدارس شهرستان لردگان
از سوی دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد حوزه هنری:

اجرای نمایش میدانی «ضامن» در مدارس شهرستان لردگان

نمایش میدانی «ضامن» به نویسندگی سید اکبر دانیالی و کارگردانی حمیرا احمدی تولید دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری از روستای «باغ انار» در مدارس شهرستان لردگان اجرا شد.

|

نظرات کاربران