در حال بارگذاری ...
به همت تماشاخانه مهر

همایش نمایشنامه خوانی در شهرکرد برگزار می شود

همایش نمایشنامه خوانی چهارشنبه و پنج شنبه هر هفته در تماشاخانه مهر شهرکرد برگزار می شود.

مدیر تماشاخانه مهر شهرکرد در گفتگو با تئاتر چهارمحال و بختیاری گفت: نمایش نامه خوانی اهمیت ویژه ای دارد چرا که با توجه به تمام محدودیت های موجود (مالی، تکنیکی، زیر ساختی و...) امکان به اجرا رساندن بسیاری از آثار روی صحنه وجود ندارد، از این رو بر آن شدیم تا این دغدغه را با بضاعت قلیل موجود و در قالب خوانش؛ به اجرا برسانیم.

نوید جعفر زاده افزود: هدف از برگزاری این همایش راه اندازی جریان ها و اتفاقات تئاتری است که بتوانیم در طول سال چراغ سالن نمایش را روشن نگاه داریم و مخاطبان بیشتری را با این هنر دیرینه آشنا کنیم.

جعفر زاده اظهار داشت: این همایش از پنجم تیر ماه با اجرا خوانی «وقتی ما مردگان سر بر می داریم» نوشته «هنریک ایبسن « و کارگردانی «اکبر مرتضوی» کار خود را آغاز کرد و قرار است در صورت استقبال هنرمندان تا پایان سال چهارشنبه و پنج شنبه هر هفته یک اثر را در این تماشاخانه خوانش شود.

مدیر تماشاخانه مهر شهرکرد گفت: دوازدهم و سیزدهم تیر ماه نمایش «پدرانه» نوشته «آرش عباسی» و کارگردانی «مرضیه زمانی »، نوزدهم و بیستم تیر ماه نمایش «وصیت»  نوشته «نیما نادری» به  کارگردانی «جواد خاکسار حقانی» و  بیست ششم و بیست هفتم تیر ماه 1398 نمایش «خیانت» نوشته «هرولد پینتر» و  کارگردانی «نیلوفر زمانی» آثاری است که در تیر ماه چهار شنبه و پنج شنبه آخر هر هفته اجرا خواهد شد.

جعفر زاده افزود: این آثار بعد از اجرای دوم با حضور صادق عبدالهی از منتقدین استان مورد نقد و بررسی قرار خواند گرفت.

او اظهار داشت: تماشاخانه مهر شهرکرد قصد دارد با حمایت هنرمندان تئاتر استان این حرکت فرهنگی را در طول سال ادامه دهد و برترین آثار را با کیفیت مطلوب ضبط کرده و نسخه ی صوتی این آثار را به هنر دوستان عرضه کنیم.

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری، علاقه مندان برای شرکت در این برنامه می توانند چهارشنبه و پنج شنبه هر هفته ساعت :19 به تماشاخانه مهر واقع در شهرکرد، میر آباد غربی، میدان ابوریحان مراجعه نمایند.




مطالب مرتبط

صحنه تئاتر چهارمحال و بختیاری با آغاز جشنواره سی و پنجم رونق گرفت

صحنه تئاتر چهارمحال و بختیاری با آغاز جشنواره سی و پنجم رونق گرفت

سی و پنجمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری با حضور 13 اثر نمایشی از ۱۵ آبان کار خود را آغاز کرد تا صحنه تماشاخانه مهر و آمفی تئاتر امیرکبیر شهرکرد با حضور هنرمندان و مخاطبان رونقی تازه بگیرد.

|

از سوی دبیر سی و پنجمین دوره

داوران جشنواره تئاتر استان چهارمحال و بختیاری معرفی شدند
از سوی دبیر سی و پنجمین دوره

داوران جشنواره تئاتر استان چهارمحال و بختیاری معرفی شدند

با دعوت پیام احمدی دبیر سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان چهارمحال و بختیاری، سیروس همتی، جلیل رفیعی و احسان جانمی سه هنرمند عرصه تئاتر و سینمای کشور، داور آثار این دوره از جشنواره شدند.

|

معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری خبرداد:

کمیته‌‌‌های اجرایی سی و پنجمین جشنواره تئاتر چهارمحال وبختیاری فعال شدند
معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری خبرداد:

کمیته‌‌‌های اجرایی سی و پنجمین جشنواره تئاتر چهارمحال وبختیاری فعال شدند

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعال شدن کمیته‌های اجرایی سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان گفت: با توجه به رقابت 10 اثر نمایشی در جشنواره امسال، امکان انتخاب سه اثر استانی برای راه‌یابی به مرحله منطقه‌ای تئاتر فجر کشور وجود ...

|

نظرات کاربران